Uitlijnen en uitwegen

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Uitlijnen en uitwegen

20 sep 2015, 00:07

Hoi,

Aankomende zaterdag gaat als het goed is mijn KW Clubsport schroefset onder de Mini.
Uitlijnen ben ik reeds bekend mee maar ik lees op diverse sites en forum iets over uitwegen.
Is dat iets wat je standaard zou moeten doen als je een schroefset monteert of doet bijna niemand het van jullie?
En als je wilt uitwegen; waar kan je dit laten doen in de regio Limburg / Oost Brabant?

Suggesties en tips welkom.

Gr.

Marcel
Laatst gewijzigd door Minimaastricht op 20 sep 2015, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Uitlijnen en uitwegen

20 sep 2015, 00:17

ik heb begrepen dat het alleen voor echt circuit gebruik noodzakelijk is maar niet voor normaal gebruik maar heb ik alleen maar gehoord
Ik heb het nooit laten doen in ieder geval
Afbeelding
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: Uitlijnen en uitwegen

20 sep 2015, 08:20

Feitelijk zet je de auto op vier weegschalen en kijk je hoeveel kg druk er per wiel is. Hiermee kun je dus de vering instellingen per wiel optimaliseren.
Stel je auto weegt 1000 kg en de motor ligt voorin dan heb je dus drukverschillen tussen voor en achterwielen. Hierdoor kun je overstuur en onderstuur bestrijden, of juist opwekken.
Afbeelding
Minimaastricht
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Maastricht
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:57

Re: Uitlijnen en uitwegen

20 sep 2015, 11:47

Thanks All; focus maar eerst om de schroefset eronder te krijgen en te laten uitlijnen. Dat wegen me maar eens in verdiepen.
Afbeelding

Zie hier voor mijn "Who are you".

Terug naar “Exterieur”