Uitbrekende MINI - 360° op oprit autostrade

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 okt 2007, 19:19

peter schreef:28 september werd er al geadviseerd om de bandenspanning te controleren. Gelukkig is er in de tussentijd niets ernstigs gebeurd.

Als je nou volgende keer om advies vraagt, doe er dan ook iets mee!
Kan ik wel onderschrijven. In de tijd die je gebruikt hebt om te vragen wat er allemaal aan de hand kan zijn en foto's maken van alle banden had je al 10 keer de bandenspanning kunnen controleren bij de benzinepomp.
Je hebt een lief beschermengeltje op je schouder zitten die goed op je let, mazzel gehad.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

08 okt 2007, 19:31

Sepp schreef:Zoooo!!! 2 achterbanden waar maar 1 bar druk in zat? Logisch dat je alle kanten op zwabberde. 1 bar is veel te weinig. Met jouw bandenmaat is 2,1 bar wenselijk. Bij grotere velgen (17, 18 inch of groter) waarbij de banden een lagere wang hebben is ca. 2,5 bar heel normaal. Met 1 bar druk in allebei je achterbanden zoals jij een tijd hebt gereden is het dus net alsof je met 2 lekke banden rijdt. Levensgevaarlijk. Dus vanaf nu met enige regelmaat blijven controleren zou ik zeggen.
Heb mijn (18" Dunlops) banden zelf altijd op 2,8 bar staan.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

08 okt 2007, 19:32

zeg makker, mag ik zelf nog kiezen hoe ik mijn tijd indeel? als ik u zeg dat ik sinds die slip daar mss 3, 4 keer met de auto heb gereden. Ok het risico blijft maar toch. en als ik advies vraag, vraag ik naar alle waarschijnlijkheid geen commentaar he... Maar soit blijkbaar moeten ze voor u springen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

08 okt 2007, 19:44

Jurgen schreef: en als ik advies vraag, vraag ik naar alle waarschijnlijkheid geen commentaar he
...je vraagt advies, je krijgt advies en vervolgens sla je het advies in de wind. Vraag dan niks.............
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

08 okt 2007, 19:44

Miniboard schreef:
Sepp schreef:Zoooo!!! 2 achterbanden waar maar 1 bar druk in zat? Logisch dat je alle kanten op zwabberde. 1 bar is veel te weinig. Met jouw bandenmaat is 2,1 bar wenselijk. Bij grotere velgen (17, 18 inch of groter) waarbij de banden een lagere wang hebben is ca. 2,5 bar heel normaal. Met 1 bar druk in allebei je achterbanden zoals jij een tijd hebt gereden is het dus net alsof je met 2 lekke banden rijdt. Levensgevaarlijk. Dus vanaf nu met enige regelmaat blijven controleren zou ik zeggen.
Heb mijn (18" Dunlops) banden zelf altijd op 2,8 bar staan.
Ja ik heb gewoon gekeken wat op de sticker stond van MINI he, ik heb ook wel opgmerkt dat ik 2 verschillende merken van banden heb (dunlop en continetal) kan dat eigelijk kwaad, want de dealer zette er gewoon altijd nieuwe banden op als dat nodig was
Afbeelding
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

08 okt 2007, 19:45

mmmm,

Om eerlijk te zijn ze hebben je advies gegeven zoals je wou en gezegd dat het levensgevaarlijk is om nog zo op de weg te komen.
Je blijft dit uitstellen (wat als je een accident veroorzaakt en andere mensen zijn er bij betrokken?)....dan moet je toch wel een beetje commentaar kunnen verdragen...


edit: 2 verschillende merken van band kan geen kwaad. Als je maar geen 2 verschillende merken van band aan de voorkant hebt en/of aan de achterkant.
Laatst gewijzigd door Lorr op 08 okt 2007, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

08 okt 2007, 19:51

Hij heeft wel de luchtdruk niet nagemeten. Die was volgens hem nog goed
Nooit meer heen gaan dat bedrijf. f**k je kan die bandenspanning niet goed visueel checke bij runflats. Dat weet ook de ontzettend luie bandenboer. Hopelijk heb je nu de meter gereset NADAT je banden op spanning zitten. Ik check iedere 2 weken mijn spanning op de banden. En zet ze dan op t hardste wat ze mogen.

Hopelijk ga je in t vervolg iets veiliger met jezelf om. 1x 360 graden met een mini is al heel heel erg onwaarschijnlijk namelijk. 3x is gestoord :s

Succes

PP
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

08 okt 2007, 19:53

euhm de bandenspanning werd echt niet als eerste reden aanzien hoor. Ik heb olie, witte lijn, kale banden, watervorming op de weg (het woord met aqua ik kan er niet op komen), te hard, veren eerst zien voorbij komen... en omdat (ok ik wist het niet dat je dat niet zag bij runflats) ik niet zag dat mijn banden plat stond. En sinds ze dat aangeraden hebben heb ik, zoals ik al zei, mss 3 max 4 keer gereden met de auto, korte afstandjes dan nog. Ik ben er zelfs niet mee uitgegaan (lag niet aan de auto hoor, ik wou gewoon is kunnen drinken :p). Maar komt dan alsjeblief niet af ja we hadden het al sinds de 28ste gezegd, want dat kan allemaal wel goed en wel zijn en ik ben daar ook heel dankbaar voor, maar de auto was gewoon geen prior niet meer omdat ik toch wist dat ik hem niet direct nodig had. Er waren wel dringende zaken op te lossen.
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

08 okt 2007, 19:56

PPCS schreef:
Hij heeft wel de luchtdruk niet nagemeten. Die was volgens hem nog goed
Nooit meer heen gaan dat bedrijf. f**k je kan die bandenspanning niet goed visueel checke bij runflats. Dat weet ook de ontzettend luie bandenboer. Hopelijk heb je nu de meter gereset NADAT je banden op spanning zitten. Ik check iedere 2 weken mijn spanning op de banden. En zet ze dan op t hardste wat ze mogen.

Hopelijk ga je in t vervolg iets veiliger met jezelf om. 1x 360 graden met een mini is al heel heel erg onwaarschijnlijk namelijk. 3x is gestoord :s

Succes

PP
Ja ik kwam hem gewoon tegen hoor, ik laat (ale het bedrijf eigelijk) altijd mijn banden steken bij bmw zelf. maar ter informatie ik ben toch geen drie keer 360 gedraaid :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 okt 2007, 19:56

Ik gooi hem op slot.
Er zijn 5 pagina's aan topics aan gewijd en dat is wel genoeg.

Je weet nu dat als je volgende keer 360 graden omdaait op de autostrada je de bandenspanning even moet controleren zoals minstens door 5 mensen hier geadviseerd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”