Aerokit (Montage)

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 okt 2006, 23:55

Ik ga ook kijken of ik de uitlaat iets lager krijg met die bouten op het rubber? Op zich smelt er niets bij mij maar ik ben ook nog niet naar het circuit geweest :)
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2006, 00:25

Bij jullie zal die beplating aan de onderkant in de weg zitten. Deze heb ik niet omdat mijn accu gewoon bij de motor zit. Die rode rubber zit aan een zwarte ophangbeugel en aan de andere kant aan de uitlaatbeugel. Misschien kan die zwarte beugel iets omlaag?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 okt 2006, 00:40

MiniMatt schreef:Een gesmolten bumper ziet er niet best uit - kan me niet voorstellen dat iemand die mini zou willen zonder dat die bumper vervangen wordt...

Zat die bumper daar ook tegen de uitlaat aan zoals bij mij?
Volgens mij zat die bumper nog meer tegen de uitlaat aan. Bij jou is nog wat ruimte (aan de foto te zien). Bij normaal gebruik zal je er denk ik niet teveel last van hebben, maar bij warm weer en hoge snelheid? Beter nu goed doen dan later spijt hebben :)
wazowski
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 okt 2006, 15:13

Is er hier iemand die de aerokit gaan halen is met de MINI?
Mijn vraag is of de 2 bumpers achteraan in de MINI kunnen, zonder passagierszetel vooraan neer te leggen?
De aeroskirts komen niet mee, het gaat dus enkel om de bumpers, eventueel uitgepakt (moeten toch herspoten worden).
Iemand een idee?

Thanks!
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop
Afbeelding
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 okt 2006, 18:12

wazowski schreef:Is er hier iemand die de aerokit gaan halen is met de MINI?
Mijn vraag is of de 2 bumpers achteraan in de MINI kunnen, zonder passagierszetel vooraan neer te leggen?
De aeroskirts komen niet mee, het gaat dus enkel om de bumpers, eventueel uitgepakt (moeten toch herspoten worden).
Iemand een idee?

Thanks!
Die bumpers krijg je nooit in je Mini, gaat hem echt niet worden.
Ik heb ze lekker met een 406 SW gehaald,ik had ze nooit in m'n wagen gekregen....
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 okt 2006, 18:15

Volgens mij had Red Devil dit wel met zijn MINI opgehaals. Moet je hem maar een pm sturen :)
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 okt 2006, 18:23

HAha, ja past in de mini!!!!!!!!
Ik heb ze in de mini gekregen. De achterbank moet naar beneden. En de voor en achterbumper komen tussen de twee voorstoelen te zitten. We waren met zijn tweeen en we konden elkaar niet meer zien en je zat ook niet al te best, maar het lukte wel!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

04 okt 2006, 18:29

Ik zal het zelf niet doen. Risico op beschadiging is te groot, maar als je niet anders kan?
wazowski
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 okt 2006, 18:53

We hebben alleen de MINI, ik zal het toch zo moeten doen.
Misschien dan toch beter geen passagier meenemen, zodat ik de ruimte rechts van me ook nog kan gebruiken.
En bumpers moeten toch herspoten worden...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop
Afbeelding
soulmates
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

04 okt 2006, 21:13

heeey
ik heb de gehele set meegenomen in me mini
aangezien de 2 andere auto's niet beschikbaar waren
ben dan wel alleen gereden zodat de bijrijderstoel plat kon liggen
uit de verpakking en dekens mee genomen en ze daar in verpakt
zou ook een rol tape mee nemen zodat het een beetje stevig vast ligt

terug reis geen probleem alleen minder zicht in de achteruit kijk spiegel en de rechter spiegel kon ik ook niet veel zien

rustig gereden maar alles heel,netjes en onbeschadigd thuis gekregen

dus het kan !!!!
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

04 okt 2006, 21:14

Ja man, moet lukken. Ik heb er ook al eens 3 Fat boys in gehad. Dan zie je alleen nog maar rechtdoor en links van je. alle andere ramen is het maar gokken... Niet geschikt voor lange stukken of drukke wegen!

iDD
davide
Nieuw Lid
Nieuw Lid

04 okt 2006, 21:28

hey wazowski, ik heb vorige week mijn bumpers weest halen bij jonker, en had dat met de Espace gedaan. nu ga ik waarschijnlijk nog achter die sportzetels ook gaan die hij heeft liggen, dus miss kunnen we iets regelen. ik zie je zaterdag wel op de rit :wink:
Design it, Build it, Drive it, Break it......Then start all over again
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 okt 2006, 22:15

Berthil schreef:Ik ga ook kijken of ik de uitlaat iets lager krijg met die bouten op het rubber? Op zich smelt er niets bij mij maar ik ben ook nog niet naar het circuit geweest :)
Zo te zien is er niet veel speling om de uitlaat lager te zetten. Misschien heb jij iets gezien wat wij gemist hebben. Ik heb mn pa er ook nog ff naar laten kijken. We hebben flink aan de uiteinde geduwd en getrokken in een poging om hem iets lager te krijgen, maar die pijpen buig je niet zomaar als ze koud zijn... Dus... gaan we de pijpen vlak achter de eindstukken verhitten en dan iets naar beneden buigen om toch een beetje ruimte te creeren. ik hoop dat een centimeter ruimte tussen de uitlaat en bumper voldoende zal zijn. ff een branderdje halen bij Gamma of zo, en dan maar aan de slag.

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met uitlaten, en misschien wat handige tips heeft?
wazowski
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 okt 2006, 17:08

wazowski schreef:We hebben alleen de MINI, ik zal het toch zo moeten doen.
Het is gelukt :)
Bedankt voor de tips!
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop
Afbeelding
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 okt 2006, 14:32

UPDATE - Toch nog even vertellen hoe ik mijn uitlaat heb verbogen.

Ik heb de pijpen tussen de linker pot en de bocht naar de eindstukken verhit. En dan wel zo dichtbij de pot als mogelijk, zodat je de pijpen makkelijker kunt buigen... In dit geval heeft mijn vader de pijpen verhit, en dan heb ik een hamer (met houten handel - anders beschadig je nog wat...) in de uitlaat gestoken, en daar dan flink op staan vrikken! Je moet wel geduld hebben, want het duurt wel ff voordat die pijpen goed heet zijn... En het duurt ook ff voordat ze willen buigen.. ik heb op een gegeven moment zelfs mn hele gewicht (ik ben geen zwaar gewicht :mrgreen: ) op die hamer gezet... zelfs dan duurde het nog een poosje... Maar goed, gewoon verhitten, en steeds kijken of die al buigt en/of te ver buigt...
Meer is het niet... :D

Verder er is nog een ding wat mij erg irriteert. Links op de onderste grote grill van de aero voorbumper, zit een gat, waar de sleephaak in gaat. Op de standaard S bumper zit er soort klepje op, maar ik zag niet hoe ik die op de aero bumper kon monteren. Hoe hebben degenen van jullie die de aerokit hebben dit gedaan?

Groetjes
Laatst gewijzigd door MiniMatt op 17 dec 2006, 15:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Exterieur”