Verlagen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

Verlagen

25 jan 2006, 15:19

Mijn Mini is uitgerust met het Works sportonderstel. Mijn garage zegt nu dat het niet mogelijk is om de auto verder te verlagen :? Ik zie genoeg auto's rijden die zowat over de grond schuiven en dwars over een drempel moeten SOS . Als ik mijn Mini verder bekijk moet het toch mogelijk zijn hem verder te verlagen. Nu hoor ik wel dat de 18"velgen de wielkast kunnen raken.

Weet iemand raad? Of heeft iemand een adres waar ik voor info terecht kan? Zijn de veren van het sportonderstel in hoog en laag te verstellen? :roll:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

25 jan 2006, 17:21

Ha ha ha, vraag naar Hein van JS-Tuning. Zijn MINI's zijn altijd erg laag!
Je hoeft het bij hem natuurlijk niet te doen, moet je zelf weten, maar moet zeggen dat hij altijd vrijveel weet van MINI's. Van zowel calssic's als de nieuwe.

Hein zit op het andere forum van MINI2.nl, het is ook z'n nickname.
Ik zag dat je daar ook al een account hebt.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

25 jan 2006, 17:39

Heb zelf Eibach verlagingsveren. De ruimte tussen de banden en wielkasten vond ik niet mooi. Deze verlagen mijn MINI met 3cm. Ben er erg tevreden over. De standaard dempers (sportonderstel, geen plus) waren niet voldoende voor de Eibachs veren. (Veel gepiep, gekraak en klappen etc) Daarom heb ik deze ook gelijk vervangen voor Bilstein dempers. Probleem was gelijk opgelost. De MINI rijdt nu super en ziet er ook nog eens goed uit :) Berthil heeft ook Eibachs, moet je even in zijn "show and ride" topic kijken en Marco heeft AP veren. Deze verlagen 4 cm geloof ik. Voor mij iets te veel. Moet nu al heel langzaam over drempels rijden ;)

Probleem van de JCW is volgens mij dat alles op elkaar is afgestemd. Weet niet welke dempers ze gebruiken. Het kan zijn dat de dempers niet geschikt zijn voor andere verlagingsveren.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

25 jan 2006, 22:03

Mini Poeper schreef:Ha ha ha, vraag naar Hein van JS-Tuning. Zijn MINI's zijn altijd erg laag!
Je hoeft het bij hem natuurlijk niet te doen, moet je zelf weten, maar moet zeggen dat hij altijd vrijveel weet van MINI's. Van zowel calssic's als de nieuwe.

Hein zit op het andere forum van MINI2.nl, het is ook z'n nickname.
Ik zag dat je daar ook al een account hebt.
He dank je, Ik heb Hein meteen een berichtje gestuurd SOS , en nu is het w8en op een antwoordje.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

25 jan 2006, 22:05

Maaij schreef:Heb zelf Eibach verlagingsveren. De ruimte tussen de banden en wielkasten vond ik niet mooi. Deze verlagen mijn MINI met 3cm. Ben er erg tevreden over. De standaard dempers (sportonderstel, geen plus) waren niet voldoende voor de Eibachs veren. (Veel gepiep, gekraak en klappen etc) Daarom heb ik deze ook gelijk vervangen voor Bilstein dempers. Probleem was gelijk opgelost. De MINI rijdt nu super en ziet er ook nog eens goed uit :) Berthil heeft ook Eibachs, moet je even in zijn "show and ride" topic kijken en Marco heeft AP veren. Deze verlagen 4 cm geloof ik. Voor mij iets te veel. Moet nu al heel langzaam over drempels rijden ;)

Probleem van de JCW is volgens mij dat alles op elkaar is afgestemd. Weet niet welke dempers ze gebruiken. Het kan zijn dat de dempers niet geschikt zijn voor andere verlagingsveren.
Mag ik eens vragen waar je de veren hebt gekocht? Misschien dat die me wat meer info kunnen geven :D
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

25 jan 2006, 22:25

MINIJCW schreef:
Maaij schreef:Heb zelf Eibach verlagingsveren. De ruimte tussen de banden en wielkasten vond ik niet mooi. Deze verlagen mijn MINI met 3cm. Ben er erg tevreden over. De standaard dempers (sportonderstel, geen plus) waren niet voldoende voor de Eibachs veren. (Veel gepiep, gekraak en klappen etc) Daarom heb ik deze ook gelijk vervangen voor Bilstein dempers. Probleem was gelijk opgelost. De MINI rijdt nu super en ziet er ook nog eens goed uit :) Berthil heeft ook Eibachs, moet je even in zijn "show and ride" topic kijken en Marco heeft AP veren. Deze verlagen 4 cm geloof ik. Voor mij iets te veel. Moet nu al heel langzaam over drempels rijden ;)

Probleem van de JCW is volgens mij dat alles op elkaar is afgestemd. Weet niet welke dempers ze gebruiken. Het kan zijn dat de dempers niet geschikt zijn voor andere verlagingsveren.
Mag ik eens vragen waar je de veren hebt gekocht? Misschien dat die me wat meer info kunnen geven :D
Ik heb deze bij een lokale tuning shop gekocht voor 250 euro (Colorshop, Venlo). Zij hebben geen ervaring met MINI's. Denk niet dat ze je kunnen helpen. http://www.coolneweurope.nl verkoop ook Eibachs (ook nog sponsor van deze site :) Zij verkopen alleen MINI onderdelen. Misschien dat coolneweurope je kan helpen. In ieder geval de moeite waard.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”