Morgen zullen m'n pas aangekochte 17" R91 5 star bullet velgen naar supervelg in Drunen gaan om daar de stoeprandschade te laten herstellen. Daarna ben ik van plan om deze set onder m'n Mini te laten leggen, echter zit ik met 2 dingen;
- Is het aan te raden om met 2 banden van 4mm te gaan rijden? (andere 2 hebben 6mm profiel)
- Bij het vervangen van de 2 (4mm) banden, wil ik eigelijk geen Dunlop RF hebben, maar Continental RF. Is dit aan te raden, of moet ik ze dan alle 4 vervangen?
Verschillende merken banden aan te raden??
- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Rotterdam
- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Heren, thanks voor jullie reactie!
De velgen liggen bij Supervelg en zullen donderdagavond (eerder kan ik zelf niet) door hen hersteld en wel onder m'n wagen gelegd worden. De 4mm banden gaan achter en de 6mm gaan voorop voor 1 zomer, daarna gaan ze alle 4 vervangen worden door Continental banden.
De velgen liggen bij Supervelg en zullen donderdagavond (eerder kan ik zelf niet) door hen hersteld en wel onder m'n wagen gelegd worden. De 4mm banden gaan achter en de 6mm gaan voorop voor 1 zomer, daarna gaan ze alle 4 vervangen worden door Continental banden.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
dat snap ik dus niet he, waarom de slechtste banden achter? De vooras kun je beter corrigeren dan de achteras. Mij is geleerd om nooit de slechtste banden achterop te doen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Ik denk dat mensen er vanuit gaan dat bij een voorwiel aandrijving de goede banden beter voor zouden kunnen zitten?
incl ikzelf
incl ikzelf
- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Dit was inderdaad mijn insteek, en zo werd het met mijn Tigra TwinTop ook steeds geadviseerd..
Je snapt, ik ben nu dus een beetje de weg kwijt in deze
GreyCooperS schreef:Ik denk dat mensen er vanuit gaan dat bij een voorwiel aandrijving de goede banden beter voor zouden kunnen zitten?
Dit was inderdaad mijn insteek, en zo werd het met mijn Tigra TwinTop ook steeds geadviseerd..
Je snapt, ik ben nu dus een beetje de weg kwijt in deze

- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Voorhout
Bericht
Beste banden altijd achter monteren!
De reden is dat ongeacht voor- of achterwielaandrijving een voorwielslip (onderstuur) eenvoudiger is op te vangen (door gas loslaten) dan een achterwielslip (overstuur).
Bij een een achterwielslip is een juiste stuurcorrectie noodzakelijk, waarbij de gemiddelde automobilist, en zeker diegene die nooit een slipcursus heeft gedaan, vaak of te laat is, of te veel corrigeert. En dan komt de bekende tweede slip die nog moeilijker op te vangen is. Zeker bij een auto met een zo korte wielbasis als een MINI
De reden is dat ongeacht voor- of achterwielaandrijving een voorwielslip (onderstuur) eenvoudiger is op te vangen (door gas loslaten) dan een achterwielslip (overstuur).
Bij een een achterwielslip is een juiste stuurcorrectie noodzakelijk, waarbij de gemiddelde automobilist, en zeker diegene die nooit een slipcursus heeft gedaan, vaak of te laat is, of te veel corrigeert. En dan komt de bekende tweede slip die nog moeilijker op te vangen is. Zeker bij een auto met een zo korte wielbasis als een MINI

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Gelukkig zijn er meer mensen die het snappen, want ik heb er al zo vaak discussies over gehad. Zelfs de gemiddelde bandenboer adviseert de beste banden voor.
Vraag aan de gemiddelde chassis-specialist en ze zullen allemaal zeggen dat je nooit je slechtste banden op de achteras moet doen.

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Ook voor de ervaren bestuurders met tig slipcurses achter de rug komt de achterwielslip altijd op een onverwacht moment.
MiniBeardie XL schreef:Beste banden altijd achter monteren!
De reden is dat ongeacht voor- of achterwielaandrijving een voorwielslip (onderstuur) eenvoudiger is op te vangen (door gas loslaten) dan een achterwielslip (overstuur).
Bij een een achterwielslip is een juiste stuurcorrectie noodzakelijk, waarbij de gemiddelde automobilist, en zeker diegene die nooit een slipcursus heeft gedaan, vaak of te laat is, of te veel corrigeert. En dan komt de bekende tweede slip die nog moeilijker op te vangen is. Zeker bij een auto met een zo korte wielbasis als een MINI
Ook voor de ervaren bestuurders met tig slipcurses achter de rug komt de achterwielslip altijd op een onverwacht moment.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Ze zijn niet duur
Ze leveren goed werk af
Ze zijn er erg vriendelijk en behulpzaam
Had gevraagd of ze ook m'n niuewe set onder de Mini konden leggen, was geen enkel probleem. Kwam daar aanrijden, en meteen kwam 1 van de monteurs op me af, want mocht gelijk wel ff op de brug om ze te wisselen. Dat terwijl die monteur eigelijk zijn eet pauze had.. Na het wisselen, hebben ze ook de oude set achterin gelegd zodat ik geen vuile handen kreeg.
Het zijn kleine dingetjes, maar wel dingen die ik goed kan waarderen!
Ze leveren goed werk af
Ze zijn er erg vriendelijk en behulpzaam
Had gevraagd of ze ook m'n niuewe set onder de Mini konden leggen, was geen enkel probleem. Kwam daar aanrijden, en meteen kwam 1 van de monteurs op me af, want mocht gelijk wel ff op de brug om ze te wisselen. Dat terwijl die monteur eigelijk zijn eet pauze had.. Na het wisselen, hebben ze ook de oude set achterin gelegd zodat ik geen vuile handen kreeg.
Het zijn kleine dingetjes, maar wel dingen die ik goed kan waarderen!
Onze sponsors