Heinz tuning of..?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

Heinz tuning of..?

06 jun 2006, 23:50

Hoi,

Ik heb nu dus de MTH spruitstuk met MTH tunerfile.

Even een quote uit een ander topic:
werner schreef:
Maaij schreef:Weet iemand of het schadelijk is om met standaard software te rijden icm een MTH spruitstuk?
Ja, de motor gaat dan te arm lopen zodat hij te warm wordt en als gevolg gaten in de zuigers kan branden! (bij volle belasting) . Een klein stukje zou dus wel kunnen.
Hoe zit het dan als ik dit door een andere tuner laat tunen? Zorgen zij dan voor de juiste instellingen zodat dit dan geen probleem is?

Hoe zit het bij andere spruitstukken van bijv. Supersprint, PlayMini of de Milltek? Bij deze heb je toch geen ander software nodig? Waarom bij de MTH spruitstuk wel?

Ik lees goede verhalen over Heinz. Is dit software op maat of net als bij MTH voor alle auto hetzelfde?

Heb nu een aantal mods in de planning staan en wil hiervoor graag software op maar hebben. Zit ik bij Heinz dan goed?

Wil eigenlijk eens wat anders proberen dan MTH :)
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Best /Sliedrecht
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2006, 20:25

06 jun 2006, 23:58

als je je modificaties op geeft bij mth krijg je ook gewoon tuning opmaat,
en het eerste jaar nog gratis ook!
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

07 jun 2006, 00:48

heinz zet eerst je wagen op de rollen, en gaat dan software schrijven, speciaal voor jou wagen. daarna terug op de rollen om het resultaat te bewijzen. dat wil ik mth nog zien doen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 jun 2006, 00:56

MTH Standard File of Tuner File is géén software op maat!
MTH kan het wel want sommige tuners doen of ze zelf op maat tunen maar bellen en mailen ondertussen met Franz van MTH aan de hand van de testbankresultaten (zoals HITEC in Duitsland).

De MTH discussie loopt hier en daar gaan we dus in deze post niet mee verder anders worden ze verplaatst naar deze thread.

Een tuner die de software echt op maat maakt leest alle parameters uit op de testbank om te zorgen dat de motor optimaal loopt zonder te arm te lopen. Men kan zelfs de onstekingshoek bijstellen. Parameters zijn o.a. de druk op de katalysator en luchttemperatuur welke de katalysator in gaat.

Als ik al mijn hardware wijzigingen heb gedaan neem ik denk ik contact op met Heinz Tuning of Carly Tuning, eventueel Beek Autoracing als ze zover zijn.
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2006, 22:46

14 jun 2006, 08:14

Bij Heinz zit je zeker goed, deze heeft al jaren ervaring met chiptuning.
Heinz zit ook in het BELCAR wereldje, hij doet vooral racing en echt grote
wagens zoals 911 enz. Ze zetten je wagen eerst op de vermogenbank en lezen hem helemaal uit, dan gaan ze file schrijven voor jou wagen, na de upload gaat hij weer op de vermogenbank. Hier lezen ze weer alles uit of het loopt zoals ze gepland hadden. Ik heb overlaatst nog gebeld met hem en voor een volledige uitlaatlijn en chiptuning vroegen ze 3500 €.
dit is natuurlijk pak duurder dan bij MTH, ik twijfel nu ook enorm of ik alles bij heinz zou doen of bij mth. verder zal ik lezen en schrijven in de topic die hierboven werd aangehaald.

Greetzzz

Svensens
Laatst gewijzigd door Svensens op 15 jun 2006, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

14 jun 2006, 09:29

Dat is wel een flink bedrag en dat komt door de 'uitlaatlijn'. Dat is dus ook een ander spruitstuk en demper. Een chiptuning op maat alleen is dacht ik 600 euro, ook een stukje duurder dan MTH maar dan heb je ook wat beters. Stan heeft het laten doen bij Heinz (met zijn MCS) en was er zeer tevreden over.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 jun 2006, 09:55

Je kan de Heinz tuning niet vergelijken met MTH.

Heinz: 3500 euro

MTH:
- spruitstuk incl. software 1090 euro
- een aftermarket catback 500 euro
- montagekosten 150 euro
- Dynobankruns 150 euro
------------------
Totaal 1890 euro

Nog steeds een aanzienlijk prijsverschil maar het zijn dan ook 2 verschillende produkten.

Als het resltaat bij Heinz niet is zoals beloofd, zal hij het voor je oplossen.

Als het resultaat via de MTH tuning niet naar wens is, dan licht het of aan de catback die je hebt uitgezocht of aan de rollenbank die niet deugt. Wat ik ermee wil zeggen is dat je met 3 partijen te maken hebt waarbij de kans aanwezig is dat ze de tegenvallende resultaten op elkaar gaan afschuiven. En daar ga je echt niet blij van worden...

Succes!
Peter

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”