Ik (zoals velen) wil waarschijnlijk het Aero pakket aanschaffen. Eerst wou ik alleen de sideskirts, maar nu ik die setjes bij Jonker gezien heb voor maar 500 Euris - compleet en gespoten, wordt het wel aantrekkelijk....
Gezien het de US uitvoering is, zitten er reflectoren aan de zijkanten, en dat maakt me onzeker of ik daar niet later van ga balen... maar goed je kunt niet alless hebben...
Nou heb ik een vraagje - hoeveel lager zijn die Aero bumpers dan de standard S bumpers? Vooral de voorkant is belangrijk gezien mijn S verlaagd is, en het nu al af en toe lastig is om over drempels te gaan...
Een paar van jullie heb de combinatie van verlaging en jcw skirts en/of complete set, en vroeg me dus af wat jullie ervaringen zijn...
Alvast bedankt,
Matt
Aerokit (Montage)
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die bumpers zijn niet zoveel lager als de normale S bumpers. Alleen door de sideskirts lijkt de Mini lager maar dat is optisch. En de bumper gaan niet schrapen als je mini verlaagd is. Je hoort dan alleen onder die plastic lip schaven maar dat kan verder geen kwaad.
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
die sideskirts zijn wel degelijk lager bij coopers, daarom krijg je zo'n plastic ding (mountings) erbij omdat je anders niet je schroeven meer in de standaard gaten krijgt (dan zou je 2 cm langere schroeven nodig hebben). Sideskirt mountings zijn toch een goede 2,5 cm minstens, wat betekent dat de sideskirts toch 2,5 cm lager zijn dan standaard cooper skirts.
Ik weet niet hoe S skirts gemaakt zijn, maar dat kan je zelf nagaan, door ff te kijken/voelen onder je skirt of die gewoon recht/vlak loopt (van buitenkant naar het midden toe), zie je de schoeven zitten. Indien dat het geval is, zal de aeroskirt ook minstens 2,5 cm lager hangen.
Ik weet niet hoe S skirts gemaakt zijn, maar dat kan je zelf nagaan, door ff te kijken/voelen onder je skirt of die gewoon recht/vlak loopt (van buitenkant naar het midden toe), zie je de schoeven zitten. Indien dat het geval is, zal de aeroskirt ook minstens 2,5 cm lager hangen.
- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
@Maaij: Zou best kunnen dat de kit niet van JCW is, maar je ziet vaak op verschillende forums mensen het zo noemen. Zal idd (zoals MINIJCW al zei) te maken hebben met het feit dat de aero kit voor het eerst op de JCW mini verscheen - waardoor het pakket met JCW geassocieerd werd.
@FunkyRAT: zal morgen ff kijken over die bouten.
Volgens mijn heeft Berthil wel ervaring met de combinatie aeroskirts en verlaging. Ben benieuwd hoe dat beviel... Of heeft ie de R95 JCW's er op gezet om de wagen iets te verhogen..
Trouwens, kun je de instaplijsten overzetten op de aero skirts?, of gaan die naar de filistijnen als je ze van de standaard skirts afhaalt?
@FunkyRAT: zal morgen ff kijken over die bouten.
Volgens mijn heeft Berthil wel ervaring met de combinatie aeroskirts en verlaging. Ben benieuwd hoe dat beviel... Of heeft ie de R95 JCW's er op gezet om de wagen iets te verhogen..
Trouwens, kun je de instaplijsten overzetten op de aero skirts?, of gaan die naar de filistijnen als je ze van de standaard skirts afhaalt?
- flyguy
- Enthousiast
Bericht
Volgens mij is dat niet zo; de JCW werd vaak gepresenteerd met aero kit, maar die kit was volgens mij lang voor de introductie van de JCW verkrijgbaar. Sterker nog volgens mij is de aero kit vanaf dag 1 van de MINI productie leverbaar geweest. Heb een catalogus van 2002 waar 'ie iig al in staat. Vanaf welk jaar was de JCW eigenlijk leverbaar?
-edit- gevonden; introductie JCW april 2003 -edit-
-edit- gevonden; introductie JCW april 2003 -edit-
- Rimshot
- 4 op een rij!
Bericht
Voordat ik de aero kit had gemonteerd, dus met standaard cooper S bumpers had ik al last met hoge drempels 
Nu met de aero kit, heb ik nog niet met m'n bumper (lees onderste lip) over een dremperl geschaafd. He lijkt er op dat die lip verder naar achteren is geplaatst zodat je daar minder last van hebt. Ik was er ook een beetje bang voor maar het valt mij 100% mee
Wel zijn de zij skirt's idd +/- 2,5 cm lager, maar daar heb je geen last van dat maakt hem alleen maar super
.
voor 500 euri moet je niet te lang nadenken, maar gewoon doen!!
Je krijgt er geen moment spijt van
Groeten Ronald

Nu met de aero kit, heb ik nog niet met m'n bumper (lees onderste lip) over een dremperl geschaafd. He lijkt er op dat die lip verder naar achteren is geplaatst zodat je daar minder last van hebt. Ik was er ook een beetje bang voor maar het valt mij 100% mee

Wel zijn de zij skirt's idd +/- 2,5 cm lager, maar daar heb je geen last van dat maakt hem alleen maar super

voor 500 euri moet je niet te lang nadenken, maar gewoon doen!!
Je krijgt er geen moment spijt van
Groeten Ronald
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet niet of ik dat nou wel zou doen..... De post is niet bepaald zuinig met andermans spullen.MiniMatt schreef:Ik denk dat ik ook de knoop ga door hakken, en gebruik ga maken van deze aanbieding... toch wel een bargain![]()
Zal ff kijken of ze daar ook per post kunnen sturen - past allemaal niet in mn mini denk ik

- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
Ja, je hebt gelijk, maar ik dacht meer aan een pakket dienst zoals ups of TNT.. Daar heb ik wat meer vertrouwen in - mede door mijn eigen ervaringen met hen.
En bovendien zit de aerokit nieuw in doos (dat staat in ieder geval wel op de site van Jonkers). Maar goed er blijft altijd risico bij het verzenden van goederen... Ik zal wel kijken wat het kost als ik het verzekerd laat sturen.
Als het allemaal veel te duur wordt - moet ik maar ff kijken om het evt zelf op te halen.
En bovendien zit de aerokit nieuw in doos (dat staat in ieder geval wel op de site van Jonkers). Maar goed er blijft altijd risico bij het verzenden van goederen... Ik zal wel kijken wat het kost als ik het verzekerd laat sturen.
Als het allemaal veel te duur wordt - moet ik maar ff kijken om het evt zelf op te halen.
- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het monteren van de nummerplaat op de aero voorbumper? Zit de plaat gelijmd of geschroefd?
Ik ga er van uit dat ik mijn bestaande plaat (en plaathouder) kan overzetten. De Amerikaanse plaat houder die bij de kit zit wordt niks natuurlijk...
Misschien is het logisch als ik eenmaal de voorbumper eraf heb liggen, maar ik zou het graag van te voren willen weten, zodat ik niet voor verassingen hoef te staan...
Bedankt
Ik ga er van uit dat ik mijn bestaande plaat (en plaathouder) kan overzetten. De Amerikaanse plaat houder die bij de kit zit wordt niks natuurlijk...
Misschien is het logisch als ik eenmaal de voorbumper eraf heb liggen, maar ik zou het graag van te voren willen weten, zodat ik niet voor verassingen hoef te staan...
Bedankt
Onze sponsors