Help ik zie door de bomen het bos niet meer
- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Ja maar ik moet toch eerst het zwarte frame bevestigen op het gespoten plaatwerk en daarna pas op de auto bevestigen?kwiebje schreef:Die zal je met een hamertje er in moeten tikken. Of je moet heel sterk zijn anders krijg je ze niet door je skirtsframe geduwd en nog in je chassis van je auto...

- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

huh, nu snap ik er helemaal niks meer van. Want in de gebruiksaanwijzing staat dat je eerst het zwarte deel op de skirt moet bevestigen dmv die pennen om vervolgens daarna de clips erop te bevestigen en daarna op de auto
Hoe heb jij het gedaan dan?

Hoe heb jij het gedaan dan?

- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht
-> trouwens welke klips breek je eigenlijk. Want de nieuwe klips lijken best wel stevig en niet te breken.

ok dus ik bevestig ik het zwarte frame en daarna zet ik de skirt erop en sla ik die pennen erdoorheen?kwiebje schreef:gewoon zoals ik het zeg. Eerst het zwarte frame en dan pas de sideskirts.
-> trouwens welke klips breek je eigenlijk. Want de nieuwe klips lijken best wel stevig en niet te breken.

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht

Maar misschien is het handig om even de montagehandleiding er bij te pakken. Staat een boel in. Heb ik van te voren ook doorgelezen. Scheelt echt heel veel.
Het eurokwartje is gevallenok dus ik bevestig ik het zwarte frame en daarna zet ik de skirt erop en sla ik die pennen erdoorheen?

De oude klips die aan je sideskirts zitten breken af omdat je die er af moet trekken. Het is niet de bedoeling dat je die nieuwe ook gaat breken, want dan blijft je aeroskirt niet meer zitten.trouwens welke klips breek je eigenlijk. Want de nieuwe klips lijken best wel stevig en niet te breken.
Maar misschien is het handig om even de montagehandleiding er bij te pakken. Staat een boel in. Heb ik van te voren ook doorgelezen. Scheelt echt heel veel.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Werner heeft er in het topic: Side Skirts Monteren een stukje voor beschreven:

werner schreef:Oké, een korte handleiding![]()
Maak eerst de kruiskopschroeven/pluggen los aan de onderkant van de skirt. Let op deze moet je hergebruiken bij de nieuwe skirts!
Parker losdraaien aan onderkant achterzijde ( ook hergebruiken!)
Dan moet je de skirt met een beetje geweldlostrekken. Deze klips breken af (kan niet anders) maar hier heb je nieuwe voor bij de set.
Het zwarte kunstof kun je aan de skirt monteren met bijgeleverde pluggen/slagpinnen. Kijk goed hoe hij er op moet, er staat ook een R en L op het zwarte deel!! een voor links en een voor rechts!
Plaats dan de nieuwe klips aan de skirt (3x zwart voor en 2x wit achter)
Let op lange lip van de klip onder anders zit hij niet geborgd
Er zitten ook rode en gele bij maar die zijn alleen voor de R52!
Roosters plaatsen in de skirt (dit gaat zwaar maar met een beetje beleid moet het lukken) soms een beetje ruimer maken ivm laklaag!
Oude klips verwijderen van de dorpels (halve slag draaien)1x zwart en 2x wit kun je niet los draaien, deze moet je afhakken/afsnijden.![]()
Nieuwe skirt kun je er nu op klikken en pluggen weer terug plaatsen aan de onderkant ( die kun je er gewoon induwen) hoef je niet meer te draaien! en parker onder/achterzijde terugschroeven.
Folie van dubbelzijdig tape verwijderen en aanduwen.
De alu plaatjes (cooper S logo) kun je met een plamuurmes en tegelijk warm maken (hete föhn) los maken doe dit heel voorzichtig want het dunne alu plaatje knikt snel.
Verwijder dan de lijmresten en breng dan nieuw dubbelzijdig tape aan ( foto tape werkt goed) vervolgens weer vastplakken .
Valt best mee toch![]()
GR.wer

- red_devil
- Bijna verslaafd
Bericht

Dat dacht ik dus ook. Gelukkig dat dat kan. Vanavond ga ik even dat alvast doen. Morgen ga ik mijn side-skirts eronder zetten, nadat ik mijn auto eerst heb gewassenFunkyRAT schreef:Dus: gewoon thuis op de bank dus dat zwarte ABS plastic "mounting" dmv die 9 pennetjes in je skirt drukken, die 5 klipjes inschuiven, oude skirts verwijderen, nieuwe d'rop klikken, en de onderste schroeven recyclen van je oude skirt...

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hey Red_Devil!
Ziet er erg stoer uit!! Ga je als je je nieuwe voorbumper erop hebt ook weer je strepen doortrekken?
Greetz HenkieTenk
Ziet er erg stoer uit!! Ga je als je je nieuwe voorbumper erop hebt ook weer je strepen doortrekken?
Greetz HenkieTenk
Onze sponsors