Aero grill monteren (hulp gezocht)

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
barbara
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omgeving Eindhoven
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2014, 19:49

Aero grill monteren (hulp gezocht)

11 nov 2014, 12:43

Hoi allemaal,

een beetje een brutale vraag: ik heb mijn MINI Cooper S sinds kort, en ik wil heel graag er een aero grill op (laten) zetten. Ik ben een pietlut, dus ik laat het het liefst bij de dealer doen. 2 nadelen:
1. Ze spuiten niet (schijnt nodig te zijn voor wat ik lees op internet)
2. Het gaat toch een euro of 300-350 kosten

Ik besef dat ik niet de beste ben in klussen, ik kan wel wat, maar als het gaat om extra gaten maken in mijn geliefde MINI, dan ben ik een beetje te onervaren.

De vraag is dus: is er iemand die dit goed kan en -voor een vergoeding uiteraard- mij wil helpen? Omgeving Eindhoven-Tilburg heeft voorkeur, maar ik rij ook graag een stukje ervoor. SOS

Alvast bedankt! :-))
Jean-Paul
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mar 2012, 14:48

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

12 nov 2014, 13:42

jeetje, wat een geld. Die bovenkant zit er zo op, die past meestal wel. Dat onderste reepje is wat lastiger, meestal wordt dat stukje daarachter even zwart gespoten en moet de dikte van die reep wat aangepast worden en komen de pinnetjes waarmee je 'm vast moet zetten niet overeen. Toevallig heb ik er afgelopen zaterdag bij Spenki een aero-bumper onder laten zetten, dat scheelt je iig dat gedoe met die onderste grill :) Maar ik denk dat ie je graag wil helpen hoor, je moet er alleen ff voor naar Enschede rijden, 't ritje is wel de moeite waard.

Succes!
Jean-Paul
Afbeelding
barbara
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omgeving Eindhoven
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2014, 19:49

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

12 nov 2014, 13:53

Wow, Enschede! :) Da's met die Cooper S aan brandstof al een hap geld :P

Zal eens informeren, thanks!
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

12 nov 2014, 17:54

Die in de motorkap zit er zo in. Even met een platte schroevendraaier die borgringetjes aan de binnenkant eruit wippen. En dan met een sleuteldop 8 volgens mij, die net iets kleiner is als het ringetje. Het ringetje weer om de nieuwe grill pen drukken.

Gr
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

12 nov 2014, 20:13

Hoi Barbara, ik heb destijds uitgebreid foto's van dat klusje en andere klusjes gemaakt. Wellicht durf je het daarmee wel zelf aan. Zoals eerder vermeld is het motorkap deel zelfs voor een leek goed te doen. Bumperdeel is iets meer werk.
ff klikken
barbara
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omgeving Eindhoven
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2014, 19:49

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

13 nov 2014, 09:25

Ik ga het overwegen, er blijven weinig (goedkope) opties over :) Misschien moet ik het maar gewoon durven. Ik heb iemand in gedachte die wellicht met behulp van de vele foto's die ik inmiddels heb gezien, en wat ervaring met plaatwerk, mij kan helpen.

Che, jij hebt de bumper eraf gehaald voor de onderkant. Was dat echt nodig of werkte dat gewoon fijner? Bedankt voor je foto-link! Edit* Heb jij een VFR in je garage staan?
barbara
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omgeving Eindhoven
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2014, 19:49

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

13 nov 2014, 13:09

Oh, en heeft iemand de partnummers voor me? R53 facelift! Thanks :)
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

13 nov 2014, 14:09

Ha Barbara, we hebben idd vfr's gehad, hoezo? rij inmiddels al een paar jaartjes op een CB1000R en mijn vrouw op de nieuwe CB500F.

Bumper hoefde er meen ik niet voor af maar werkte voor mij wat makkelijker en ik haal graag dingen uit elkaar hahaha. Je hebt geen kennis van plaatwerk nodig. Is voornamelijk een beetje dremelen voor dat onderste roostertje.

Als je niemand vindt wil ik jullie ook wel een keer helpen hoor maar dan moet je iets verder rijden dan Eindhoven. De koffie is lekkerder dan in Brabant hoor ......

Ik neem aan dat iemand je hier wel vd onderdeelnummers kan voorzien maar anders kijk ik vanavond even of ik ze nog kan vinden ... we rijden geen Mini meer.
barbara
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omgeving Eindhoven
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2014, 19:49

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

13 nov 2014, 14:20

Ok Che, bedankt weer! Zal kijken wat het plan wordt!

Ik dacht een kontje van een VFR te zien op een van de foto's :) Ik heb nu een VFR800 uit 2000, heb ook een vfr400 uit '87 gehad. Nogal VFR (en Honda) fan :) Mijn vriend rijdt Ducati's, weer ff wat anders.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

13 nov 2014, 14:52

Heb je goed gezien, ik kon het niet eens terugvinden. Veel aan gesleuteld en ook actief geweest op het vfr forum. Leuk clubje.

Hou ons op de hoogte !!
barbara
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omgeving Eindhoven
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2014, 19:49

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

18 nov 2014, 15:36

Heb iemand bereid gevonden om te helpen! Hem leek het niet zo ingewikkeld toen hij de verschillende links zag, dus ik heb goede hoop dat het gaat lukken.

Belangrijk vraagje: zijn dit de partnummers? 51130140259 en 51110140255
Zijn de parts voor pre-facelift en facelift dus hetzelfde?

Wordt mijn eerste mod, helemaal in mijn nopjes :)
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 jun 2010, 13:07

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

24 nov 2014, 12:04

Heb het laatst ook gedaan, bovengrill is een eitje. Levert dit problemen op dan kun je beter direct stoppen en naar de dealer gaan!!

Onderste is vrij eenvoudig, lijkt allemaal veel werk maar als je een beetje handig bent dan lukt dat prima.
Ik heb ook het deel waar de onderste grill op komt netjes zwart gemaakt, oogt dadelijk een stuk netter, it's all in the details :icon_top: .

Zoals hierboven vermeld is het een kwestie van "op maat maken", dus 10x (liever 100x) er tegenaan houden en overtollig materiaal weg zagen/veilen, dan weer passen en veilen zagen, passen en veilen zagen etc etc (de huidige bevestigings lipjes komen niet overeen met met een S bumper, dus dat klopt, de grill is namelijk niet gemaakt voor een S bumper, De earobumper heeft een dieper gat voor de grill vergeleken met de S bumper)
Als je hem dan netjes op maat heb zitten dan kun je hem vast kitten/lijmen. Ik heb voor kit gekozen en de grill met lijmklemmen een 24 uur aangedrukt, zit perfect nu!

Op deze site staat een perfecte How-to over hoe dit moet, lees deze dus eens rustig door en je zult snel zien dat het een prima klusje is :icon_top: .
Klik hier voor een link naar de How-to (wel het PDF bestand openen)

Cheers,
Robert
barbara
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Omgeving Eindhoven
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 okt 2014, 19:49

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

24 nov 2014, 12:23

Thanks! Met al deze info en die hulp gaat het vast lukken.
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 jun 2010, 13:07

Re: Aero grill monteren (hulp gezocht)

26 nov 2014, 14:55

Succes, en post maar een foto van het resultaat :icon_top:

Terug naar “Exterieur”