Getunede (optisch) Mini's topic

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
coendek
Stoepsleutelaar

02 mar 2012, 23:23

Ik heb een hekel aan nep dingen..

nep 1 piece, tja.. vaak is het model altijd net anders en heb ik er minder moeite mee.

nep 3 piece.. met van die nep boutjes.. tja ik heb er moeite mee..

ieder zijn ding hoor... no worries.. maar BBS RS NEP vind ik ECHT een afknapper... liever niet dan nep...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2012, 23:28

ok, nepboutjes zijn niet cool idd. Maar wat je zegt, ieder z'n ding. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2012, 23:46

Van die Lenso's met plakboutjes die eraf komen in de wasbox... maar dan wel een BBS-sticker over het naafkapje...
maus105
Bonkey

03 mar 2012, 08:32

RS is gewoon een velg die je niet in imitatie moet kopen :lol: Voor de rest heb ik ook geen moeite met imitatie.
Wat ik wel nep vind is dat ze er dan wel een BBS sticker op plakken.
Aan de andere kant zijn mensen als Coen echte liefhebbers van zulk soort velgen en dan kan ik heel goed begrijpen
dat ze dat niks vinden! Puur omdat dat echte liefhebbers zijn. En vaak ook respect hebben voor het ontwerp en de geschiedenis
van zulke velgen. :icon_top: Misschien is het een beetje te vergelijken met een japanse replica mini cooper die je vaak zat voorbij ziet komen waar mensen ook zat commentaar op leveren :D
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2012, 09:08

maus105 schreef: En vaak ook respect hebben voor........ de geschiedenis
van zulke velgen.
De watteh? Ik wist niet dat velgen ook "cultureel erfgoed" waren. Misschien kun je er wel subsidie op krijgen :roll: :roll:
coendek
Stoepsleutelaar

03 mar 2012, 09:48

mooie discussie waar niemand uitkomt.. ik vind het nep om imitatie 2-3 delige wielen te rijden.. maar lees goed.. IK vind het nep.. en ben het ook met MAUS eens..

er zit geschiedenis achter een wiel design.. zeker bij BBS RS... en sommige hebben daar respect voor.. like me.. en sommige boeit het geen f**k maar IK krijg altijd jeuk als ik weer een setje fake BBS RS zie...

maar nogmaals.. that's just me.. :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2012, 09:55

Klopt, kom je nooit uit. Waar het mij om gaat is dat je gelijk weer allemaal termen om je hoofd geslingerd krijgt als je wel op nepperts rijdt. Haters en dat soort sh*t.

Ik werk me bijvoorbeeld de pleuris, ben kostwinnaar, heb een gezin te onderhouden en een hypotheek te betalen en een huis te onderhouden. Daarnaast een vrachtje auto's etc. Dan is mijn budget voor hobby's dus niet zo groot en dan betekend dat een setje originele wielen voor 2k+ hartstikke gaaf is, maar natuurlijk achterlijk als je kinderen dan jiet meer kunnen eten de komende 2 maanden. Dus dan kies ik in dat geval voor imitaties. Helemaal prima als iemand anders dat niet wil, maar het jammeren is dat er dan zo'n bepaalde groep is die dan gaan zeggen dat je moet oprotten met je fake-wielen. En daar kan ik dus niet tegen.

Wat Coen zegt; ieder z'n ding. Maar gaan dan niet degene die op fakes rijden bestoken met van die klotekreten.

Zo, dat is er uit.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

03 mar 2012, 10:20

Ook ff gevolgd dit topic en wilde ook graag wat delen.
Zolang je het allemaal kunt betalen ga je natuurlijk voor wat het mooiste is en het dikste en vetste en het liefst natuurlijk origineel. Als dat om een of andere reden niet meer of niet kan dan kan je ook niet anders.

Ik denk dat als iedereen kan betalen wat tie graag wilt het dan ook doet, zo niet moet je het doen met wat je leuk of mooi vind en bovendien,... tevreden mee bent.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2012, 10:27

...helemaal mee eens. En laat iedereen in z'n waarde en niet van dit soort bullsh*t, want hoe origineel is meelopen om ook die kreten te kunnen roepen...

Afbeelding

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 mar 2012, 11:39

Wel een lekkere meid :D
Idd ida je hebt helemaal gelijk :wink:
Marcel Always Open
Cabrio-King

03 mar 2012, 12:13

Ik heb nep r113 velgen (zelfs een kleinere maat) voor de winterbanden. Die neppers heb ik op m'n nepmini (want replica van classic mini) gemonteerd, waarmee ik net doe alsof ik heel goed kan rijden. Dan zitten er ook nog van die nep spiegelkappen op met Engelse vlag terwijl iedereen weet dat die auto een mengelmoesje tussen braziliaans engels en duits is. En dan ook nog een nepdak en een paar NEP kippen op stok.
Binnenkort komt er weer extra striping op waarmee het net lijkt alsof die nog harder gaat.

Het enige dat echt is , is het plezier wat ik eraan heb (en de centen die ik spendeer). En dat plezier is wat ik iedereen toewens...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mar 2012, 12:56

Amen!

En nu weer plaatjes van dikke MINI's

Afbeelding
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mar 2012, 15:16

Afbeelding
maus105
Bonkey

03 mar 2012, 15:27

:lol:
Afbeelding
Afbeelding
maus105
Bonkey

03 mar 2012, 15:35

En nog even over de "discussie", het blijft een forum en lekker babbelen over auto's, velgen en vermogen moet kunnen toch?! Wat ik altijd vind is dat mensen soms ergens op reageren zonder hun standpunt te onderbouwen. Die plaatjes die je de laatste tijd hier voorbij ziet komen van fake en hati'n vind ik maar niks voor op dit forum :(
Wat Marcel zegt ben ik het helemaal mee eens! Uiteindelijk zoek je elkaar op een forum op omdat je een auto liefhebber bent en genieten van je auto is altijd nog het belangrijkste :icon_top:

Terug naar “Exterieur”