Wanneer ik optrek (gas geef) hoor ik een "geratel"
wanneer ik op constante snelheid rij hoor ik het niet, alleen als ik gas bijgeef. Voor de rest rijdt hij zonder problemen en schakelen gaat ook perfect
Wat kan dit zijn?
Geratel bij optrekken
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
fluiten uit je versnellingsbak kan je gewoon mee doorrijden.
Geratel heb ik geen idee van.
iDD
Geratel heb ik geen idee van.
iDD
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
elk geratel uit het motorblok staat voor mij gelijk aan check je oliepeil....
check nu direct je oliepeil...ulyss schreef:het geluid komt van ergens in het motorblok
in derde versnelling "fluit" hij ook een beetje
ik hoop niet dat het de versnellingsbak is want dat kan ik echt missen nu hoor, dat geld voor die kosten heb ik niet meer
elk geratel uit het motorblok staat voor mij gelijk aan check je oliepeil....
- minibandit
- Mod virus alert!
Bericht
kan ook de "knoop" of het gewricht van je aandrijfas naar je wiel zijn...
hebben ze die ook vervangen ?
gezien je sprak van schade aan de ophanging kan dit wel eens de oorzaak zijn,
eventueel de rubberpocket die gescheurd is en dan zit dat gewricht op den duur droog,
waardoor je de metalen bollen kan horen, wat een ratelend geluid geeft !!
maar dan moet je ter hoogte van dat gewricht wel een vetspoor zien op de rest van de ophanging...
heb je het bv meer of minder als je afdraaid terwijl je optrekt mag je er zeker van zijn dat de as naar de vaantjes is !!!
in ieder geval succes met de zoektocht !!

hebben ze die ook vervangen ?
gezien je sprak van schade aan de ophanging kan dit wel eens de oorzaak zijn,
eventueel de rubberpocket die gescheurd is en dan zit dat gewricht op den duur droog,
waardoor je de metalen bollen kan horen, wat een ratelend geluid geeft !!
maar dan moet je ter hoogte van dat gewricht wel een vetspoor zien op de rest van de ophanging...

heb je het bv meer of minder als je afdraaid terwijl je optrekt mag je er zeker van zijn dat de as naar de vaantjes is !!!
in ieder geval succes met de zoektocht !!
- Thegreenery
- Enthousiast
Bericht
Succes Erik
Re: Geratel bij optrekken
Misschien toch iets van een lager van de differentieel?? Zou er dan niet te lang mee doorrijden nu de schade nog beperkt blijf bij het vervangen van 2 lagers.ulyss schreef:Wanneer ik optrek (gas geef) hoor ik een "geratel"
wanneer ik op constante snelheid rij hoor ik het niet, alleen als ik gas bijgeef. Voor de rest rijdt hij zonder problemen en schakelen gaat ook perfect
Wat kan dit zijn?
Succes Erik
Onze sponsors