Trage reactie gaspedaal

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
puckendikkie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:10

Trage reactie gaspedaal

24 jul 2007, 21:14

Hallo allemaal,
Heb een vraag omtrent de reactie van het electronisch gaspedaal.
Ik heb een mini coopers S van 2002. Nu heb ik begrepen dat deze een electronisch gaspedaal heeft en dat dit dus via de computer geregeld wordt.
Het probleem is nu dat ik de reactie van het pedaal traag vindt en bij het wegrijden niet echt direct reageerd.
Volgens de kenners is het beter om een directe verbinding te hebben middels een gaskabel.

Weet iemand of het gaspedaal electronisch te regelen is wat de reactie snelheid betreft.
Of weet iemand of er een kit is met gaskabel en een andere carburateur?

Hoor graag jullie mening of suggesties.

Groetjes,

Peter
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

26 jul 2007, 00:09

Deze vraag heb ik op verschillende forums al gelezen.

Als je een meer direkte gasresponse wilt kun je beginnen met verbeterde software en een beter (open) luchtfilter.

Met carburateur bedoel je denk ik het gasklephuis, want een carburateur is verleden tijd met de komst van de benzine-injectie al wat jaartjes geleden.

Ik heb een M7 62mm gasklephuis (t.o.v. de standaard 58mm) maar vond de kosten niet echt opwegen tegen de investering die voor zoiets noodzakelijk is.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

26 jul 2007, 12:46

Berthil schreef:Deze vraag heb ik op verschillende forums al gelezen.

Als je een meer direkte gasresponse wilt kun je beginnen met verbeterde software en een beter (open) luchtfilter.

Met carburateur bedoel je denk ik het gasklephuis, want een carburateur is verleden tijd met de komst van de benzine-injectie al wat jaartjes geleden.

Ik heb een M7 62mm gasklephuis (t.o.v. de standaard 58mm) maar vond de kosten niet echt opwegen tegen de investering die voor zoiets noodzakelijk is.
Wat Berthil al schrijft over een openluchtfiler. Dit geeft nauwelijks pk winst (in gunstige klimaatsituaties), maar wel een betere gasresponse.

Ook ik heb een M7 Tuning gasklephuis (58mm) in mijn One. Hierbij merkte ik dat mijn auto sneller in de toeren klimt dan met de standaard gasklephuis waardoor ik dus sneller het vermogen kan aanspreken.

Ik heb eens een keer uitgerekend dat de M7 gasklephuis 11,2% groter is èn dat daarbij de flow beter is omdat de binnenwand helemaal glad is en het asje die de klep beweegt ook mooi afgevlakt is.



Bij M7 Racing hier in Nederland hebben de Coopers een gasklephuis van een Toyota Starlet die met een kabel bedient wordt.
puckendikkie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:10

28 jul 2007, 11:57

Bedankt voor jullie reactie.
Vraagje, de verbeterde software is dat ook mogelijk bij de dealer of is dit een optie
bij de tuners.
Verder geen ervaring met gashuiskleppen of wat dan ook.
Wil wellicht een luchtfilter veranderen, blijkt een mooier geluid te geven en een wat snellere reactie.

enige suggestie voor de juiste luchtfilter?

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

28 jul 2007, 12:26

Goedkoopste en beste software via Beek Autoracing in Den Haag (zie sponsors). Niet omdat het een sponsor is maar omdat ze daar weten waar ze mee bezig zijn en realistische vermogenswinsten opgeven én meten op de testbank.

De dealer zal geen software kunnen/willen wijzigen (één enkele uitzondering daargelaten).

Lees het MTH topic maar eens door en je weet wat we bedoelen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”