Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2006, 13:27

FastBunny schreef:
CooperS-indiblue schreef:Ben daarnet naar de dealerT geweest. Werd netjes ontvangen. Een van de service mensen was binnen een minuut bij me. Heeft keurig mijn auto naar binnen gereden waar het droog is.

Je hebt maar 2 jaar garantie op de lak. Helaas voor mij is dat vorige maand verlopen....

Volgens die man is het niet erg. Ik had op aanraden van jullie die foto's meegenomen van de eerste pagina en die van Jeanette. Laten zien, dat ik dus niet de enige ben. Er zou vermoedelijk meer aan de hand zijn bij die 2 gevallen op de foto's waardoor er roest is ontstaan, zoals bijvoorbeeld een aanrijding of verkeerd overspuitwerk of.... Helemaal als het maar aan een kant zo er is.

Als BMW grootscheeps met de problemen zou kampen met de af-fabriek-lak dan hadden ze de Mini's al terug geroepen.

Kortom; ik moest me er niet druk over maken. Gewoon met veel plezier in het autootje rijden. Als ik over 10 jaar terug zou komen zou het er niet erger op zijn geworden dan het nu was. O ja, en mijn kletsnatte deurrubbers waren volgens die man hartstikke droog (Buitenkant JA, binnenkant NIET). Maar goed, een net en vlot gesprek.

Kreeg nog een compliment over de club en mijn dakstrepen en het autootje daardoor overall. M'n Mini werd netjes buitengereden en ik ben weer naar huis gegaan.

Dussss.....
Met andere woorden, die roest is normaal? En maar 2 jaar garantie? Komt je auto uit het buitenland of heb je hem bij een dealer gekocht, in dat geval heb je namelijk 2 jaar MINI-Next garantie :)
Kennelijk is het normaal ofzo, je gaat het haast wel denken.
Mijn auto komt uit Duitsland, maar heb gewoon exact dezelfde garanties als iedere andere Mini-rijder krijgt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

26 mei 2006, 14:02

En het gaat nu juist om de binnenkant van die rubbers. Dat veroorzaakt op den duur die roest. Ik ben benieuwd wat ze bij mijn dealer gaan zeggen over 2 weken. Er mag gewoon niks zichtbaar zijn. Als roest eenmaal begint hou je het moeilijk tegen
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2006, 14:46

MINIJCW schreef:En het gaat nu juist om de binnenkant van die rubbers. Dat veroorzaakt op den duur die roest. Ik ben benieuwd wat ze bij mijn dealer gaan zeggen over 2 weken. Er mag gewoon niks zichtbaar zijn. Als roest eenmaal begint hou je het moeilijk tegen
Nou je haald de woorden uit mijn mond. Dat is exact wat ik bij de dealer vertelde. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.
Mijn vader was woest;"Hoe bedoel je, is niet erg?", "Het is verd*mme ROEST op een belangrijke plek van die auto van NET 2 jaar oud, dat hoort niet te kunnen!!", "En je gaat verd*mme toch niet wachten tot het is DOORgeroest, voordat je je garantie op kan eisen?!?!" Hij was vanochtend al mega-chagrijnig, dit heeft het er niet bepaald beter op gemaakt.
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

26 mei 2006, 14:50

Ik vind roest op een auto van 1-2 jaar echt niet kunnen. Heb nog steeds niet gekeken :roll:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

26 mei 2006, 15:30

Als het goed droog is ook maar even ALLES nakijken op roest! Kan niet bij deze auto's! (de vorige mercedes van mijn paps begon ook te roesten in de deuren, was toen 4 jaar oud ofzo? Kan nog steeds niet vind ik! Laat de fabriek maar iets bedenken om dat water tegen te houden! Zodat iedereen die kan kopen/krijgen om roest te voorkomen!
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

26 mei 2006, 15:44

henkietenk schreef:Als het goed droog is ook maar even ALLES nakijken op roest! Kan niet bij deze auto's! (de vorige mercedes van mijn paps begon ook te roesten in de deuren, was toen 4 jaar oud ofzo? Kan nog steeds niet vind ik! Laat de fabriek maar iets bedenken om dat water tegen te houden! Zodat iedereen die kan kopen/krijgen om roest te voorkomen!
Ja dat heb ik ook al aangegeven bij de Dealer dat ze eens contact moesten leggen met Mini Nedereland en zeker als wat vaker voor komt!
Maar daar werd niet opgereageerd :(
Ik wacht nu maar af hoe en de wat.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2006, 15:44

new mini schreef:
henkietenk schreef:Als het goed droog is ook maar even ALLES nakijken op roest! Kan niet bij deze auto's! (de vorige mercedes van mijn paps begon ook te roesten in de deuren, was toen 4 jaar oud ofzo? Kan nog steeds niet vind ik! Laat de fabriek maar iets bedenken om dat water tegen te houden! Zodat iedereen die kan kopen/krijgen om roest te voorkomen!
Ja dat heb ik ook al aangegeven bij de Dealer dat ze eens contact moesten leggen met Mini Nedereland en zeker als wat vaker voor komt!
Maar daar werd niet opgereageerd :(
Ik wacht nu maar af hoe en de wat.
Ik heb van mijn pa begrepen dat hij zelf Mini Nederland belt, mij nemen ze kennelijk niet serieus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

