heeft iemand ervaring met het vervangen van de throttle body? Ik heb deze er net op gemonteerd van standaard 58 mm naar 62 mm voor een MCS. Op zich goed merkbaar alhoelwel het lijkt als of bij 3000 rpm de motor even inhoudt, zich verslikt en dan weer doorgaat. Vooral boven 4000 merk je het verschil. Alleen vervelend gevoel bij 3000 rpm.
Groet,
Rob
Throttle body 62 mm
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
M7 heeft er ook nog één liggen voor mij, moet volgens hun kunnen zonder de software te wijzigen. Ik heb veel op mini2.com gezocht of het wat brengt. De één zegt van wel, de ander merkt niks, dus ik twijfel een beetje of ik het moet doen want goedkoop is het niet. Wel mooi van M7 dat ze hem monteren maar er ook weer uithalen als ik er niet tevreden over ben.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
In principe hoort bij elke fysieke motorische verandering een software-aanpassing om de ideale, meest gunstige en betrouwbaarste afstelling te krijgen. Als je iets wijzigt wil je 't maximale, maar duurzame resultaat.
- Rob
- 4 op een rij!
Bericht
Dank voor jullie reacties, ik heb er geen andere software opgezet, mijn TB komt van M7 tuning uit USA, hoefde geen upgrade van software bij. Ik zal voor de zekerheid alles weer los maken en op nieuw monteren, is half uurtje werk, de installatie is vrij eenvoudig. Misschien zit een van de luchtslangen niet helemaal goed.
Mogelijk dat ik de software nog een keer laat bijstellen op de bank, er zit nu de laatste versie op van JCW kit 210.
Groet,
Rob
Mogelijk dat ik de software nog een keer laat bijstellen op de bank, er zit nu de laatste versie op van JCW kit 210.
Groet,
Rob
- M7 Racing
- Enthousiast
Bericht
Gezien je nu veel meer lucht binnen krijgt zal je het mengsel ook iets moeten aanpassen dit is merkbaar aan de onderkant van de toeren, maar niet aan de bovenkant van de toeren.
Groet,
Carlo
Re: Throttle body 62 mm
In preciepe heb je geen aanpassing nodig, tot een 60mm klep, wil je verder gaan dan kun je een aanpassing laten maken in de software...iets rijker zetten.Rob schreef:heeft iemand ervaring met het vervangen van de throttle body? Ik heb deze er net op gemonteerd van standaard 58 mm naar 62 mm voor een MCS. Op zich goed merkbaar alhoelwel het lijkt als of bij 3000 rpm de motor even inhoudt, zich verslikt en dan weer doorgaat. Vooral boven 4000 merk je het verschil. Alleen vervelend gevoel bij 3000 rpm.
Groet,
Rob
Gezien je nu veel meer lucht binnen krijgt zal je het mengsel ook iets moeten aanpassen dit is merkbaar aan de onderkant van de toeren, maar niet aan de bovenkant van de toeren.
Groet,
Carlo
Onze sponsors