Help ik zie door de bomen het bos niet meer

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Help ik zie door de bomen het bos niet meer

25 sep 2006, 21:09

Ik heb de bodykit van Jonker gekocht. Maar morgen heb ik even tijd om het te gaan instaleren.
Ik wil eerst nog alleen de side-skirts gaan monteren, omdat mijn achterbumper PDC gaten heeft (die moet ik eerst aanschaffen) en ik heb gelezen dat mijn voorbumper een heel karwei is met het verplaatsen van de mistlichten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat het beste kan doen?

Nu mijn 2de vraag, door alle onderdelen die ik heb meegenomen van Jonker snap ik er niks meer van wat ik nou morgen nodig heb voor het instaleren van mijn sideskirts.

Ik heb 2 zakken vol met zwarte pinnetjes. Die heb ik volgens mij niet nodig. Ik las ergens op het forum dat ik een paar klips nodig heb. (die moet ik dan maar morgen even bij de dealer gaan halen)
Dan heb ik 2 side-skirts en nog twee lange dingen wat lijkt dat ze achter de side-skirts horen. Klopt dit?? Of heb ik morgen alleen die twee side-skirts nodig met de bijbehorende klipjes en verder geen andere onderdelen?

Alvast super bedankt voor de informatie!!!!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2006, 21:16

Pinnetjes heb je nodig. om de 2 skirtonderdelen aan elkaar te monteren voor je hem onder de auto plaatst.
Beide skirtdelen heb je dus nodig per kant, anders flappert ie eraf als een gordijn bij een open raam.

Schrik niet bij het geluid als je de huidige skirts eraf trekt....... Hard trekken. Alles breekt af :? (maak je niet bang hoor)

Uurtje werk (als je het in 1 keer goed doet) Anders kan ik je hand wel ff vasthouden............ Werk in DH
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2006, 21:19

Benno kan je wel vertellen hoe je de skirts kunt/moet monteren. Hij weet ook hoe de pinnetjes NIET gemonteerd moeten worden :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Rimshot
4 op een rij!
4 op een rij!

25 sep 2006, 21:19

hier op het forum staat een instalatie handleiding gepost door berthil, die moet je ff uitprinten, dan wordt het wel duidelijk.
Die zakken met klipjes die horen bij de zijskirts, daar zet je die lange zwarte dingen mee vast aan de zij stirts.
verder moet je maar ff in de instalatie handleiding kijken.

Groeten Ronald
Afbeelding
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 sep 2006, 21:27

Heb je toevallig morgen tijd om mij even te helpen? :D
Ik heb namelijk geen klips, die moet ik morgen wel even gaan halen in DH. Ik denk dat ik het morgen ga monteren in de garage van mijn vader. Daar heb ik alle ruimte + een brug waar de auto op kan :)
Afbeelding

FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

25 sep 2006, 21:46

Tis dat ik het erg druk met uni heb, anders was ik je zeker komen helpen. Achterbumper, voorbumper. als je advies over iets specifieks nodig heb, hoor ik het wel. En mistlampen voor zijn niet moeilijk hoor. Je moet je wielkasten half loshalen (4 à 5 uitzettende schroefjes in de wielkast zelf) en dan kan je met een klein schroevendraaiertje dus achterlangs bij je mistlampen komen. 3 schroefjes losdraaien, mistlampje in de uitsparing omhoog schuiven (R53 stand) en 3 schroefjes weer vastdraaien. Verder krijg je bij je voorbumper twee van die flappen met enkele schroefjes en pinnetjes, die heb je wel nodig, en je krijgt bij je sideskirts 2 zakken met clips, die heb je ook nodig. Enige wat je bij de dealer moet halen is het volgende (dus je hoeft geen clips te halen, die zitten in de zakken met pinnetjes);

-kentekenplaathouder (anders gaat deze heel lelijk zitten en bij genoeg rijwind word deze naar onder gedrukt waardoor de schroefgaten in je bumper groter worden)
-plug voor voorafdekking towhook (anders heb je zo'n lelijk gaatje in je grille)

en bij de hobbyshop:
-potje zwarte modelbouwverf op tinner basis om het deel achter je rooster te verven, zoals Maaij liet zien. Of je spuit het zwart of je doet niets, maar voor aggresievere look wordt het wel aangeraden door MINI.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 sep 2006, 21:50

Wat bedoel je met uni? (unilease?) werk je daar soms?
Maar ff ontopic, niet deze week maare volgende week zet ik de voorbumper erop. Zou jij mij daarmee kunnen helpen? Of we doen alles in één keer. Ik ben namelijk bang dat het bij mij weer fout gaat als ik het in mijn eentje doe......

Alvast bedankt!
Afbeelding

Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2006, 23:41

horn
Be Mini
Be Mini

25 sep 2006, 23:43

red_devil schreef:Wat bedoel je met uni? (unilease?)
wellicht universiteit...
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2006, 12:04

kan ook ;)
Afbeelding

FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2006, 12:32

Zie voor het monteren van de side-skirts ook dit topic: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Afbeelding
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2006, 13:24

Misschien een beetje onduidelijke foto, maar dit heb ik er dus bijgekregen:

Afbeelding

van de linker heb ik er 2
van de middelste heb ik er 9
en van de rechter heb ik er 3

Zijn dit de klips of bedoelen jullie andere klips? Ik hoop het niet anders moet ik alsnog naar de dealer om die klips te halen :?
Afbeelding

kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2006, 13:29

Dat zijn de goede bevestigingsmaterialen. Andere heb je helemaal niet nodig. Die schuif je in de sideskirts en klikt ze op de auto. Beetje kit erbij kan soms ook geen kwaad.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2006, 13:30

De middelste pinnetjes zijn om de 2 skirtdelen aan elkaar te zetten. De rechterpinnen zijn om de skirts aan de MINI vast te drukken. De linkerpinnen ook.

Moet passen zo!

Succes!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2006, 13:51

Moet je de middelste pinnetjes erin slaan of kan ik ze met de hand erin duwen?
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”