26 mei 2006, 15:46

CooperS-indiblue schreef:
new mini schreef:
henkietenk schreef:Als het goed droog is ook maar even ALLES nakijken op roest! Kan niet bij deze auto's! (de vorige mercedes van mijn paps begon ook te roesten in de deuren, was toen 4 jaar oud ofzo? Kan nog steeds niet vind ik! Laat de fabriek maar iets bedenken om dat water tegen te houden! Zodat iedereen die kan kopen/krijgen om roest te voorkomen!
Ja dat heb ik ook al aangegeven bij de Dealer dat ze eens contact moesten leggen met Mini Nedereland en zeker als wat vaker voor komt!
Maar daar werd niet opgereageerd :(
Ik wacht nu maar af hoe en de wat.
Ik heb van mijn pa begrepen dat hij zelf Mini Nederland belt, mij nemen ze kennelijk niet serieus.
Ik vind ook dat een dealer dat hoort te doen en niet wij :( Of heb ik dat nu verkeert?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2006, 15:51

new mini schreef:
CooperS-indiblue schreef:
new mini schreef:
Ja dat heb ik ook al aangegeven bij de Dealer dat ze eens contact moesten leggen met Mini Nederland en zeker als wat vaker voor komt!
Maar daar werd niet opgereageerd :(
Ik wacht nu maar af hoe en de wat.
Ik heb van mijn pa begrepen dat hij zelf Mini Nederland belt, mij nemen ze kennelijk niet serieus.

Ik vind ook dat een dealer dat hoort te doen en niet wij :( Of heb ik dat nu verkeert?
Nee dat klopt helemaal, maar ja, wat moet je anders? Hoe dan ook, het wordt opgelost. Of en met wie mijn pa zal bellen weet ik niet, maar ik heb hem erover gehoord. Als ik meer weet dan post ik het meteen.
Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

26 mei 2006, 16:27

Het heeft niets te maken met aanrijding/verkeerd overspuitwerk, want mijn MINI heeft af-fabriek 2 rechthoekige plaatsen (bestuurderskant en passagierskant, precies symmetrisch) onder die deurrubbers waar gewoon het indi blue spoorloos is. Ik ga er nog foto's van maken als het nou ff stopt met regenen :evil: al dat water!

Ik ga straks nog een keer kijken voor de zekerheid, omdat het al schemerig was en donker genoeg om geen roest te zien :mrgreen: Ik durf de confrontatie niet aan...
Gebruikersavatar
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Strijen
Berichten: 2051
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:43

26 mei 2006, 16:43

FunkyRAT schreef:Het heeft niets te maken met aanrijding/verkeerd overspuitwerk, want mijn MINI heeft af-fabriek 2 rechthoekige plaatsen (bestuurderskant en passagierskant, precies symmetrisch) onder die deurrubbers waar gewoon het indi blue spoorloos is. Ik ga er nog foto's van maken als het nou ff stopt met regenen :evil: al dat water!

Ik ga straks nog een keer kijken voor de zekerheid, omdat het al schemerig was en donker genoeg om geen roest te zien :mrgreen: Ik durf de confrontatie niet aan...
Ze zeiden dat mijn Mini niets heeft gehad aan aanrijdingen en spuitwerk dus... :(
Maar Dealer zei dat ze me het konden garenderen dat er niets meer gebeurt is.
Mini is eigen gebruik geweest!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

26 mei 2006, 20:12

Ik heb wo. ook eens bij mijn 15 mnd oude (en schadevrije)Works onder de linker deurrubber gekeken. Ik zag op een klein plekje wat bruin/roestachtige verkleuring. Ik moet nog wat beter bij zonlicht kijken of het idd roestvorming is. Dan kijk ik ook alle deurrubbers na.

Máár als het roestvorming is, gaat BMW/MINI AG dat onder garantie herstellen. Daar twijfel ik geen moment aan :mrgreen: :mrgreen:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

26 mei 2006, 20:46

Miniboard schreef: Máár als het roestvorming is, gaat BMW/MINI AG dat onder garantie herstellen. Daar twijfel ik geen moment aan :mrgreen: :mrgreen:
Ik ook niet!
Afbeelding
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Roeselare
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 nov 2005, 21:26

26 mei 2006, 21:24

Pepper white immuniteit blijkt te werken :mrgreen:

Net even gecheckt en op eerste zicht niks verdacht te vinden. Binnenkort nog es een dieptecontrole bij volle zon en/of daglicht :wink:
Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

28 mei 2006, 13:15

okok ik ga dus NU kijken :-)

Terug naar “Exterieur”