Sidemarkers aansluiten klemmen of solderen?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Sidemarkers aansluiten klemmen of solderen?

18 feb 2010, 10:18

omdat ik zelf geen ervaring heb met het aansluiten van verlichting ben ik even op zoek naar jullie ervaring.

het gaat mij om het klemmen (splitter) of het solderen van de draadjes van de US sidemarkerverlichting.

De ene zweert bij solderen terwijl de ander gewoon de juiste klemmetjes monteert. Wat hebben jullie gedaan en wat zijn jullie ervaringen? Kan ik zonder problemen deze klemmetjes aanbrengen of is het beter te solderen. Dat laatste heb ik niet meer gedaan sinds het knutselurrtje op de Havo.

voorbeeld klemmetjes (de zwarte zijn het best toch Ossie?)

Afbeelding
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2010, 11:14

De mijne zijn gesoldeerd... Heb een hekel aan zulke klem-dingen. :roll:
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
MaVaEe
Koeien-teller

18 feb 2010, 11:21

Die van mij zaten ook met die klemmen vast maar niet in de originele bekabeling van de auto. 8)
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2010, 11:34

Ik heb klemmetjes gebruikt, de rode (van 3M) en vastgemaakt aan de originele bekabeling (is dat erg dom :oops: ?)
MaVaEe
Koeien-teller

18 feb 2010, 11:36

Ligt eraan hoe je het bekijkt! :mrgreen:
Nee ik hou er niet van om met de originele kabelboom te prutsen. ;)
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2010, 13:03

Maarten, jou oplossing is veel beter! Ik zou alleen niet weten hoe ik het buiten de kabelboom om zo moeten doen, maar dit terzijde
MaVaEe
Koeien-teller

18 feb 2010, 13:05

Ik had een tussenstukje tussen de fitting van het stadslicht en de kabel voor het stadslicht. Daar had ik het vandaan gehaald. :wink:
Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2010, 13:13

MaVaEe schreef:Ik had een tussenstukje tussen de fitting van het stadslicht en de kabel voor het stadslicht. Daar had ik het vandaan gehaald. :wink:
is dit toeval of...

uit jullie commentaren lees ik af, zonder kennis niet zelf prutsen en niet aan de originele kabelboom rommelen.

Wat moet ik dan solderen? moet ik sidemarker aan een origineel kabeltje vastmaken of een nieuw kabeltje trekken vanaf de verdeelkast/accu. Zal wel iets stoms zeggen maar al het stroom komt uiteindelijk bij je accu vandaan toch?
Ossie
The Calendar Guy

18 feb 2010, 13:28

@wall-e:

Het klopt dat het altijd beter is om kabels aan elkaar te solderen, bij mijn sidemarkers is het ook zo gedaan. Alle dealers en huis-tuners zouden dit ook altijd adviseren. Tis ook professioneler en eigenlijk hoort het ook zo.
Alleen heb ik aangegeven in een ander topic, dat dit een goed alternatief is voor mensen die niet zo handig zijn met de soldeerbout.
Bijvoorbeeld mijn JCW-shiftgear indicator heb ik met die zwarte verbindings klemmetjes de kabels aan de OBD unit vast geklemt (ook bij Denizg gedaan) dit gaat prima zo.
De bewuste klemmetjes (zwart) van de bovenstaande foto zijn origineel van BMW. :wink:

Ik zou gewoon, net als parklaneworks, de klemmetjes gebruiken, maar wel goed vochtdicht intapen met isolatietape. En stevig in elkaar drukken voor een goed contact.

Eerst per stuk een sidemarker aansluiten en dan even testen voor je verder gaat met monteren.
De sidemarkers sluit je direct aan de kabels van de stadsverlichting/angel eyes, daarom is het zo gemakkelijk.
Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2010, 23:09

ossie thx :icon_top:

neem de hele handel mee naar Beek morgen, oordeel ik daar wel ff. Zal de soldeerbout wel aan bod komen, weet niet wat de kosten zijn maar als het makkelijk zelf kan zoals jij aangeeft, gaan we lekker zelf de zaak monteren.

Topic mag dicht thx guys!
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2010, 00:28

Ik wil (c) pls! :lol:

Terug naar “Exterieur”