Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

24 mei 2006, 16:31

ik heb net ook even gekeken en mijn auto is nu ongeveer 1,5 jaar oud. Er zaten hele lichte roestkleurige plekjes die je zo weg kon poetsen, dus ik ga er van uit dat het niks is. Ik heb alles even goed droog gemaakt en met silicone-spray ingespoten, vooral in de rubber zelf. Ik heb ook even bij de onderste rand van de kofferbak gekeken en ik zag dat ze daar al wit vet in het rubber hadden gesmeerd, waarom dan ook niet in de deurrubbers???? :roll:
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

24 mei 2006, 16:36

Bij mij zat er zelfs aan de buitenkant van het rubber roest :(
Ik kan wel wat weg poetsen maar niet alles :(

Het staat ook helemaal vol met water niet een klein beetje ofzo is dat bij jullie ook?
Gebruikersavatar
Franky2006
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Oosterhout
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 apr 2006, 21:49

24 mei 2006, 16:51

Heb het ook gechecked......en ja hoor, kleine roodbruine puntjes waarneembaar.. Kaa UU Tee.. Was ook erg nat onder het rubber. Misschien goed schoonmaken en een siliconenspray gebruiken??

Ben ook benieuwd wat Renova ervan vind. Echt niet goed voor en auto die nog geen 2 jaar oud is!!!
Gr.Frank
Laatst gewijzigd door Franky2006 op 24 mei 2006, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
** The sky is the limit **
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

24 mei 2006, 18:00

new mini schreef:Nou dit kwam ik bij mijn Mini tegen onder de strip :'( Mijn Mini is van 12-2004 moet toch niet kunnen :(
Afbeelding
onder je instaplijst is er gelukkig geen roest te zien.

Nu ik dit hoor durf ik helemaal niet meer te kijken.... wil niet teleurgesteld worden :mrgreen: Anders heb ik wat te verbergen bij doorverkoop :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

24 mei 2006, 18:17

FunkyRAT schreef:
new mini schreef:Nou dit kwam ik bij mijn Mini tegen onder de strip :'( Mijn Mini is van 12-2004 moet toch niet kunnen :(
Afbeelding
onder je instaplijst is er gelukkig geen roest te zien.

Nu ik dit hoor durf ik helemaal niet meer te kijken.... wil niet teleurgesteld worden :mrgreen: Anders heb ik wat te verbergen bij doorverkoop :mrgreen: :mrgreen:
Nee maar ik baal hier wel behoorlijk van hoor :(

Weer terug naar de dealer kan daar beter gaan wonen!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

24 mei 2006, 18:19

henkietenk schreef:ik heb net ook even gekeken en mijn auto is nu ongeveer 1,5 jaar oud. Er zaten hele lichte roestkleurige plekjes die je zo weg kon poetsen, dus ik ga er van uit dat het niks is. Ik heb alles even goed droog gemaakt en met silicone-spray ingespoten, vooral in de rubber zelf. Ik heb ook even bij de onderste rand van de kofferbak gekeken en ik zag dat ze daar al wit vet in het rubber hadden gesmeerd, waarom dan ook niet in de deurrubbers???? :roll:
Bij mijn auto zat dat er ook, maar dat was helemaal uitgedroogd. Dan werkt het niet kennelijk.
Franky2006 schreef:Heb ook het ook gechecked......en ja hoor, kleine roodbruine puntjes waarneembaar.. Kaa UU Tee.. Was ook erg nat onder het rubber. Misschien gooed schoonmaken en een siliconenspray gebruiken??

Ben ook benieuwd wat Renova ervan vind. Echt niet goed voor en auto die nog geen 2 jaar oud is!!!
Gr.Frank
Ik ga er vrijdag heen, dan zul je het antwoord krijgen wat Renova ervan vind.
Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

24 mei 2006, 18:43

Mooi bedankt voor de tip.... ga dus zelf nu vet aanbrengen... wil dit voorkomen!

