Katalysator

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Sjorsdk
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Uden
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2012, 21:16

Katalysator

03 jun 2015, 18:00

Dag allemaal,

Ik heb de mini weg gebracht voor een nieuwe APK naar Box Inc in Oss en helaas bleek de katalysator te zijn gescheurd en gekit door de vorige eigenaar maar hij lekt weer. Nu adviseren deze heren mij om de katalysator te lassen maar de kans bestaat volgens hun dat dit niet gaat lukken.

Nu kost een nieuwe OEM katalysator al snel 700 euro en een exemplaar van Milltek +/- 900 euro maar op marktplaats is een tweedehands katalysator al te vinden voor +/- 150 euro.

Ik wil op termijn graag wat meer geluid en pk's maar daar liggen mijn prioriteiten niet op dit moment. Bovendien zit er nog een standaard uitlaat onder, ik weet niet of het dan uberhaupt verstandig is om over te stappen naar Milltek.

Wat ik in ieder geval niet wil is dat ik a.s. jaar weer de hele boel er uit moet (laten) schroeven omdat: of de las weer door is, of de 2e hands pijp is ook stuk.

Wat zouden jullie doen? Het meest ideale zou zijn om een 2e hands Milltek er onder te schroeven in mijn opinie maar die krijg ik niet gevonden...
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Katalysator

04 jun 2015, 17:16

Sjorsdk schreef:Dag allemaal,

Ik heb de mini weg gebracht voor een nieuwe APK naar Box Inc in Oss en helaas bleek de katalysator te zijn gescheurd en gekit door de vorige eigenaar maar hij lekt weer. Nu adviseren deze heren mij om de katalysator te lassen maar de kans bestaat volgens hun dat dit niet gaat lukken.

Nu kost een nieuwe OEM katalysator al snel 700 euro en een exemplaar van Milltek +/- 900 euro maar op marktplaats is een tweedehands katalysator al te vinden voor +/- 150 euro.

Ik wil op termijn graag wat meer geluid en pk's maar daar liggen mijn prioriteiten niet op dit moment. Bovendien zit er nog een standaard uitlaat onder, ik weet niet of het dan uberhaupt verstandig is om over te stappen naar Milltek.



Wat ik in ieder geval niet wil is dat ik a.s. jaar weer de hele boel er uit moet (laten) schroeven omdat: of de las weer door is, of de 2e hands pijp is ook stuk.

Wat zouden jullie doen? Het meest ideale zou zijn om een 2e hands Milltek er onder te schroeven in mijn opinie maar die krijg ik niet gevonden...

Hoi,

ik zag laatst nog een cooper S uitlaat op MP.
Weet niet wat voor type jij hebt.

Maar als je toch naar sportiever wilt, zou ik zeker in een Milltek of Bastuck(heb ik zelf) of andere RVS uitlaat investeren. Anders is het weer zonde geld. En als je het geld er nu niet voor hebt. Dan zou ik het toch ergens eerst even laten lassen.
Zodat je iigv de APK doorkomt. Desnoods door een andere garage die het wel aandurft.


Succes!

Gr,

Jermaine
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Katalysator

04 jun 2015, 17:53

Wat vind jij meer geluid?

Want alleen de einddempers veranderen levert absoluut wat meer geluid op. Een modificatie die hier veelvuldig gedaan word, klinkt die net even beter.
Een ander spruitstuk levert een heleboel meer geluid op! Dus pas daar een beetje mee op. Weet wat je wil.

Koop gewoon een 2ehands spruitstuk voor weinig. Even goed kijken op MP, daar komen ze weleens voorbij voor een leuke prijs.

Mijn advies;
Vraag aan Bart of hij eerst de boel dicht wil bakken. Lukt dat niet, dan maatregelen nemen.
Anders goed je ogen en oren openhouden voor de toekomst, je weet dat het gaat komen.

Doe m gelijk de groeten :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Sjorsdk
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Uden
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2012, 21:16

Re: Katalysator

05 jun 2015, 17:59

Bedankt voor het wijzen op het feit dat een ander spruitstuk echt veel luider is. :icon_top: Ik wil wel meer geluid en plof/knalletjes in veelvoud maar wel beschaafd rond kunnen rijden tot +/- 3000 toeren. Het lijkt me dus verstandig om dit eerst in real live te beluisteren alvorens het besluit te maken om toch een milltek spruitstuk te plaatsen. Voorlopig ga ik het dus houden bij een las ingreep.

En ik zal hem de groeten doen :wink:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Katalysator

05 jun 2015, 18:08

Om het allemaal een keer in reallife te horen, moet je naar een meeting of rit komen.
Daar zijn vaak alle soorten en maten uitlaten te horen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Exterieur”