Open filter :pieterdg schreef:Ok,
Bedankt voor de klaarduidelijke uitleg.
Met een luchtfilter van bv K&N win je ook een aantal pk's?
-> betere gasrespons
-> mooi geluid (de BMC is de luidste maar de K&N Typhoon en 57i komen zeker in de buurt)
-> pk winst bij koud weer / als de motor niet te warm staat
-> ziet er goed uit
-> de wagen kan door warme lucht wel minder pk gaan produceren (dit zal eerder voorkomen)
-> een hitteschild is aan te raden (bij de aFe zit dit erbij, maar je kan ook zelf een hitteschild maken)
-> goede merken zijn BMC, K&N, Pipercross, aFe
Inlegfilter in standaard filterbox:
-> goedkoop
-> levert pk winst in alle omstandigheden (ook al staat de motor heel warm)
-> je neemt nooit geen warme lucht op
-> goede merken zijn BMC en K&N
Gesloten filter:
-> levert meer pk winst op als een inlegfilter
-> ziet er goed uit
-> kan ook een mooi geluid geven (niet zo luid als een open filter)
-> enig nadeel is dat deze redelijk duur kunnen zijn
-> goede merken zijn Pipercross, Raid, Gruppe M, BMC
Bougies, benzinekoeling, spruitstuk, katalysator, einduitlaat, ... en een goed onderhoud van je wagen !pieterdg schreef:En een intercooler zonder turbo levert dit wat pk's op of enkel motorronk?
Zijn er nog andere kleine modificaties te doen voor wat pk's te winnen.
Inderdaad, domme vragen bestaan nietpieterdg schreef:Voor alle duidelijkheid ik ben een leek dus excuses voor de domme vragen.
MAAR domme vragen bestaan niet!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
