Hallo,
Ik wil mijn r53 opleuken met Driving Lights (2x of 4x).
Via madautoparts.co.uk zijn er verschillende leverbaar. Ik heb echter een paar vragen:
-Wat is het verschil tussen s6066 en S6055?
-wat is het verschil tussen Wipac en origineel Mini?
-waarom zouden deze lampen niet via het ECU en andere wel via ECU geschakeld moeten worden?
-Waar moet ik nog meer aan denken?
Gr
Gijs
Driving lights via ECU?
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Re: Driving lights via ECU?
2 BMW MINI 07+ WIPAC S6055 CHROME SPOT LIGHTS R55 / R56 / R57 INCLUDES BRACKETS & WIRING
2 BMW MINI 07+ WIPAC S6066 BRUSHED STEEL SPOT LIGHTS R55 / R56 / R57 INCLUDES BRACKETS
Deze zijn voor een R55 and up, jij hebt een R53.
Volgens mij zijn de spots voor R53 kleiner als voor R55 and up en de bevestigings beugels zijn ook anders, correct me if I'm wrong.
Rest van de antwoorden heb ik niet voor je.
Ron.
2 BMW MINI 07+ WIPAC S6066 BRUSHED STEEL SPOT LIGHTS R55 / R56 / R57 INCLUDES BRACKETS
Deze zijn voor een R55 and up, jij hebt een R53.
Volgens mij zijn de spots voor R53 kleiner als voor R55 and up en de bevestigings beugels zijn ook anders, correct me if I'm wrong.
Rest van de antwoorden heb ik niet voor je.
Ron.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Zoals Ron ook al typte, let wel op dat je ze voor de R50-series koopt...
Brushed steel zijn volgens de site van roestvast staal; kan een voordeeltje zijn in ons natte klimaat. Brushed steel is denk ik wel mat, niet glimmend.
En ik dacht dat de bevestiging ook anders was, Wipac-houders zitten volgens mij onder de grill ipv door de grill (scheelt dus 1 lamel...) Weet ik niet helemaal zeker, dus zelf checken!
En wel via de ECU moet je de lampen in de boordcomputer laten coderen en activeren, en gaat schakelen via de MINI-verlichtingsschakelaar(s).
Euh.... s6066 - s6055 = 11 ??Mini-Gijs schreef:-Wat is het verschil tussen s6066 en S6055?

Zoals Ron ook al typte, let wel op dat je ze voor de R50-series koopt...
Brushed steel zijn volgens de site van roestvast staal; kan een voordeeltje zijn in ons natte klimaat. Brushed steel is denk ik wel mat, niet glimmend.
Volgens de website: "The lamps are identical to BMW ones except the lens is free form which is better than the BMW ones."Mini-Gijs schreef:-wat is het verschil tussen Wipac en origineel Mini?
En ik dacht dat de bevestiging ook anders was, Wipac-houders zitten volgens mij onder de grill ipv door de grill (scheelt dus 1 lamel...) Weet ik niet helemaal zeker, dus zelf checken!
Als ie niet via de ECU gaat, dan krijg je een extra schakelaar erbij en wordt op de 12v aangesloten, of de lampen worden via grootlicht aangesloten.Mini-Gijs schreef:-waarom zouden deze lampen niet via het ECU en andere wel via ECU geschakeld moeten worden?
En wel via de ECU moet je de lampen in de boordcomputer laten coderen en activeren, en gaat schakelen via de MINI-verlichtingsschakelaar(s).
Houders, brackets, bekabeling, montage....Mini-Gijs schreef:-Waar moet ik nog meer aan denken?
- Mini-Gijs
- Be Mini
Bericht
Als het wel over de ecu loopt, welke switch komt het dan op?
Ik heb mist voor en achter dus die knoppen zijn in gebruik. En ik zoek verstralers dus bij hrt grootlicht op is prima.
Dit kun je toch gewoon aan de bedrading toevoegen?
Ik heb mist voor en achter dus die knoppen zijn in gebruik. En ik zoek verstralers dus bij hrt grootlicht op is prima.
Dit kun je toch gewoon aan de bedrading toevoegen?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Originele montage handleiding in de DIYMini-Gijs schreef:Als het wel over de ecu loopt, welke switch komt het dan op?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Ook via grootlicht.... maar dan aangestuurd vanaf BC1, en niet een doorlussing van de lampen.Mini-Gijs schreef:Als het wel over de ecu loopt, welke switch komt het dan op?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Handig he zo'n forum. Zoekfunctie gebruiken en je vind alles!Berthil schreef:Originele montage handleiding in de DIYMini-Gijs schreef:Als het wel over de ecu loopt, welke switch komt het dan op?

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Mini-Gijs
- Be Mini
Bericht
Dat heb ik wel.
Ik was dan ook in verwarring toen iemand stelde dat de DL's op een eigen schakelaar zouden moeten komen.
Maar een en ander was mij dus nog niet helemaal duidelijk, ondanks de DIY.
Nu wel.
Dank jullie allemaal.
Daarbij ga je er van uit dat ik niet gezocht heb, last staan gevonden en al helemaal niet gelezen heb!mushrop schreef:Handig he zo'n forum. Zoekfunctie gebruiken en je vind alles!Berthil schreef:Originele montage handleiding in de DIYMini-Gijs schreef:Als het wel over de ecu loopt, welke switch komt het dan op?
Dat heb ik wel.
Ik was dan ook in verwarring toen iemand stelde dat de DL's op een eigen schakelaar zouden moeten komen.
Maar een en ander was mij dus nog niet helemaal duidelijk, ondanks de DIY.
Nu wel.
Dank jullie allemaal.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee hoor, ik zei alleen dat de zoekfunctie heel handig is. Jij bent degene die aannames doet, niet ik. Je neemt zelfs aan dat ik er vanuit ga welke dingen jij wel of niet leest! Best knap!
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden, we zien de foto's wel in je SYR-topic! Keep on motoring!
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden, we zien de foto's wel in je SYR-topic! Keep on motoring!

MINI Dubman '07 PureSilver

- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Heb ook een R53 en recent de verstralers geïnstalleerd. Deze verstralers zijn geschakeld via de computer en gaan mee met je groot licht.
Ik heb vandaag mijn handleiding aan Berthil gestuurd om toe te voegen aan de DIY. Is een Nederlandse versie.
Oh ja, de set van Mini is compleet met bevestigingsmateriaal , ik weet niet of dat bij de andere set ook zo is..
Ik heb ook in dubio gestaan, maar ben uiteindelijk voor de originele gegaan.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Ik heb vandaag mijn handleiding aan Berthil gestuurd om toe te voegen aan de DIY. Is een Nederlandse versie.
Oh ja, de set van Mini is compleet met bevestigingsmateriaal , ik weet niet of dat bij de andere set ook zo is..
Ik heb ook in dubio gestaan, maar ben uiteindelijk voor de originele gegaan.
Hoop dat je er iets aan hebt.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waarvoor dankDaniel_S schreef:Ik heb vandaag mijn handleiding aan Berthil gestuurd om toe te voegen aan de DIY. Is een Nederlandse versie.

- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Mini-Gijs
- Be Mini
Bericht
Nope,
Heb een zeer vervelende (dure) ervaring met de dealer in arnhem achter de rug.
Maak er een nieuwe post van. In iedergeval is mijn kas nu helemaal leeg.
Heb een zeer vervelende (dure) ervaring met de dealer in arnhem achter de rug.
Maak er een nieuwe post van. In iedergeval is mijn kas nu helemaal leeg.
Onze sponsors