Nummerplaat vooraan

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

23 jun 2012, 15:15

@stefan740
Dat is het Aero pakket waarschijnlijk? Of JCW. Ik zit met de standaard bumpers en daar komt wel de zwarte Aero look gril in. Het ziet er zeker niet afgrijselijk uit. Bij deze is mijn keuze iets uitgebreid :mrgreen:
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

31 jul 2012, 15:57

De oplossing.
Complete koeling en in één weg alle gaatjes weg.

Afbeelding

Nota*
Het water op de vloer is gewoon gebruikt tijdens het plakken van de sticker.
Potje warm water met een beetje Dreft doet wonderen bij zo iets.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 jul 2012, 16:32

stefan740 schreef:Ik hoop dat meneer agent het ook de beste oplossing vindt :lol:
:{ , in NL althans. Kenteken dient oa. van aluminium te zijn, bepaalde dikte.

Overigens is een afwijking op het kentekenreglement APK afkeur in Nederland voor zover ik weet.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

31 jul 2012, 16:50

In BE rijden er heel veel wagens van allerlei merken met sticker nummerplaten.
En bij heel wat Porsche dealers maken ze die zelfs voor je indien gewenst.

Mag het? Neen, het mag niet. Kom ik een echte azijnpisser tegen, dan heb ik waarschijnlijk een boete van 50€ aan mijn been. En waarschijnlijk mag ik me dan ook nog eens opnieuw aanmelden met de correcte nummerplaat. Zo gaat dat nu eenmaal in het leven.

Anderzijds, mijn sticker is even breed als de originele plaat. En de cijfers en letters zijn goed leesbaar. En het is geen stickertje dat je wel eens ziet op een Fiat 500 van 1967 geplaatst op een Mini. Het is mijns inziens toch nog steeds een duidelijk aanwezig kenteken.

En meer kunnen we er niet van maken :|
Ik ga er mijn slaap niet voor laten.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 jul 2012, 17:56

Originele plaat in je kofferbak houden is wel verstandig.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 jul 2012, 18:21

Ik heb hier laatst een leuk gesprek over gehad met oom Agent (in NL) na een staande houding wegens te hoge snelheid.

Hij zei dat er in het NL'se wetboek niets over is beschreven waar de plaat aan de voorzijde bevestigd moet zijn ZOLANG hij maar goed leesbaar is. Achter je raam is dus geen probleem, en mocht je er een boete voor krijgen kun je die aanvechten en je gelijk krijgen. Pas als dat meermaals voor gaat komen zal er iets aan gedaan gaan worden, volgens een agent die zover ik kon beoordelen net klaar was, en dus prima zal weten hoe het zit.

Hij vond mijn plaat in elk geval geen probleem waar ie momenteel ligt.
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 jul 2012, 18:59

Ja maar davy, welke agent zou jou een boete geven? :shock: :mrgreen:

Plaat achter de ruit vind ik minder eng dan een kenteken-sticker
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 jul 2012, 20:03

Daveke schreef:Ik heb hier laatst een leuk gesprek over gehad met oom Agent (in NL) na een staande houding wegens te hoge snelheid.

Hij zei dat er in het NL'se wetboek niets over is beschreven waar de plaat aan de voorzijde bevestigd moet zijn ZOLANG hij maar goed leesbaar is. Achter je raam is dus geen probleem, en mocht je er een boete voor krijgen kun je die aanvechten en je gelijk krijgen. Pas als dat meermaals voor gaat komen zal er iets aan gedaan gaan worden, volgens een agent die zover ik kon beoordelen net klaar was, en dus prima zal weten hoe het zit.

Dat is raar, want voor zover ik weet moet het kenteken op de daarvoor bestemde plaats zijn aangebracht, zowel voor als achter.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

31 jul 2012, 20:09

Ik wilde voor mij de beste combinatie tussen koeling, de 'look's' van de drie grillen, en een duidelijk kenteken dat op een of andere manier toch op zijn gekende plaats te zien is. Thats all. En de enige combinatie die ik er van kon maken is en blijft zonder meer illegaal. En al de rest zoals beschreven mag ook niet. Ik denk dat we dat wel allemaal weten. The end.
wildeke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 jul 2012, 20:11

In belgie komen wonen is ook een goede oplossing :mrgreen: We hebben er zeer "goede" wegen :shock:
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

31 jul 2012, 20:40

wildeke schreef:In belgie komen wonen is ook een goede oplossing :mrgreen: We hebben er zeer "goede" wegen :shock:
Klopt. 8)
En door de nieuwe VAA maatregelen van Di-Rupo in combinatie met al die andere extra belastingen zullen wij binnenkort op de meest luxueuze en fijnste wegen van de hele wereld rond rijden.

:shock:

:lachuh :lachuh :lachuh :lachuh :lachuh :lachuh :lachuh :lachuh :lachuh
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2012, 21:05

okay, here goes! :lol:

Artikel 2

1.Het type en de afmetingen van letters, cijfers en horizontale streep alsmede de onderlinge afstand daarvan, moeten overeenkomen met de modellen A.1, A.2, B.1, B.2, C.1, C.2 of C.3 van de bijlage. Het Europese embleem en de landenindicator moeten in geel respectievelijk in wit zijn aangebracht op een blauwe retroreflecterende achtergrond overeenkomstig de modellen D1 of D2 van de bijlage.

2.Het type en de afmetingen van de kentekenplaat moeten overeenkomen met de modellen 1.1 tot en met 27.2F, 27.10A tot en met 27.31C en 30.1A tot en met 30.16 van de bijlage.

3.Het type en de afmetingen van het hologram moeten overeenkomen met model F van de bijlage.

Artikel 7
1.Bij motorrijtuigen op meer dan drie wielen, met uitzondering van bromfietsen, moeten de kentekenplaten zijn aangebracht aan de voor- en achterzijde van het motorrijtuig OP DE DAARTOE BESTEMDE PLAATS.

6.De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:

a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.

7.Het kenteken dat aan de voorzijde is aangebracht moet van voren, het kenteken dat aan de achterzijde is aangebracht, moet van achteren zichtbaar zijn en mag niet hoger dan 2 m boven het wegdek zijn aangebracht.

De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen bevestigd, dat:

a. de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,

b. de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, en

c. de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt.

9.Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.

Artikel 11

Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling kentekens en kentekenplaten.

Bijlage

[Ligt ter inzage bij het Ministerie van Verkeer en Waterstaat te Den Haag en bij de Dienst Wegverkeer te Zoetermeer en Veendam.]
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat dus. Vorenstaande is kort maar krachtig de basis voor art. 40 wegenverkeerswet wat alles wat hierboven staat (en nog meer) samenvat als:

Het kenteken dient behoorlijk zichtbaar op of aan het motorrijtuig of de aanhangwagen aanwezig te zijn.

Dus de hele discussie over wat wel/niet goed zichtbaar is ga je op voorhand altijd verliezen tenzij je kentekenplaat voldoet aan al hetgeen hierboven beschreven. Iemand nog vragen? :P
Laatst gewijzigd door Shag op 31 jul 2012, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 jul 2012, 21:10

Daveke schreef:Ik heb hier laatst een leuk gesprek over gehad met oom Agent (in NL) na een staande houding wegens te hoge snelheid.

Oom agent moet dan maar snel terug naar de schoolbankjes en zich eens verdiepen in de materie "achter de schermen" (ontstaansgeschiedenis) m.b.t. het Wetboek :lol:

Terug naar “Exterieur”