Verlagings veren

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

Verlagings veren

18 okt 2007, 18:01

Ik wou graag mijn cooper 30mm verlagen, alleen weet ik niet zo goed wat de beste manier is.

Nu ik zou alleen verlagingsveren willen nemen omdat dit veeel goedkoper is :D.
En zag op de site van www.beekautoracing.nl 2 setjes liggen van Apex(200€ inc montage) en Eibach(280€ inc montage).

Nu vraag ik mij af waarom is er een prijsverschil? En is dit te doen met je OEM demper?
Of raden jullie aan beter een setje met demper...zoals deze van Eibach.

Afbeelding

Ik wou graag horen wat jullie mening is over verlagingsveren (of met demper).


Groetjes Lorr



edit: weet er iemand dat Beek autoracing ook een plaatsings attest mee levert (het is namelijk voor de Belgische keuring.)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

18 okt 2007, 18:20

Apex geeft een mooie verlaging.
Bij Eibach zakt de achterkant verhoudingsgewijs dieper dan de voorkant, daar moet je van houden.
Coendek heeft iemand die ook veren om maat maakt (diverse Group Buys geweest).

Schroeftset heeft alleen zin als je ook een andere (betere) wegligging wilt omdat je er b.v. wel eens het circuit/Ring mee op gaat.
Natuurlijk kun je ook met de schroefset je verlaging zo instellen zoals je het zelf het mooiste vind.

Gebruik even de zoekfunctie op bovenstaande namen en er is nog meer info te vinden.
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

18 okt 2007, 18:21

heb veren gekocht van coen ze groupbuy en die bevallen goed alleen de veren maar ze zeggen dan dan je demper strakker staat(door de kortere veren)waardoor hij eerder lek zal gaan maar ja dat zien we dan wel heel veel mensen doen alleen veren vervangen het heeft er ook mee te maken hoeveel km je er op heb staan hoe minder hoe beter zeg maar
prijsverschil zit meestal in kwaliteit :wink:
dus als je het perfect wil moet je effe sparen maar ik denk dat je best alleen de veren kan monteren
Lorr
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 287
Lid geworden op: 01 jul 2007, 01:31

18 okt 2007, 18:41

thx voor de informatie, heb de group buy meerdere keren gezien...

spijtig genoeg kon ik niet mee doen voor x aantal redenen. Vooral omdat ik niemand ken die het juiste gereedschap had zoals een veer opspanner en het plaatstingsattest voor de belgische keuring.

Groetjes Lorr

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”