@ frankie: dat is de airbox van randy webb, alleen hoort daar nog een een extra ram-intake bij (links op het filterhuis) die extra lucht, die naar binnen komt via de 'hood scoop', naar binnen hapt. Daarvoor moet je wel wat schuim wegsnijden van de rand van de 'lucht geleide plaat' boven je tussencooler (onder de motorkap). Lijkt mij wel een trickey project.. maar ook hier is de gedacht, meer koude RAM lucht in je filterhuis.
Maar ook het filterhuis van Randy Webb is kleiner dan die van Alta (smaller en lager).
Beste luchtfilter voor een S?
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Nou, ik kan me de plaatjes herinneren van mensen die een stukje uit de Alta luchtfilterbox hebben gezaagd zodat er ruimte is voor de vpb.
http://www.mini2.com/forum/wheels-tyres ... a-cai.html
http://www.mini2.com/forum/wheels-tyres ... a-cai.html
- Mightymike
- One wheel wonder
Bericht
Greetz Mike
Dat dacht ik ook maar het ging net niet... werd knettergek van het gerammel dus ik rij nu weer zonder deksel en met de Works strut...coendek schreef:M7 heeft een platte veerpootbrug die past.... m7tuning.com
Coen

Greetz Mike
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Alles is op maat te maken (met een dremel), zie mijn strutbrace door de behuizing van het GTT filter:
Bij het GTT filter zit er wel weer een dubbele aluminium plaat op de plek waar die het meeste voor zijn kiezen krijgt bij het spruitstuk.
Morgen wil ik nog naar een sloper (autodemontagebedrijf) voor wat profiel zoals dat ook op de Alta zit, lijkt me beter.

Bij het GTT filter zit er wel weer een dubbele aluminium plaat op de plek waar die het meeste voor zijn kiezen krijgt bij het spruitstuk.
Morgen wil ik nog naar een sloper (autodemontagebedrijf) voor wat profiel zoals dat ook op de Alta zit, lijkt me beter.

- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
Webb SportBox
Foutje, dit is de sportbox van Randy Webb (niet die van een paar berichten geleden).
Kijk eens naar dat vreemde happertje links aan het filterhuis; omdat je wat schuim moet wegsnijden van de rand van de windgeleider (onder de motorkap) komt er wat RAM lucht in dat kamertje. Vraag me alleen gelijk af wat er gebeurt als je door de stad rijdt, volgens mij hapt hij dan heerlijk warme lucht naar binnen.
Voor de rest zit er een lang puntig filter in dat helemaal naar achteren doorsteekt. Beetje vreemd ook.

Webb SportBox
@hans. ja die watercooler van Dahler ziet er strak uit en is m.i. een prima ding.
Kijk eens naar dat vreemde happertje links aan het filterhuis; omdat je wat schuim moet wegsnijden van de rand van de windgeleider (onder de motorkap) komt er wat RAM lucht in dat kamertje. Vraag me alleen gelijk af wat er gebeurt als je door de stad rijdt, volgens mij hapt hij dan heerlijk warme lucht naar binnen.
Voor de rest zit er een lang puntig filter in dat helemaal naar achteren doorsteekt. Beetje vreemd ook.

Webb SportBox
@hans. ja die watercooler van Dahler ziet er strak uit en is m.i. een prima ding.
Veel rijplezier!
Onze sponsors