ChipTuning Mini Cooper S Works

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

21 nov 2007, 20:26

Via software aanpassing, is een doorontwikkelde software van mijn GP, een standaard Works (ook de 210pk versie) heeft maar 200pk op de bank van Beek door deze software kom je op 218pk op dezelfde bank, vraag daarom ook gelijk of die op de bank kan diezelfde dag. Dus dit heeft wel degelijk zin :wink: er rijden al aardig wat wannebee GPjes rond hier..
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

21 nov 2007, 22:40

Vraag maar eens aan FastBunny of MarjoleinART.

Hun Works + Beek rijdt echt super.

Volgens hen is Beek tuning bovenop Beek nog eens een flinke stap.

Voordeel: jij hoeft alleen software te laten doen (want je hebt al een kleinere compressorpulley door je Works), dit kost maar 325 euro!

Ik zou het dus zeker aanraden...
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

21 nov 2007, 23:44

Ik ben laatst ook bij beek geweest voor software en kleinere puley(cooper s) samen met Smartie(cooper s works) en hij heeft alleen de software laten doen voor 325 euro (zit er met een minuut of tien op :mrgreen: ) en hij was er wel tevreden over maar het verschil is niet zo extreem als van een "gewone" cooper s van 180 pk .naar 210 pk.
Je merkt het vooral in de lage of hele hoge toeren heel goed :wink:
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

22 nov 2007, 09:54

Zeker doen die Beek tuning 8), voor 325€ is het zeker zijn geld waard :) Het voelt net aan als een 2e Workskit bovenop de huidige :). Hij trekt nog beter, is nog feller en zorgt voor nog meer plezier.

In een grafiekje :)
Afbeelding
Standaard: 187PK @ 6500rpm / 225Nm @ 3500 rpm
Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Works met MTH Spruit en Beek tuning: 218PK @ 7000 rpm / 270Nm @ 4500rpm

En je kunt er een leuke Porsche 944 S2 mee bijhouden bij het stoplicht :lol:
@Hans... erg he al die GP's hier ;) :lol: ... maar wij waren wel de eerste 'wanabee' GP :p
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

22 nov 2007, 19:02

Niet doen, die werkt niet! vraag maar aan fastbunny.. maakt wel een mooi geluid :wink:
Beek spruit erbij en je heb even veel vermogen als ik.. 225pk!
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

23 nov 2007, 09:24

Thomas schreef:Er moet dus een MTH Spruitstuk opkomen?
Hans schreef:Niet doen, die werkt niet! vraag maar aan fastbunny.. maakt wel een mooi geluid :wink:
Beek spruit erbij en je heb even veel vermogen als ik.. 225pk!
Voor de tuning hoeft het niet, zie ook dat de 2 lijnen van de Works en Works met MTH spruit precies over elkaar lopen. Wat krijg je dan wel met een MTH spruit stuk.. lekker veel herrie ;) Maar het brengt je qua tuning in ieder geval helemaal niets :), het Beek spruitje geeft wel iets aan winst maar dan ben je een kleine 1000€ kwijt om van 218 naar 225 te gaan :)

En voor de Chip tuning heb je verder geen andere uitlaat nodig, die van ons heeft net als die van jouw de JCW Uitlaat en dat bevalt ons prima :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

23 nov 2007, 11:55

Een ander spruitstuk monteren heeft niet zo veel zin als de zwakste schakel in de ketting nog aanwezig is. Dat is de cilinderkop (de Works cilinderkop heeft dezelfde klepafmetingen dan de standaard cilinderkop).

Ik weet een testgrafiek van dezelfde Mini (met big valve cilinderkop) die binnen 45 minuten met een standaard spruitstuk en MTH spruitstuk op een testbank is geweest zonder modificaties aan de (al gewijzigde) software. Dat scheelde 15 pk!
bakker20
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007, 23:46

27 nov 2007, 16:46

Heb gehoord dat er works versies zijn die opgevoerd zijn tot 250 pk.. Dat komt toch niet meer uit de startblokken? Lijkt me wat teveel voor n voorwielaandrijver. :s ziek.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

27 nov 2007, 16:49

bakker20 schreef:Heb gehoord dat er works versies zijn die opgevoerd zijn tot 250 pk.. Dat komt toch niet meer uit de startblokken? Lijkt me wat teveel voor n voorwielaandrijver. :s ziek.
Kan uit eigen ervaring vertellen dat dat best nog wel vooruit wil.
Niewaar, Berthil? :)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 nov 2007, 16:53

Goed mee te rijden hoor, alleen even een beetje doseren in de 1e versnelling.
Op semislicks kan je wel gewoon stampen.

Bij nat weer is het een ander verhaal maar dan moet je ook niet met een achterwielaandrijver op het gas stampen want dan heb je nog meer een probleem vanwege het uitbreken van zijn achterwerk.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 nov 2007, 18:49

Geen probleem, goede banden en een sper doen een hoop.. er rijden ook golfjes rond met 400pk op de voorwielen.. dus 250 valt best mee :wink:
Oja in Engeland een Mini Cooper-s R53 met turbo met 307pk 8)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”