De max. spacer wat je kan gebruiken is afhanelijk van de ET waarde van je velgen en of je MINI verlaagd is of niet.
Hoe hoger de ET waarde hoe groter de spacer wat je kan gebruiken.
MINI velgen hebben een ET45-48. JCW velgen hebben een ET52
Voor de JCW velgen kan je dus een groter spacer gebruiken.
Groter spacers heeft volgens mij als nadeel dat de wiellagers eerder worden beschadigd?
Denk dat je tussen de 5-10mm wel goed zit. Wel altijd verlengde wielbouten gebruiken.
De maat van je spacer hangt idd af van je ET waarde.
Het gebruik van spacers is helemaal geen probleem voor een keuring en de slijtage aan je lagers moet je ook met een korrel zout nemen.
Er is een verhoogde slijtage, maar in de regel zal je dat niet gaan merken tenzij je van plan bent de MINI over 20 jaar nog te hebben (een beetje aangedikt, maar de strekking is wel duidelijk toch?)
Wij hanteren tot 15 mm verlengde bouten, daarboven systeem spacers waarbij je een dubbele set bouten nodig hebt.
Ik had S-Lites met 12 mm spacers, 215 banden en Eibach verlaging. Daarbij liepen de achterwielen een beetje aan maar niet dramatisch, plastic slijt vanzelf weg
Nu heb ik de 18 inch R95 spider spoke en die heeft een ET-waarde die 2 mm hoger is dan de S-Lites, dus 2 mm meer naar binnen. Met deze velgen geen aanlopen bij een behoorlijke verlaging en 215 banden.