Lampen voor witte achterlichten

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Lampen voor witte achterlichten

21 sep 2015, 09:29

Ik heb een setje witte achterlichten overgenomen zonder de stads/remlichten, lampjes waren stuk.
Had mooie rode LED's voor BMW/Mini hiervoor gevonden :
http://www.dx.com/p/bay15d-4w-126-lumen ... pair-48242 Afbeelding
(vond een link vd lampjes een tijdje terug op dit forum) maar bij het plaatsen vd LED zag ik dat ie meteen heel zachtjes begon te branden-zonder contact/verlichting aan . Heb ik de verkeerde gekocht? heeft iemand misschien een andere oplossing? ik wou eigenlijk gewoon silverline lampjes erin doen,maar kon ze niet vinden als stads/remlicht.

linkje werkt niet,kan iemand mij uitleggen waarom niet :mrgreen: :icon_top:
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

lampen voor witte achterlichten

21 sep 2015, 11:24

Vraag aan Sjaak (Shag op het forum) waar hij toen nieuwe stads/remlicht heeft gekocht. Ik weet dat hij ooit nieuwe lampen ergens had gekocht.

Snap alleen niet hoe lamp kan gaan branden terwijl contact uitstaat.
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: lampen voor witte achterlichten

21 sep 2015, 12:18

top, thanks!..dat van dat branden snap ik ook echt niet :shock: :roll: (las wel ergens op een forum dat iemand voor een bepaalde auto een weerstand moest gebruiken....)
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: lampen voor witte achterlichten

21 sep 2015, 12:41

Ik had 2 setjes witte achterlichten te koop, waarvan beiden 1 defecte stads/remlicht had.
Koper van eerste setje had geluk, hij had beide werkende lampen gekregen.
Sorry.
Maar suc6 met vinden van nieuwe lamp, maar dat komt wel goed.
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: lampen voor witte achterlichten

21 sep 2015, 14:51

geen probleem hoor,je had het netjes vermeld voor de aankoop..had alleen niet verwacht dat de lampjes zo moeilijk te verkrijgen zijn en idd het komt wel goed. Pb is verstuurd naar Shag,dus ff afwachten..
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 14:51

Bij de dealer geweest voor de lampjes...maarrr die verkopen de lampjes niet los, alleen de complete gallerij met lampjes à 55 euro per kant!

Iemand nog een andere tip?
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Chrisovitjs
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Hengelo
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 mar 2015, 13:44

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 15:16

Volgens mij heeft dat te maken met canbus! Nieuwe auto's hebben geloof ik niet meer de dood normale + en - weet niet precies hoe t werkt, alleen wel dat t niet van je accu vreet omdat t led is! Als je er last van hebt moet je andere halen denk ik!
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 16:33

Afbeelding
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 16:34

Je bent op zoek naar de BA15D versies dan moet je hier even kijken:

http://www.autostyle.nl/catalogus/verli ... tting=2813

Staan wel meerdere lampjes op de site van hun.

Succes!
Afbeelding
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 19:20

Jer84: bedankt voor de link! en de versie! Hier kan ik verder mee :)

Chrisovitjs: klopt idd dat het met de canbus heeft te maken ( heb er net over gelezen), bedankt voor de input!
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 19:35

Sunn schreef:Jer84: bedankt voor de link! en de versie! Hier kan ik verder mee :)

Chrisovitjs: klopt idd dat het met de canbus heeft te maken ( heb er net over gelezen), bedankt voor de input!
Graag gedaan, ik weet niet of je de BA15S of BA15D versie nodig hebt. Maar ik vergeleek het met jouw foto. Maar volgens mij hebben de achterlichten BA15S met de nokjes recht tegenover elkaar.
Afbeelding
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 19:46

Jer84 schreef:
Sunn schreef:Jer84: bedankt voor de link! en de versie! Hier kan ik verder mee :)

Chrisovitjs: klopt idd dat het met de canbus heeft te maken ( heb er net over gelezen), bedankt voor de input!
Graag gedaan, ik weet niet of je de BA15S of BA15D versie nodig hebt. Maar ik vergeleek het met jouw foto. Maar volgens mij hebben de achterlichten BA15S met de nokjes recht tegenover elkaar.
Correct.. Voor de rem/achterlichten is de 'D' versie nodig, de rest is de 'S' versie
Jammer genoeg is de 'D' versie er niet in silverline..er staat dan wel weer een rainbow onder de 'D' versie maar met een'S' aansluiting(op de afbeelding)... Het gaat dus wss een rode lamp worden(haalt wel een beetje het effect weg vd witte lichten
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 21:41

Heb je een PB gestuurd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 22:15

Het is normaal dat LED lichten zachtjes kunnen gaan branden terwijl het contact uit staat. Dit is reststroom in het systeem en de LEDs gaan branden omdat ze maar heel weinig stroom nodig hebben.
SV3RR3
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Diemen
Berichten: 112
Lid geworden op: 23 jul 2015, 07:26

Re: Lampen voor witte achterlichten

24 sep 2015, 22:45

Berthil schreef:Het is normaal dat LED lichten zachtjes kunnen gaan branden terwijl het contact uit staat. Dit is reststroom in het systeem en de LEDs gaan branden omdat ze maar heel weinig stroom nodig hebben.
Dat was ook nog bij me opgekomen, dus ik dacht als je dan in beide kanten die led erin zet is, dan is de reststroom mss sneller weg..heb ze een minuutje of 2 gegeven, was niet weg..toen contact aan en op rem gaan staan <leek wel een overspannen kerstboom verlichting :oops: >, ik heb dus duidelijk de verkeerde lampen :mrgreen:

Jer84, nogmaals thanks voor de pb
R53 DS JCW - +/- 215PK - Stage3 - GRS IC - JCW pre-cat/de-cat & mid delete - Sachs koppeling - ProSport tellers - Gromm Bluetooth - Cobra EVO1 -R56Brakes/UltimaxSport&Yellowstuff -

Terug naar “Exterieur”