Ik krijg heel sterk de indruk dat een standaard Mini aan de voorkant lager staat dan aan de acherkant, uiteraard is het optisch bedrog van de oplopende raamlijn die dat idee sterker maakt . . . . maar toch.
. . . Nu ben ik van plan om binnenkort een verlagingsset aan te schaffen en te montern maar bij sommige merken kan je een set bestellen die achter meer verlaagd dan voor.
Als ik in de fotogallerij kijk dan valt het mij op dat de verlaagde Mini's die daar staan meestal netjes horizontaal staan.
Dus is mijn vraag . . . . hebben jullie verlagingssets gekocht die voor en achter hetzelfde verlagen of die verschillend zijn ?
André
Hoogte verschil voor en achter na verlagen
- reddevilduc
- 4 op een rij!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Of anders gaan kijken voor een schroefset 

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
R56 Eibach veren gelijk 30 mm ... resultaat gelijk
R53 Cobra veren gelijk 40 mm ... resultaat voor hoger dan achter ... sorry Coen Het kan aan de R53 liggen en niet aan de veren ...
Er is een topic waarin de ongelijke verlaging genoemd wordt bij de R53 en dit dus te verhelpen is door voor andere te nemen dan achter.
R53 Cobra veren gelijk 40 mm ... resultaat voor hoger dan achter ... sorry Coen Het kan aan de R53 liggen en niet aan de veren ...

Er is een topic waarin de ongelijke verlaging genoemd wordt bij de R53 en dit dus te verhelpen is door voor andere te nemen dan achter.
- reddevilduc
- 4 op een rij!
Bericht
Even als voorbeeld dat de netto verlaging aan de voorkant 30mm is en de achterkant 35mm . . . . om maar even wat te noemen.
Schroefset lost dat probleem meteen op . . . . . maar dan lossen ook meteen mijn euri's er mee op
André
Ja okee . . . . maar ik weet nu niet van te voren wat mijn auto gaat doen als ik hem verlaag. Bij een opgegeven verlaging van 30mm van de fabrikant blijft het maar de vraag of mijn auto in zijn geheel 30 mm naar beneden gaat en de auto ten opzichte van het wegdek dezelfde hoek behoud (dus nog steeds iets voorover staat) of . . . . dat de fabrikant rekening houd met de standaard hoek waaronder de auto staat en er voor zorgt dat na de verlaging de auto mooi horizontaal komt te staan.Door schreef:R56 Eibach veren gelijk 30 mm ... resultaat gelijk
R53 Cobra veren gelijk 40 mm ... resultaat voor hoger dan achter ... sorry Coen Het kan aan de R53 liggen en niet aan de veren ...![]()
Even als voorbeeld dat de netto verlaging aan de voorkant 30mm is en de achterkant 35mm . . . . om maar even wat te noemen.
Schroefset lost dat probleem meteen op . . . . . maar dan lossen ook meteen mijn euri's er mee op

André
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Eibach ... gewoon betere veren met meer comfort dan H&R, dat zijn ook hele goede veren maar stugger.
Het voordeel van Cobra is dat je kan spelen met de verlaging ... Eibach is gewoon 30 mm naar beneden, er is geen 35 mm volgens mij. Voor meer info over Cobra-veren moet je bij Coendek zijn
Het voordeel van Cobra is dat je kan spelen met de verlaging ... Eibach is gewoon 30 mm naar beneden, er is geen 35 mm volgens mij. Voor meer info over Cobra-veren moet je bij Coendek zijn

- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een beetje ... ik vind idd de veren op de R53 (Cobra) slapper dan op de R56 (Eibach). Als ik de R53 half op de stoep zet verdwijnen de wielen in de wielkasten en de R56 is dan ruig verlaagd. Ik vertaal dat als zijnde slapper ...
Ik ben blij dat de ET-waarde heb aangepast van 30 naar 35 want anders liep de rooie zeker aan ... Maarruh ik ben niet ontevreden over de Cobra's, knappe veren voor een nette prijs
Ik ben blij dat de ET-waarde heb aangepast van 30 naar 35 want anders liep de rooie zeker aan ... Maarruh ik ben niet ontevreden over de Cobra's, knappe veren voor een nette prijs

- reddevilduc
- 4 op een rij!
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn advies... kijk eens wat topics door, en let op hun setup (maat velgen, offset en type verlaging), en maak voor jezelf uit wat je het mooiste vind.
Naar mijn mening zijn eibach en h&r aan mekaar gewaagd qua kwaliteit. Met dat verschil dat h&r stugger rijdt en de verlaging voor en achter gelijk is.
Dan is er nog apex, koni ...
Cobra is ons via coen bekend geraakt, en is iedereen bevallen. Goeie kwaliteit, comfortabeler dan eibach en h&r, en zakt mooi door zijn poten
Mss is het een idee om een topic aan te maken met iedereens setup?

Naar mijn mening zijn eibach en h&r aan mekaar gewaagd qua kwaliteit. Met dat verschil dat h&r stugger rijdt en de verlaging voor en achter gelijk is.
Dan is er nog apex, koni ...
Cobra is ons via coen bekend geraakt, en is iedereen bevallen. Goeie kwaliteit, comfortabeler dan eibach en h&r, en zakt mooi door zijn poten
Mss is het een idee om een topic aan te maken met iedereens setup?

- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bestel die dingen nou maar bij Coen
Moet je alleen ff aangeven hoeveel je omlaag wil, voor en achter. Ik heb ergens in een Groupbuy gelezen dat men voor 40 mm verlaagd en achter 30 mm ... dan staat ie mooi recht boven het mv.
... zeg Coen verkopen die handel
Wat leesvoer en pica's:
Verlaging

... zeg Coen verkopen die handel

Wat leesvoer en pica's:
Verlaging
Onze sponsors