Tunen cooper
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Nu begrijp ik ook waarom mensen hen intercoeler uprgaden naar eentje die minder last heeft van de hogere temperaturen in de zomer.
dat heb ik dus ook, vooral nu het best warm is overdag merk ik dat de motor minder vermogen heeft, daarintegen, als ik 's avonds met de MCS op pad ben heb ik het idee dat hij een heel stuk sneller is dan normaal, het lijkt wel of er 20pk meer in zit, dit komt waarschijnlijk omdat 's avond de lucht koeler is en meer zuurstof bevat, meer zuurstof meer boem in de cylindersiDarkDesign schreef:Bij mijn cooper S merk ik het heel erg als het warm weer is. Dan duurt het echt even tot er power uit komt.
iDD

Nu begrijp ik ook waarom mensen hen intercoeler uprgaden naar eentje die minder last heeft van de hogere temperaturen in de zomer.
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Weet iemand hier misschien wat mijn cooper ongeveer gaat doen qua pk's na chippen bij Beek?
Setup:
- Pipercross open filter
- Cooper S uitlaat
Krijgt hij trouwens meer vermogen dan een gechipte One omdat de gasklepdoorlaat groter is?
Setup:
- Pipercross open filter
- Cooper S uitlaat
Krijgt hij trouwens meer vermogen dan een gechipte One omdat de gasklepdoorlaat groter is?
- maus105
- Bonkey
Bericht
he interresante discussie mijn ervaring met warm weer is ook inhouden tot ongeveer 2500toeren en alleen bij warm weer maar ik heb een KenN filter ik zou ook het liefst me cooper tunen maar prijs/vermogenwinst schijnt iedere keer ver uit elkaar te liggen veel geld weinig pk winst lees nu heel veel op m7racing best leerzaam want dat zijn ook geen Sen en die gasten zijn ook niet te beroerd om dingen uit te leggen althans toen ik informeerde
hans gaf mij te tip koop een Sen daar ben ik het op zich mee eens als je echt vermogenwinst wil moet je basis goed zijn een cooper is al snel maar alles went op een gegeven moment
er staat in deze rubriek verder naar onder ook een discussie over filters BMC,pipercross en KenN57i series o.a
hans gaf mij te tip koop een Sen daar ben ik het op zich mee eens als je echt vermogenwinst wil moet je basis goed zijn een cooper is al snel maar alles went op een gegeven moment

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Je moet hem nu echt ver doortrekken om een beetje vooruit te komen.
Ik zou ook meer koppel in de ondergebied willen hebben!maus105 schreef:vermogenwinst tegenover een one is inderdaad groter jouw setup 20-25 pk extra denk maar je koppel is ook belangrijk ik zou wel willen dat hij hem wat sneller" oppakt"
- maus105
- Bonkey
Bericht
vanaf4000 toeren gaat ie lekker maar dat is met turbo's ook vaak zo daarom is een intercooler zo realaxed die geeft gelijk power
jij doet net of ze niet vooruit te branden zijnMaVaEe schreef:Ik zou ook meer koppel in de ondergebied willen hebben!maus105 schreef:vermogenwinst tegenover een one is inderdaad groter jouw setup 20-25 pk extra denk maar je koppel is ook belangrijk ik zou wel willen dat hij hem wat sneller" oppakt"

Onze sponsors