Laag hangende S uitlaat. Wie weet raad?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Laag hangende S uitlaat. Wie weet raad?

22 feb 2009, 23:57

Heb sinds lange tijd nu een 's uitlaat op mijn one, maar deze begint steeds verder naar beneden te zakken. De garage heeft deze al een paar keer opnieuw vastgezet, maar ik denk dat ik een andere oplossing moet zoeken. De uitlaat hangt nu op de buitenste beugels die ze hebben gemaakt in mijn one.
Alleen de binnenste beugels zitten er natuurlijk niet op bij een one. Deze wil ik wel proberen te fixen zodat de uitlaat weer normaal hangt.

Hopend dat jullie weer eens als als vraagbaak willen dienen, zoek ik intussen gewoon stug door. :)

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Raymond.

De foto's voor om het iets duidelijker te maken:
Afbeelding
Is dit een te gebruiken ophangpunt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb ik deze nodig nr 14? o.a dan..(vergroot -> De link

Alvast bedankt he :-))
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2009, 01:03

Dat is de binnenste beugel voor de rechterpot, idd :wink:
En die kun je daaraan vastzetten

Wij hebben hem ook geprobeert bij onze s Milltek onder de One, en hij trok toe scheef....

Wellicht helpt het bij jou wel :wink:

Succes!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 feb 2009, 08:18

Ik gabruik ook alleen de buitenste ophangpunten :roll: Heb je wel nieuwe rubbers? en ik heb daar van die metalen ringen omheen gedaan die je normaal om rubberen slangen doet (ik weet niet hoe die dingen heten :roll: ) maar dan weet je wel dat je rubber niet elke keer uitlubbert :mrgreen: .
succes ermee :wink:

Heb je mijn pm nog gehad?
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 feb 2009, 09:12

Juist.. dit hafd ik dus ook met mijn JCW pijp onder een normale cooper. Ik heb hiervoor andere rubbers gehaald. Inderdaad die gemerkt met nummer 14.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

24 feb 2009, 00:44

jeetje die hang laag en scheef :shock: die nummer 14 dingen werken goed heb ik ook, en dan nummer 12 een beetje verbuigen zodat ie er wat strakker onder kan 8) ik heb wel wat foto's van de ophangpunten bij mij maarja heb alleen de linkerpot dus ook alleen daar een oplossing voor. Als ik je met die foto's kan helpen let me know stuur ik ze je wel :wink:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2009, 01:09

Tja, ik moet dus voornamelijk een oplossing vinden voor de linkerpot, gezien de rechter nog wel redelijk gaat houden en alleen omhoog kan als links ook wat me wilt de hoogte in. Anders ziet het er helemaal niet meer uit. De rubbers etc waren allemaal nieuw van de dealer. De rechterkant heeft wel een bevestigingspunt gezien daar de oude pot ook hing, alleen weet ik niet zeker of je zo'n nr14beugel wellicht gewoon eronder kan knallen (aan de linker kant dan). Hoe meer foto's hoe beter het is voor mijn beeldvorming. :oops:
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

24 feb 2009, 01:30

Heb ze even geupload.

zie hier zoals ik het heb gedaan

De situatie, links al de bout voor ophangen te zien

Afbeelding

de rubbers (nummer 14)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

resultaat

Afbeelding

dan hangt ie zo

Afbeelding

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
coendek
Stoepsleutelaar

24 feb 2009, 09:08

Zoals Big D het gedaan heeft kan het... maar je kan ook gewoon 2 S beugels kopen... die op de auto horen... waardoor het 100% goed komt te hangen

dus nummers 17 + 18 en de bijbehorende rubbers.

17 hang je aan de bijrijders kant ipv de standaard beugel die daar al zit...
18 hang je aan de bestuurders kant door middel van de 2 bestaande gaatjes door te prikken en hem dan hier aan op te hangen dmv 2 bouten. (zie foto)
Afbeelding

M.A.W.

Stap 1
Haal de S-uitlaat ff los.. laat hem genoeg zakken dat je ALLE steunen los kan maken en van de auto af kan halen.

Stap 2
Prik de door mij 2 aangegeven bestaande bevestigings puntjes door zodat je direct in je achterbak zit waar je dus 2 schroeven door heen steekt zodat je nummer 18 kunt ophangen. Deze beugel steekt schuin omhoog (dit klopt!)

Stap 3
Zoals je ziet heb je aan de bijrijders kant de oorspronkelijke beugel weg gehaald en daar steken 2 boutjes uit. Bevestig hier de nummer 7 aan. Deze beugel steekt ook schuin omhoog. (zie foto hieronder)
Afbeelding

NU HEB JE DE JUISTE STEUNEN AAN DE AUTO ZITTEN...( 2 naar buiten omhoogstaande beugels!)

Stap 4
zorg dat de originele beugels die aan je uitlaat zitten (nummers 11 en 12) alleen nog maar in het bezit zijn van de BUITENSTE ophangpunten zodat de rest niet in de weg zit.

Stap 5
Hang de uitlaat dmv links rubber 13 te gebruiken en rechts ook rubber 13 te gebruiken.

Nu moet de uitlaat perfect hangen en precies op de manier waar de ORIGINELE uitlaat op de Cooper S ook hangt.

Dus je boodschappenlijstje zou moeten zijn:
17 SUPPORTING BRACKET RIGHT 18201493797
18 SUPPORTING BRACKET LEFT 18201493798
13 RUBBER MOUNT 18201176013
13 RUBBER MOUNT 18201176013

Succes!

Coen
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mei 2009, 22:03

Nou, het is nog niet voor elkaar. Ik heb de bevestiging zo hangen zoals Coen deze beschreef. Heb ook nog andere beugels voor bovenlangs gekocht zodat ze evt in de nr 14's kunnnen. Dit werkt niet omdat dit te strak gaat zitten en volgens de monteur dit teveel herrie in de auto gaat geven. De orginele beugels zoals Coen deze beschreef (zoals ik ze dus ook al had.) was aan de bestuurderskant van dusdanige kwaliteit dat deze dus gebroken is. Vandaar het scheef hangen. Lekker spul van de dealer.

Ga nog even beramen hoe ik het nu vast ga zetten om te voorkomen dat het beugeltje weer het gaat begeven. Evt zoals BidD het aan de binnenkanten heeft. De garage heeft er veel tijd in zitten maar tot nu toe kunnen ze niks voor me betekenen. Gaat weer eens lekker...

Terug naar “Exterieur”