Runflat banden
- horn
- Be Mini
Bericht
zou dat het verschil verklaren met die runflats?
heb gelogen. sorry. heb sportonderstel. heb het nog even nagekeken.MINIJCW schreef:omdat je sportonderstel hebt staan en je kan ook kiezen voor JCW sport![]()
Links bovenin kan je edit indrukken en dan veranderen
zou dat het verschil verklaren met die runflats?

Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Nou, ik toevallig wél!

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Ik snap echt niet waar jullie het allemaal over hebben. Heb een sportonderstel met run-flats van Goodyear.
Ik rijd heerlijk
Ik rijd heerlijk

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik vind die RF ook lekker rijden. Goed stevig al is het merk en type band nog wel eens verschillend in het uiteindelijke rijgedrag. Bij ons zit er nu Dunlop onder maar die MINI van Benno heeft er andere banden onder en die rijden ook echt anders (of zou dat komen door die remplekken op de banden) 

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik ben blij dat ik van die runflats af ben.
Nu heb ik Dunlop SP 9000 Sport rondom eronder liggen en de grip is veel beter en het cofort is er ook op vooruit gegaan. Omdat ik banden heb voor een hoger wagengewicht (88 ipv 84) heb ik toch iets hardere wangen en heb ik er 2.8 bar in zitten.
De auto is niet meer zo gevoelig voor spoorvorming zoals eerst, dus kan gewoon met één vinger sturen en ook kan ik (als de behoefte heb) even de auto flink de sporen geven want plakken dat ze doen!
Henk kan het beamen.
Nu heb ik Dunlop SP 9000 Sport rondom eronder liggen en de grip is veel beter en het cofort is er ook op vooruit gegaan. Omdat ik banden heb voor een hoger wagengewicht (88 ipv 84) heb ik toch iets hardere wangen en heb ik er 2.8 bar in zitten.
De auto is niet meer zo gevoelig voor spoorvorming zoals eerst, dus kan gewoon met één vinger sturen en ook kan ik (als de behoefte heb) even de auto flink de sporen geven want plakken dat ze doen!
Henk kan het beamen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als er DSST bij staat zijn het runflats (gebruikt Dunlop om runflat aan te duiden).
84V is standaard af-fabriek MINI; 84 staat voor loadindex en V voor snelheid (tot 240 km/h).
Zelf heb ik 88W, dus een band bedoelt voor een zwaardere auto en W is tot 300 km/h. Hierdoor hebben de banden veel grip. Mijn auto haalt de 300 km/h niet eens, maar is altijd beter dan een H band monteren die bedoelt is tot 210 km/h.
InderdaadMaaij schreef:Van deze type zijn er verschillende soorten banden. Runflat, non runflat, 88V, 84V etc...Hans schreef:Ahum.. die banden heb ik ook, maarre.. dat zijn run flats
Als er DSST bij staat zijn het runflats (gebruikt Dunlop om runflat aan te duiden).
84V is standaard af-fabriek MINI; 84 staat voor loadindex en V voor snelheid (tot 240 km/h).
Zelf heb ik 88W, dus een band bedoelt voor een zwaardere auto en W is tot 300 km/h. Hierdoor hebben de banden veel grip. Mijn auto haalt de 300 km/h niet eens, maar is altijd beter dan een H band monteren die bedoelt is tot 210 km/h.
- PaulvG
- Nieuw Lid
Bericht
We hebben sinds een paar weken een nieuwe cooper met 17" crown spokes en de dunlop runflats. Ik vind ze persoonlijk behoorlijk stug. Wie heeft in de praktijk (anders dan een proefritje) zelf een rechtstreeks vergelijk kunnen maken met 17" velgen met en zonder runflats?
Volgens mij zijn niet-runflats veel comfortabeler, maar voordat ik e.e.a. ga wisselen graag jullie reacties.
Dank.
Paul
Volgens mij zijn niet-runflats veel comfortabeler, maar voordat ik e.e.a. ga wisselen graag jullie reacties.
Dank.
Paul
Onze sponsors