(staat wel altijd binnen.... maar eenmaal water daar.... zal wel niet drogen)
Laatst gewijzigd door Smini op 24 mei 2006, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

24 mei 2006, 19:15

Smini schreef:Mooi bednkt voor de tip.... ga dus zelf nu vet aanbrengen... wil dit voorkomen!
Zeer verstandig!
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

24 mei 2006, 21:40

Ik krijg binnenkort toch extra klemmetjes op mijn ramen tegen de waterinlaat en geluidshinder binnen, dus dan ga ik dat gelijk even zeggen. Kunnen ze ook alvast voor nieuwe klanten wat vet aanbrengen....
Slechte zaak hoor dat ze daar niet over nadenken en dat voor die prijs!
remy68
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:39

25 mei 2006, 19:50

Vanmiddag even gecheckt maar gelukkig geen roest zichtbaar...schrok wel van het bericht en de foto's en vreesde het ergste. Pfoeh... :) .
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

25 mei 2006, 20:18

Bij ons ook geen roest te vinden pffff. Wel nat onder de rubbers dus goed in de gaten houden. :shock
remy68
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:39

25 mei 2006, 20:45

Misschien is het weer in Breda gewoon beter? :mrgreen: Roest krijgt hier in de zonnige jazz-stad geen kans!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2006, 12:32

Ben daarnet naar de dealerT geweest. Werd netjes ontvangen. Een van de service mensen was binnen een minuut bij me. Heeft keurig mijn auto naar binnen gereden waar het droog is.

Je hebt maar 2 jaar garantie op de lak. Helaas voor mij is dat vorige maand verlopen....

Volgens die man is het niet erg. Ik had op aanraden van jullie die foto's meegenomen van de eerste pagina en die van Jeanette. Laten zien, dat ik dus niet de enige ben. Er zou vermoedelijk meer aan de hand zijn bij die 2 gevallen op de foto's waardoor er roest is ontstaan, zoals bijvoorbeeld een aanrijding of verkeerd overspuitwerk of.... Helemaal als het maar aan een kant zo er is.

Als BMW grootscheeps met de problemen zou kampen met de af-fabriek-lak dan hadden ze de Mini's al terug geroepen.

Kortom; ik moest me er niet druk over maken. Gewoon met veel plezier in het autootje rijden. Als ik over 10 jaar terug zou komen zou het er niet erger op zijn geworden dan het nu was. O ja, en mijn kletsnatte deurrubbers waren volgens die man hartstikke droog (Buitenkant JA, binnenkant NIET). Maar goed, een net en vlot gesprek.

Kreeg nog een compliment over de club en mijn dakstrepen en het autootje daardoor overall. M'n Mini werd netjes buitengereden en ik ben weer naar huis gegaan.

Dussss.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

26 mei 2006, 13:05

CooperS-indiblue schreef:Ben daarnet naar de dealerT geweest. Werd netjes ontvangen. Een van de service mensen was binnen een minuut bij me. Heeft keurig mijn auto naar binnen gereden waar het droog is.

Je hebt maar 2 jaar garantie op de lak. Helaas voor mij is dat vorige maand verlopen....

Volgens die man is het niet erg. Ik had op aanraden van jullie die foto's meegenomen van de eerste pagina en die van Jeanette. Laten zien, dat ik dus niet de enige ben. Er zou vermoedelijk meer aan de hand zijn bij die 2 gevallen op de foto's waardoor er roest is ontstaan, zoals bijvoorbeeld een aanrijding of verkeerd overspuitwerk of.... Helemaal als het maar aan een kant zo er is.

Als BMW grootscheeps met de problemen zou kampen met de af-fabriek-lak dan hadden ze de Mini's al terug geroepen.

Kortom; ik moest me er niet druk over maken. Gewoon met veel plezier in het autootje rijden. Als ik over 10 jaar terug zou komen zou het er niet erger op zijn geworden dan het nu was. O ja, en mijn kletsnatte deurrubbers waren volgens die man hartstikke droog (Buitenkant JA, binnenkant NIET). Maar goed, een net en vlot gesprek.

Kreeg nog een compliment over de club en mijn dakstrepen en het autootje daardoor overall. M'n Mini werd netjes buitengereden en ik ben weer naar huis gegaan.

Dussss.....
Met andere woorden, die roest is normaal? En maar 2 jaar garantie? Komt je auto uit het buitenland of heb je hem bij een dealer gekocht, in dat geval heb je namelijk 2 jaar MINI-Next garantie :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

26 mei 2006, 13:05

Ik heb net zelf weer even naar de dealer gebeld of ze al wat meer weten!

Ze zijn er nog druk mee bezig en zal ook nog wel keertje langs moeten komen om in het echt te laten zien.

Dus ik zou een deze dagen wel iets te horen krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Terug naar “Exterieur”