Ik heb even een vraagje, ik ben namelijk aan het inlezen over wat ik kan gaan doen om meer vermogen uit mijn 2003 Works te halen.
Nu wil ik er graag een 15% compressor pulley op zetten maar ik lees dat de pre face lift een mindere sterke coating heeft dan de facelift waardoor 15 % misschien al te veel druk is voor een pre facelift.
Maar nu lees ik ook dat er bij de pre face lift een face lift compressor op word gezet als deze naar Works wordt omgebouwd. De mijne is namelijk uit 2003(pre face lift) en is in 2005 een Works geworden.
Kan ik nu makkelijk zien wat voor compressor ik nu heb of weet iemand dat zo uit ervaring? Ik weet namelijk wel dat de facelift coating zwart is en de pre face lift grijsachtig, maar kan je dat zien zo als je motorkap open zet?
Als het een de *sterkere* variant is dan ga ik namelijk gewoon voor de 15 % pulley, anders niet denk ik.
Vraag: compressor type
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij de works kit zat altijd een compressor met de donkere coating. Deze kan meer toeren draaien zonder dat de coating los komt. Dit heeft niks met meer of minder druk te maken. Dit licht meer aan de tollerantie's van de interne schoepen. 15% is goed te doen 

- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook al in 2003? De mijne is nl in 2003 works geworden en ik heb er nu sinds januari een 15% poelie op zitten zonder problemenwerner schreef:Bij de works kit zat altijd een compressor met de donkere coating. Deze kan meer toeren draaien zonder dat de coating los komt. Dit heeft niks met meer of minder druk te maken. Dit licht meer aan de tollerantie's van de interne schoepen. 15% is goed te doen

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Altijd zoals werner schreef, ook die van 2003 dus.
Het is wel zo dat de donkere coating ook afdicht met wat minder tolerantie, het is mogelijk daardoor maximaal 0,1 bar te winnen maar als je al een goede pre-facelift compressor hebt zal van compressor wisselen niet veel brengen qua druk.
Er zijn intussen meerdere verbeteringen aan de Eaton M45 compressor die in de Mini zit uitgevoerd. Ik dacht dat men nu op versie 4 zit maar wat exact de verschillen zijn na versie 2 met de donkere coating weet ik niet. De verschillen zijn in ieder geval niet zo zichtbaar.
Het is wel zo dat de donkere coating ook afdicht met wat minder tolerantie, het is mogelijk daardoor maximaal 0,1 bar te winnen maar als je al een goede pre-facelift compressor hebt zal van compressor wisselen niet veel brengen qua druk.
Er zijn intussen meerdere verbeteringen aan de Eaton M45 compressor die in de Mini zit uitgevoerd. Ik dacht dat men nu op versie 4 zit maar wat exact de verschillen zijn na versie 2 met de donkere coating weet ik niet. De verschillen zijn in ieder geval niet zo zichtbaar.
Onze sponsors