Miskoop met achterlichten?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
dyna18
Enthousiast
Enthousiast

Miskoop met achterlichten?

07 jun 2010, 22:55

Ik heb een R50 mini cooper. Helaas ook nog met de originele achterlichten (voor de facelift). Hier ben ik niet zo weg van, dus was ik op zoek naar een leuk setje lichten dat er goed uit ziet.

Via Ebay kwam ik bij de volgende site uit:
http://www.bc-elec.com/CAR-ACCESSORIES/ ... ,2509.html

Afbeelding

Nou vroeg ik mijn garage om de lichten te installeren, maar later belden ze me op, dat dit niet verstandig is.
Deze lichtunit gaat volgens hun problemen met vocht en lekkage krijgen. Met andere woorden, ze konden geen garantie op deze installatie geven en weigerden dit daarom.

Heeft iemand hier ervaring mee en heeft de garage gelijk?

Mijn opties zijn nu dus of zelf installeren of terug sturen en hopen dat ik mijn geld terug kan krijgen.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2010, 23:10

gewoon zelf installeren...

als er vocht in komt, kan je dat er waarschijnlijk zelf ook wel weer uit krijgen...

volgens mij is het niet zo heel moeilijk om zelf te doen ;)
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2010, 23:11

Als je ze mooi vind, gewoon zelf installeren ... 10 min werk!! (ik neem aan dat het dezelfde afmeting als origineel is)

Zorg voor lekkage dat je een schuimrubberen strip tussen de lamp en de carroserie zit (voor voorbeeld, zie je originele lamp als je die eruit hebt), is bij de dealer te bestellen en anders zelf creatief zijn (ik heb er zelf urbber van 0,20 eurocent de meter gebruikt) ...

Succes

marss
dyna18
Enthousiast
Enthousiast

07 jun 2010, 23:13

Afmeting klopt inderdaad. Al zat er volgens de garage wel wat speling in (geen idee hoe ze dat weten, want ze hebben mijn originele lampen er niet uit gehad).

Er zit bij deze unit al een schuimrubberen strip.
Dit zit helaas wel heel slecht vast, maar dat kan ik waarschijnlijk zelf met wat lijm wel herstellen.

Misschien ook een soort afdichtkit gebruiken rondom de lamp als ik dit zou installeren?
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2010, 23:15

Ik zou geen kit gebruiken, omdat je die rotzooi later niet van je auto afkrijgt ...

marss
iDarkDesign
Transformer

08 jun 2010, 00:26

Achterlichten wisselen is 10 minuten werk. Mits je de juiste connectoren hebt. Anders ff vogelen met de bedrading en dan ben je een half uurtje verder.

Het is echt geen werk.

iDD
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

08 jun 2010, 09:00

iDarkDesign schreef:Mits je de juiste connectoren hebt. Anders ff vogelen met de bedrading en dan ben je een half uurtje verder.

iDD
Ik heb ook eens dat soort lampen gehaald voor mijn bmw, de draadjes zaten idd niet op de goede plek(ken) in de stekker, dus wel even goed nakijken of vergel;ijken met je originele

Terug naar “Exterieur”