Banden

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2006, 08:55

hansie schreef:niet het ASC maar ??
DSC = Dynamic Stability Control

pakte van de week zelf een grote rotonde lekker hard & fel...
brak ook de achterkant uit, ff tegensturen en gas erop houden
en zowaar maakte ik met een MINI (voorwielaandrijver) een powerslide... :mrgreen:

Ik heb dus alleen ASC+T
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2006, 02:22

Beetje aparte vraag... Maar wat is jullie bandenspanning. Ik heb voor 2,3bar en achter 2,1 bar. Qua hobbelig gevoel op sommige wegen schat ik zo in dat het wat teveel van het goede is. 2,1 bar op alle lijkt me weer wat te weinig. Wacht met spanning af...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 mar 2006, 02:50

De MINI kun je rondom hetzelfde doen, wij vullen de banden van de MINI's allebei op 2,2 bar (15" en 17").
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2006, 08:54

Vroeg het pas nog aan de dealer.

zijn antwoord zie binnekant deurstijl.

Geen antwoord dus!
Laatst gewijzigd door Hans J op 28 mar 2006, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2006, 09:08

Hans J schreef:Vroeg het pas nog aan de dealer.

zijn antwoord zie binnekant deurstijl.
Die is goed voor de 15" die bij de auto geleverd werden. Heb ooit iemand van vredestein gemaild, die adviseerde 2,4 voor en 2,1 achter voor een vredestein band.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 mar 2006, 12:53

In deurstijl staat van 15" t/m 17"
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2006, 21:49

Mini Poeper schreef:In deurstijl staat van 15" t/m 17"
Enige schaamte van mijn kant, had alleen in het boekje gekeken.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2006, 13:45

Van de week heb ik eens de proef op de som genomen. In het boekje van mini staat een spanning van 2,5 bar voor de run flats. Maar ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken en ze eens voor de gein op 3,0 bar gezet. En wat denk je! Het rijdt ineens veel beter. Ook het gevoel dat de velgen over de wangen zakken is een heel stuk minder. De Mini voelt hierdoor nog stugger aan en je voelt nog beter alle oneffenheden in de weg. Dus voortaan rijd ik met 3,0 bar in mijn banden rond, en als ze kaal zijn komen er geen run flats meer onder. Dus misschien hebben de run flats rijders hier wat aan.... 8)
Hendrikus
One wheel wonder
One wheel wonder

Nieuwe banden

28 jan 2007, 16:29

Beste Allen,

Als het zo door gaat hebben de winterbanden weinig zin en verwacht ik toch snel de (mooie) velgen met de zomerbandjes er weer om te gaan leggen.
Het geval wil dat er nieuw rubber om de voor velgen moet en wellicht zelfs alle 4.
Op dit moment liggen er run flats omheen en ik wil graag jullie advies wat te doen.

dit onderwerp is hier wel vaker aangesneden maar bij deze nogmaals.
Ik heb veel gelezen dat een aantal mensen hier de runflats niet goed genoeg vind maar ook velen vinden van wel.

Om eerlijk te zijn als ik weer voor runflat ga dan beperk ik mij toch in de keuze.

Ik geef voorkeur aan een band met goede "kleefeigenschappen"die ook in de regen zijn werk goed kan doen.
wie heeft er goede ervaringen met een bepaald merk en type.
Onder een eerder auto heb ik toyo proxes ts1 gehad en die bevielen erg goed behalve dat ze snel sleten.

Ik hoor graag een ieders ervaringen!!
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2007, 16:51

De dunlops SP9000 DSST runflat zijn wat mij betreft een prima mix tussen sportief en veilig(op nat enz).
Maar daar hebben anderen weer andere ideeen in.

Kijk maar eens bv op www.autobandenmarkt.nl die hebben best scherpe prijzen.

Gr,

PP

ps ik verwacht ergens in feb nog wel een koude periode :wink:
Hendrikus
One wheel wonder
One wheel wonder

28 jan 2007, 16:53

Hi PP,

ga nu ook nog niet over tot actie maar wil wel vast gaan nadenken wat ik wil!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2007, 17:03

Ik heb altijd de Pirelli Euphoria's gehad waar ik heel tevreden over ben geweest! 2e setje is namelijk weer zo'n set Pirelli's geworden.

Als je dagelijk op de weg zit zijn het prima banden en als je niet het uiterste uit je MINI haalt ook. Maar inderdaad het kan een stuk beter. Hoewel ik moet zeggen dat de banden bij mij, zomer, winter, normaal en circuitgebruik allemaal perfect doorstaan hebben.

Ik denk dat het vrij persoonlijk is wat je lekker vind rijden. De een gaan weer voor de runflats, omdat het handig is als je een lekke band hebt, andere kiezen voor non-runflats omdat die vaak veel goedkoper zijn en net zo lang mee gaan. Je kan alleen niet doorrijden met een lekke band.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2007, 17:20

De toyo's schijnen een zachte wang te hebben. Normaal is dit niet zo erg maar het contrast met een runflat band is (te) groot.

Ik wilde eerst ook voor de T1-R kiezen maar uiteindelijk komen er bij ons SP9000's (non-runflat) onder die ik van Maaij over kon nemen. Anders waren er naar alle waarschijnlijkheid Goodyear F1's onder gegaan.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 jan 2007, 19:17

Ik heb op zich goede ervaringen met de Dunlop Sport Maxx extra load (geen runflat). Goede plakband die in stevig genomen bochtig heel goed in vorm blijft. Op het circuit liet deze band het achter afweten, er braken gewoon stukjes uit. Maar voor stevig dagelijks gebruik is het een goede band, ook als het wegdak nat is. Ook met goede velgberscherming.

Persoonlijk zou ik geen runflat meer nemen. Te stevig in verticale richting (hobbels) en te weinig steun in laterale richting (bochten). De MINI is ook ontworpen voor een niet run-flat band. Dit in tegenstelling tot de R56 en 1-serie b.v. Deze onderstellen zijn ontworpen om de juiste demping te geven met run-flats.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jan 2007, 20:28

Geen runflats meer nemen zou mijn advies zijn.

Ik ben van de runflats naar Bridgestone RE050 gegaan (tegenwoordig al RE050A), en dat beviel een STUk beter. De runflats voelen misschien iets strakker aan door de harde wang, maar ik vond het comfort en de rijeigenschappen stukken beter met de non-runflats.

Daarna een set Toyo T1R's erop gehad. Goede band voor op droog, maar vreselijk in de regen, die zou ik dus zeker niet nemen.

Ik zou lekker een set Bridgestone RE050A's erop zetten.

Terug naar “Exterieur”