'Clips' sierlijst voor kopen?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
PetraG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:08

'Clips' sierlijst voor kopen?

23 mei 2015, 15:30

Kort geleden mijn eerste MINI gekocht, Cooper Chili uit 2001. Overall in goede staat, maar wel een klein puntje waar ik even wat aan wil doen: ik mis één van de clips van de sierlijst voor (boven de A-stijlen aan de dakrand), en de andere zit met kit vast. Nu zou dit op zich geen problemen moeten geven, maar de ontbrekende maakt een irritant fluitend geluid als ik boven de 100km/h kom. Ik wil ze dus beiden maar gewoon vervangen. Aanvankelijk zou dit met het vervangen van de voorruit gebeuren (binnen 200km ruitschade, bedankt grote vrachtwagen met losse steentjes in lading :mad:), maar door miscommunicatie is dat niet doorgegaan, mij werd geadviseerd ze zelf online aan te schaffen.

Probleem is, ik heb nogal moeite ze te vinden... Wie weet waar ik deze clips zelf kan bestellen? Of moet ik alsnog langs een dealer? Zou ik zelf beetje jammer van het geld vinden, is volgens mij maar paar euro per clip en 2sec werk om te monteren ...

Ter illustratie: (Slechte kwaliteit, even snel wat van FB geplukt, ik zal evt nog een foto buiten P-garage maken)
Afbeelding
PetraG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:08

Re: 'Clips' sierlijst voor kopen?

23 mei 2015, 15:52

Volgens mij is is wat ik bedoel in dit schema gelabeld als nr 25
(Helaas liep de legenda niet verder dan 21 >:()

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3190
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: 'Clips' sierlijst voor kopen?

23 mei 2015, 16:36

Die hoekjes horen eigenlijk bij nummer 10 in dit schema:

Afbeelding

Dat is dus de hele lijst langs de dakrand.
Losse hoekjes zul je moeten proberen te scoren bij iemand die zo'n lijst voor je wil demonteren / slopen /....
PetraG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:08

Re: 'Clips' sierlijst voor kopen?

24 mei 2015, 02:24

Oh dat is balen... Maar verklaart wel waarom ik ze niet los kan vinden.
Ik zal bij de volgende beurt wel even bij mijn dealer informeren wat het zou kosten...

Terug naar “Exterieur”