Bij een uitlaatgas turbo wordt er vaak gebruik gemaakt van een dump valve om te voorkomen dat er overdruk ontstaat als er geen vermogen gevraagd wordt. Dit zorg ook voor het leuke psssjt geluid.
Ik heb nog niks over een dumpvalve op de mini gelezen. Het lijkt me dat dit voor het vermogen geen resultaat oplevert aangezien de charger aangedreven wordt door de krukas en dus gelijk met het toerental loopt.
Is het mogelijk om een dumpvalve op de mini te zetten met het ppsssjt geluid als gevolg of is het helemaal niet mogelijk??
Dump-/Blow-off valve
- emillio
- Be Mini
Bericht
Noem je dat geen wastegate toevallig...dumpvalve zegt me niks...
Meestal zal een turbo, speciaal toegesneden op een produktiemotor, geen overdadige overdruk genereren, en zul je het pssjjjt geluid nooit horen...
Wastegate (of misschien dumpvalve) zit volgens mij op elke turbo...veiligheidshalve..
Meestal zal een turbo, speciaal toegesneden op een produktiemotor, geen overdadige overdruk genereren, en zul je het pssjjjt geluid nooit horen...
Wastegate (of misschien dumpvalve) zit volgens mij op elke turbo...veiligheidshalve..
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mijn weten heeft de MINI dat niet. Als echter de druk te hoog wordt in de compressor zal automatisch de DSC uitschakelen in de Cooper S, het DSC lampje gaat dus branden. Ik dacht bij 1,8 of 2,0 bar. Dan kan het mengsel niet meer kloppend gemaakt worden door de grote hoeveelheid lucht en wordt te mager. Als je dan echter grotere injectoren hebt gaat dat niet op, maar de DSC zal toch uitschakelen omdat die alleen de compressordruk meet.
Misschien op het 2007 model met zijn turbo motor, en als het er niet op zit zal het vast niet zo lang duren voor het gaat verschijnen in tuning kits
Misschien op het 2007 model met zijn turbo motor, en als het er niet op zit zal het vast niet zo lang duren voor het gaat verschijnen in tuning kits

Onze sponsors