Aerokit (Montage)

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

30 sep 2006, 18:11

ik weet niet hoe het bij cooper s kentekenplaathouders zit, maar op een cooper is in ieder geval een aerobumper kentekenplaathouder vereist. Indien deze niet wordt toegepast bestaat de kans dat de kenteken bij (hoge) snelheden naar beneden wordt gedrukt omdat daar niets direct achter zit en zorgt dan voor speling op de ophangpunten, wat resulteert in eroderende schroefgaten, wat uiteindelijk zorgt voor een kentekenvermissing en 2 grotere gaten in de voorbumper.

De aero-plaathouder zorgt er echter voor dat de onderkant van de kenteken rust op de dieper gelegen ondergrille en dus niet gewoon hangt. Hierdoor zal vorenstaand beschreven fenomeen niet voorkomen. Bovendien zit de kenteken dan vast op 4 a 6 schroeven in de bumper :mrgreen: en kost het maar 23 euro!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

30 sep 2006, 18:17

Bij mij ook met de houder vastgemaakt met schroeven.
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2006, 21:29

@FunkyRAT: Ok, dat lijkt me een duidelijke reden om idd zo'n specifieke houder te halen. Maar ik kon me haast niet voorstellen dat iedereen die een US kit bij Jonkers had gehaald, ook nog eens apart een kentekenhouder heeft besteld. Maar goed, ik wil het wel gelijk goed doen, en voor 23 Euri's...
ff bellen naar de dealer maandag.

@Maaij: Ik neem aan dat jij het ook hebt over de speciale houder voor de aero bumper, niet de gewone...

Moet ik toch gaatjes boren in mn nieuwe bumper!! :? :)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2006, 21:33

Je kunt van je "oude bumper" toch ook die plaat er af halen en deze monteren op de nieuwe bumper. Dan hoef je helemaal ik te bestellen. Dat is bij mij ook gedaan.
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 sep 2006, 21:42

Ik dacht ook dat het kon maar volgens sommigen heeft ie niet genoeg ondersteuning op de aero bumper waardoor die evt. eraf zou kunnen komen... zie post van FunkyRAT. Maar zit de houder bij jou dan wel heel stevig - ook onder aan de plaat? Zoals gewoonlijk zijn er meerder manieren om je doel te bereiken...:)

Het maakt mij allemaal niet uit hoe, zolang ik het maar goed doe! :D
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 sep 2006, 21:46

Ja, bij mij zit hij gewoon goed vast. Zeker na een stukje raggen is hij er niet afgewaaid.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 sep 2006, 22:49

Iemand een foto van die aero kit plaat
houder? Hij moet natuurlijk niet voor de grill-gaten komen,
daar zit mijn koeler achter van de watergekoelde intercooler :)
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2006, 10:39

Mijn aero kit is bijna helemaal gemonteerd - vandaag hopelijk de tijd om het af te maken - alleen de voorbumper nog monteren... is prima te doen, zelfs in mn eentje - duurt alleen iets langer... steeds dubbel checken dat ik alles goed doe enzo..:)

Ik ben tegen aan probleempje gelopen. De achter bumper zit tegen mn uitlaat aan... Is geen originele uitlaat dus de potten zijn wat groter.. Ik heb zo ook gemerkt dat de rechter pot zo'n 2mm lager hangt dan de linker. maar goed de rechter uiteinde heeft dus 2mm ruimte tussen de bumper, maar de linker raakt hem precies aan.. ik ben bang dat het plastic gaat smelten en/of rammelen, dus moet hier wat aan gedaan worden... Simpel de uitlaat iet naar beneden buigen gaat moeilijk.
Er zit wel wat speling in de bumper omdat hij niet bevestigd kan worden aan dat lipje vlakbij de uitlaat en mistlamp onder de auto (zoals bij de originele bumperwel kon). Ik moet een ander manier vinden om de bumper te bevestigen, waardoor hij ook iets van de uitlaat afkomt.
Heeft iemand wat ideen?

En nu ik toch aan het vragen ben... gaatjes in voorbumper voor kentekenhouder voorboren of gewoon direct inschroeven?
Laatst gewijzigd door MiniMatt op 03 okt 2006, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2006, 10:42

Kun je de uitlaat niet iets lager hangen bij de ophangpunten van de potten? Dus het moertje iets minder strak draaien? Of een ringetje ertussen? Is maar een idee, weet niet of het kan...
Succes :D
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2006, 10:48

Ik ben echt een 'noob' zoals ze dat schijnbaar noemen :mrgreen: , wat betreft sleutelen aan uitlaten dus heb ik misschien iets meer detail nodig...
Bedankt voor de snelle reactie anyway! :D
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2006, 14:26

Als je eronder ligt wordt het wel duidelijk :mrgreen:
Er hangen van die rode rubberen dingen onder je auto naast de potten, deze zitten aan een bout vast met moertjes. Ik denk dat je daar wel een beetje speling hebt zodat je de uitlaat iets kan laten zakken? Ik heb natuurlijk geen S Dus ik weet niet zeker hoe het daar zit, maar bij mijn One met S-uitlaat is dat wel zo.

Dit is zo'n rood geval....

Afbeelding

Suc7
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2006, 14:49

Bedankt Henkietenk. :D Ik ga straks ff kijken, maar ik heb geen brug... Hopelijk kan ik het zien en bewerken zonder een brug...
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2006, 15:24

Je kan er aardig onderliggen en anders ff een paar grote grindtegels pakken en dan heb je al wat meer ruimte (zie mijn brug in mijn gallery :mrgreen: )
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

03 okt 2006, 20:45

Wel letten dat het goed is gemonteerd. Bij mijn dealer zag ik een S-je met aero kit. Het plastic rond het uitlaat was al gesmolten :shock:

Beter even goed naar kijken :)
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2006, 22:27

Een gesmolten bumper ziet er niet best uit - kan me niet voorstellen dat iemand die mini zou willen zonder dat die bumper vervangen wordt...

Zat die bumper daar ook tegen de uitlaat aan zoals bij mij?

Ik dacht dat Berthil ook hiermee een probleem had. Ik ben benieuwd hoe hij het heeft opgelost... Berthil?

Trouwens heb nog ff gecontroleerd dat de bumper goed gemonteerd zit, en alle schroeven zitten goed op hun plaats - de bumper zo ver mogelijk naar boven gedrukt.

Terug naar “Exterieur”