Remleiding aansluiting Works/standaard remklauw

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Remleiding aansluiting Works/standaard remklauw

14 feb 2009, 22:43

Is de nippelaansluiting van de works remklauw gelijk aan die van de standaard remklauw van de cooper S.
Wil namelijk rvs remleidingen bestellen voor een cooper s uit 2005, echter is dan de nippelaansluiting van de standaard remklauw gelijk aan die van de works klauwen ? Wie weet dit ? Dus wie heeft ooit works remklauwen geplaatst ? en paste toen de standaard remleidingen nog ?
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2009, 07:51

Ik heb een setje R56 remmen liggen voor montage op mijn MINI. Ik heb bij Beek een setje remleidingen besteld, hier moest Klaas banjo bouten voor bijbestellen zodat ik ze kan monteren.
Peter heeft ook zo'n wisseling gedaan.

suc6 ermee Carl
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2009, 09:51

Als het goed is zijn die sets van goodridge direct te bestellen voor het juiste type MINI dat je hebt. En lijkt mij dat er geen verloop meer nodig is.

Maar is de aansluiting van de Works remklauw gelijk aan de standaard remklauw van de S ?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 feb 2009, 10:21

Carl schreef:Als het goed is zijn die sets van goodridge direct te bestellen voor het juiste type MINI dat je hebt. En lijkt mij dat er geen verloop meer nodig is.

Maar is de aansluiting van de Works remklauw gelijk aan de standaard remklauw van de S ?

Carl ik kan je geen antwoord geven op je vraag maar mbt de banjo's op de Mini kan ik wel aangeven dat je er niet zonder meer van uit kunt gaan dat Goodridge de juiste leidingen levert.
Ik heb de mijne 3x retour moeten zenden naar Beek die de banjo's na foto's en doorgeven van maten bij Goodridge hebben laten aanpassen.
Bas zijn Goodridge leidingen zijn ook aangepast door zijn garageman.
Je kunt nog wat piccies en afmetingen vd banjo's op mijn site vinden en als je wilt heb ik ook nog detail foto's van de oude leidingen naast de rvs leidingen.
FRANK69
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: remleiding aansluiting works/standaard remklauw

15 feb 2009, 12:50

Carl schreef:Is de nippelaansluiting van de works remklauw gelijk aan die van de standaard remklauw van de cooper S.
Wil namelijk rvs remleidingen bestellen voor een cooper s uit 2005, echter is dan de nippelaansluiting van de standaard remklauw gelijk aan die van de works klauwen ? Wie weet dit ? Dus wie heeft ooit works remklauwen geplaatst ? en paste toen de standaard remleidingen nog ?
Hoi ,ik heb de works remklauwen op m'n 2006 geplaatst maar moest wel de leidingen veranderen door leidingen van het 2007 model :wink: hopelijk ben je hier ook iets mee :wink:
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2009, 16:20

Het antwoord volgens de verkoper van de works remmenset.

Op de works remmenset voor de R52, passen direct de remleidingen die al op de MINI zitten. (voor dit model dienen dan ook de goodridge leidingen besteld te worden)

Mensen die de R56 klauwen monteren als works set op een R52 dienen wel andere leidingen te monteren, dit gaat niet passen met de standaard remleidingen.
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 feb 2009, 19:19

antoord gepost :mrgreen:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 feb 2009, 22:00

Carl schreef:antoord gepost :mrgreen:

... en nu nog de praktijk :mrgreen: :wink: