We hebben net een Mini Cooper S 2003 gekocht in Engeland. De Mini heeft Xenon verlichting. Nu is het mij niet geheel duidelijk of deze is om te zetten naar LHD, ze vervangen moeten worden of dat het zo gewoon kan.
Als er vervangen moet worden is dit dan een beetje eenvoudig zelf te doen of moet je daar voor naar de dealer?
Wie kan me helpen.
Rechts gestuurde Mini Cooper S, moet xenon vervangen worden
- Arnoud
- Nieuw Lid
- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Nope.......zelfs t.o.v. D'land veelal nog duizenden euros goedkoper. Afgelopen december helemaal toen pond-euro bijna 1:1 deed......nog eens dikke 10% minder. Enige nadeel is idd LHD. Ombouwen of accepteren. Verkoop dus weer wat lastiger of je moet wachten tot de pond weer stijgt en wagen weer retour Engeland verkopenFastBunny schreef:Gefeliciteerd met je aankoop, maar waarom eigenlijk een RHD Mini importeren, was een LHD Mini uit bv Duitsland niet goedkoper?

Regards
- Arnoud
- Nieuw Lid
Bericht
Smartie heeft gelijk, Een Engelse Mini is goedkoper dan een Duitse. Je zal alleen moeten wennen aan het rechtsgestuurde (is niet zo'n probleem ik heb ook een London Taxi automaat). en het met je linkerhand leren schakelen. (dat zou nog een uitdaging kunnen worden.)
Laatst gewijzigd door Arnoud op 09 jun 2009, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Minilex
- 4 op een rij!
Bericht
Heb laatst gehoord dat de xenon koplampen(facelift)voor LHD of RHD het zelfde zijn, er zit blijkbaar een soort van omschakel mechanisme in, deze kun je zien als je de lamp met voedingsunit er uit haalt.
Exacte details weet ik helaas niet.
Ik heb even gezocht en ik heb het gevonden: http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-exte ... -beam.html
Exacte details weet ik helaas niet.
Ik heb even gezocht en ik heb het gevonden: http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-exte ... -beam.html
Laatst gewijzigd door Minilex op 09 jun 2009, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht

nr 10 en nr 9 worden er terug anders ingemonteerd als ik het goed begrepen had. kan je best bij de dealer laten doen. duurt niet al te lang.

nr 10 en nr 9 worden er terug anders ingemonteerd als ik het goed begrepen had. kan je best bij de dealer laten doen. duurt niet al te lang.
- Arnoud
- Nieuw Lid
Bericht
Minilex en Shadow_breaker.
Hartelijk dank voor de aanvullingen.
Het lijkt er dus op dat ik geen koplampen moet vervangen! De Mini staat vanaf volgende week donderdag op m'n oprit dus dan weet ik meer.
Minilex heeft het over facelift , hoe kan ik zien dat mijn Mini een gefacelift model is ? Ik zit nog niet helemaal goed in de types maar volgen mij is het een R53.
Shadow_Breaker Dit is een andere koplamp als waar minilex naar verwijst? Deze zou ik ook kunnen hebben? Waar heb je dat mooie plaatje eigenlijk uitgehaald?
Het lijkt er dus op dat ik geen koplampen moet vervangen! De Mini staat vanaf volgende week donderdag op m'n oprit dus dan weet ik meer.
Minilex heeft het over facelift , hoe kan ik zien dat mijn Mini een gefacelift model is ? Ik zit nog niet helemaal goed in de types maar volgen mij is het een R53.
Shadow_Breaker Dit is een andere koplamp als waar minilex naar verwijst? Deze zou ik ook kunnen hebben? Waar heb je dat mooie plaatje eigenlijk uitgehaald?
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht

je kan het best door de dealer even laten doen.
plaatje komt van www.realoem.com kan handig zijn ivm onderdelen van een bmw en of mini.
groetjes Shadow
Je moet eerst weten of het een facelift(nieuwere) of pre-facelift(oudere) is maar zelfs al is het een prefacelift kan je dit nog veranderen op deze manierArnoud schreef:Minilex en Shadow_breaker.

je kan het best door de dealer even laten doen.
plaatje komt van www.realoem.com kan handig zijn ivm onderdelen van een bmw en of mini.
groetjes Shadow
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
pre facelift lampen zouden dit ook moeten hebben, even een ritje naar de dealer. ik zou hier echt niet zelf aan beginnen.Arnoud schreef:Mini is van 2003. Dus pre-facelift.
Kans dat bovenstaande gaat werken is dan dus niet zo groot? Of zie ik dat verkeerd?
Onze sponsors