Tunen cooper

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

25 apr 2007, 19:44

ow, ok :()
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

26 apr 2007, 10:58

iDarkDesign schreef:Bij mijn cooper S merk ik het heel erg als het warm weer is. Dan duurt het echt even tot er power uit komt.

iDD
dat heb ik dus ook, vooral nu het best warm is overdag merk ik dat de motor minder vermogen heeft, daarintegen, als ik 's avonds met de MCS op pad ben heb ik het idee dat hij een heel stuk sneller is dan normaal, het lijkt wel of er 20pk meer in zit, dit komt waarschijnlijk omdat 's avond de lucht koeler is en meer zuurstof bevat, meer zuurstof meer boem in de cylinders :mrgreen: :mrgreen:
Nu begrijp ik ook waarom mensen hen intercoeler uprgaden naar eentje die minder last heeft van de hogere temperaturen in de zomer.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

24 sep 2007, 18:57

Weet iemand hier misschien wat mijn cooper ongeveer gaat doen qua pk's na chippen bij Beek?
Setup:
- Pipercross open filter
- Cooper S uitlaat

Krijgt hij trouwens meer vermogen dan een gechipte One omdat de gasklepdoorlaat groter is?
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

24 sep 2007, 19:18

he interresante discussie mijn ervaring met warm weer is ook inhouden tot ongeveer 2500toeren en alleen bij warm weer maar ik heb een KenN filter ik zou ook het liefst me cooper tunen maar prijs/vermogenwinst schijnt iedere keer ver uit elkaar te liggen veel geld weinig pk winst lees nu heel veel op m7racing best leerzaam want dat zijn ook geen Sen en die gasten zijn ook niet te beroerd om dingen uit te leggen althans toen ik informeerde
hans gaf mij te tip koop een Sen daar ben ik het op zich mee eens als je echt vermogenwinst wil moet je basis goed zijn een cooper is al snel maar alles went op een gegeven moment :wink: er staat in deze rubriek verder naar onder ook een discussie over filters BMC,pipercross en KenN57i series o.a
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

24 sep 2007, 19:21

vermogenwinst tegenover een one is inderdaad groter jouw setup 20-25 pk extra denk maar je koppel is ook belangrijk ik zou wel willen dat hij hem wat sneller" oppakt"
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

24 sep 2007, 20:06

maus105 schreef:vermogenwinst tegenover een one is inderdaad groter jouw setup 20-25 pk extra denk maar je koppel is ook belangrijk ik zou wel willen dat hij hem wat sneller" oppakt"
Ik zou ook meer koppel in de ondergebied willen hebben!
Je moet hem nu echt ver doortrekken om een beetje vooruit te komen.
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

24 sep 2007, 20:14

MaVaEe schreef:
maus105 schreef:vermogenwinst tegenover een one is inderdaad groter jouw setup 20-25 pk extra denk maar je koppel is ook belangrijk ik zou wel willen dat hij hem wat sneller" oppakt"
Ik zou ook meer koppel in de ondergebied willen hebben!
Je moet hem nu echt ver doortrekken om een beetje vooruit te komen.
jij doet net of ze niet vooruit te branden zijn :lol: :wink: vanaf4000 toeren gaat ie lekker maar dat is met turbo's ook vaak zo daarom is een intercooler zo realaxed die geeft gelijk power
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

24 sep 2007, 20:17

maus105 schreef: jij doet net of ze niet vooruit te branden zijn :lol: :wink: vanaf4000 toeren gaat ie lekker maar dat is met turbo's ook vaak zo daarom is een intercooler zo realaxed die geeft gelijk power
:oops:

Ik ben nog teveel diesel gewend merk ik weer! ;)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”