Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 17:45

henkietenk schreef:Op de onderkant bevinden zich allemaal roestplekken! Ik heb de mijne behandeld toen ik mijn S-uitlaat eronder hing. Even schuren en dan met hammerite er overheen! Laatst stond die van cooperS-indiblue ook bij ons thuis op de zelfgemaakte brug (stapel stenen) en bij hem zagen we ook roestplekken. De roest zit vooral op de lasnaden!
Ik zal eens even een lijstje maken van de dingen die ze bij de beurt even van mij MOETEN checken en/of repareren! Rechterraam heeft het ook begeven en ik moet nog clipjes hebben voor de ramen.
Afbeelding
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 18:02

Ik ga a.s. woensdag om mijn rubbers te vervangen in de deur en als goed is kijken ze gelijk hoe ver het in de lak zit maar ik kijk daarna zelf ook nog wel even want je weet het nooit he!
Inmiddels heb ik weer meer dingen :evil: nu de striping van de dakspioler en de achterkant weer die lelijk worden en mijn nummerbord aan de achterkant zal er vandaag of morgen wel af vliegen dus gaat lekker weer zeg maar :mad:

Ik zit er heel hard over na te denken om hem in te gaan ruilen ben het helemaal zat nu,maar ik wacht woensdag nog wel even af en dan zal ik een keuze gaan maken!
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2006, 18:34

Zo vandaag voor het roest naar de dealer geweest en heb aan beiden kanten nieuw rubber gekregen :D
Veder had ik nog meer dingen geneld dat mijn achternummerbordhouder los op de auto zit want er is kit los gekomen zagen we dus dat zouden ze vervangen of opnieuw doen en op de achterspioler is de striping nu ook weer aan vervanging toe maar nu lopen ze te zeiken dat het mijn schuld is dat ie zo word :evil:
Ik ben helemaal uit mijn naad gegaan daar :evil:

Roest is opgelost en de rest zal een vraag blijven denk ik???
Weet iemand of ik nu na mijn 3 maanden MiniNext ook met dit soort dingen naar een anderen dealer kan gaan??? :(
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!

25 sep 2006, 14:49

Ik heb ook even gekeken: ik heb alleen een heel klein plekje op het onbehandelde vlakje (er zat bij mij wel een soort tape overheen). Is het verstandig om dit stukje blank staal preventief met een lakstift in te kleuren? Of bestaan er speciale middeltjes voor ofzo?
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
iDarkDesign
Transformer

25 sep 2006, 20:16

Nou het is blijkbaar bij mij ook aangeslagen...

Afbeelding

Afbeelding

iDD
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2006, 20:17

Oeps dus even terug?? :( :(
iDarkDesign
Transformer

10 nov 2006, 16:57

Vandaag tijdens het wassen kwam ik de roest weer tegen (was het alweer vergeten) en heb meteen gebeld. Lars gebeld (de Jong) Volgende week meteen even langs komen en dan kijken ze er even naar.

iDD...... mag lijen dat ze het onder garantie doen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 nov 2006, 17:02

Bij mij wordt het onder garantie gemaakt.
MINI Nederland heeft er naar gekeken.
Alleen is de schadeafdeling erg druk, ik wacht nog steeds op een telefoontje al was ik er vandaag nog maar weer vergeten er binnen te lopen.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2006, 17:16

@iDD
Is het roest van de dorpels zelf of is het aanslag van roest van metaal aan binnenzijde van rubber?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

23 nov 2006, 00:53

Het is roest van de dorpel zelf en niet van het rubber. Intussen nog niet gemaakt, waarschijnlijk over 1,5 week. Het schadebedrijf van de dealer heeft er al meerdere behandeld.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 nov 2006, 12:03

Ik vroeg dit omdat de préfacelift MINI's meer met roest te maken hadden dan de postfastlift MINI's.
Pierre
Enthousiast
Enthousiast

23 nov 2006, 12:06

Heeft de dealer al een oplossing om dit te voorkomen?
Is er een nieuw model deurrubber waardoor er geen water meer in komt?
Geen pech hebben is al geluk genoeg
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2006, 14:57

Bij mij was het roest van het rubber want het metaal stak door het rubber heen en dat was gaan roesten :( :(

Maar alles netjes vervangen toen en nu nergens geen last meer van :D :D
S-Special
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

11 jan 2007, 17:24

Ben vandaag ook bij breeman geweest voor de roest op de dorpels!!
Eerst werd er geroepen dat ze er nog nooit van hadden gehoord maar uit een later gesprek bleek dat eeb aanal mensen dit al vaker waren tegen gekomen!!
Ze willen nieuwe deurrubbers bestellen maar wel voor mijn eigen rekening?!!
Gezien het probleem wil ik daar niet eens over nadenken opdat het waarschijnlijk te wijten is aan een kwalitatief slecht rubber wat dan ook nog eens roest veroorzaakt!!!
Daarnaast i.v.m airbaglampje wat band moeten de stekkers onder de stoelen worden aangepast en er moet een software update worden gedaan i.v.m. het hikken met het optrekken!!!!
Zoals het werd uitgelegd moet ik overal zelf voor opdraaien!! Nou ik dacht het toch niet!!!!! :evil:
Volgens mij snappen ze er niet zo veel van! :s
Het zijn allemaal bekende problemen (gebreken)!
Waar blijft die kwalitij >:( d van BMW dan??????
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 18:58

Ik moet ook nog steeds gebeld worden voor een afspraak, ik zal er zelf maar weer eens langs gaan.
Mijn dealer heeft in ieder geval buiten garantie wel zijn verantwoordelijkheid genomen door het kostenloos te gaan herstellen.

Terug naar “Exterieur”