4 extra PK + M7 Air Plate Diverter

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 sep 2006, 20:54

4 extra PK + M7 Air Plate Diverter

22 nov 2006, 18:46

Heb net even zitten lezen op NAM.
Er beweerd iemand (ik dus niet of beter nog niet) dat als je de 4 gaten die in je motorkap zitten (binnenkant vooraan) dichtmaakt dat je 4 PK extra haald.
Nu ik weet het echt niet maar vanmiddag toch eens getest.
Ik voel eigenlijk niet zoveel verschil.
Nog wat gelezen en tenslotte kwam ik bij M7 terecht.
Zij maken een M7 Air Plate Diverter.
Deze zit ter hoogte van de bumper en maakt de ruimte dicht tussen de koeler en zit vast links en recht met de schroef die naar je toe staat.
Hier is een foto ervan (de carbon lip met M7 erop)
Afbeelding
Nu ik heb dit eens geprobeerd op de very cheap way (met ductape) en ik moet zeggen (nogmaals of het waar is moeten we zien) maar vanaf 3000 toeren lijk hij sneller op te pikken en je hoord de charger wat meer fluiten (en de 4 gaten zijn ook dicht getaped).
Heeft hier iemand ervaring mee ?
Berthil wat vind jij ervan ?
Zit er iets in of is het gewoon schijn ?????

Als het zo zou zijn ik heb net de prijs binnen van M7 :

Dear Kingair

Thank you for your interest in M7 Products. The new M7 Air Plate Diverter looks extremely cool and it has been performing very well--we have sold about 70+ in the last few weeks and everyone loves it. The APD is $149 USD and shipping to Belgium is $65 USD est. -- FedEx Economy.

We have these in stock now. If you would like to order, please either email or fax credit card information (acct #/ name on card/expiration date) and shipping information and we can get the order right out. We are working on our new website so this is not up yet in our web store. We also have many other exciting new products that will be up on our new site soon. Thanks again--let us know if we can help with anything else.


Kind Regards,

Shelly Horvath
M7 Tuning
Phone: +1 562 608 8123
Fax: +1 562 608 8135
www.m7tuning.com

Iemand interesse voor eventueel een group buy ?
Of met 2 - 3 - 4 we kunnen dan wat recupereren uit het transport.
Zoals U ziet is het 65.00 $ (een 50.00 €)
Gebruikersavatar
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 sep 2006, 20:54

22 nov 2006, 20:15

Kreeg net deze mail binnen.
Lees het eens rustig na.
Kan de foto's spijtig genoeg er niet bijzetten want het is een PFD.

M7 Air Plate Diverter
Super Strong, Light Weight Carbon Fiber with a Deep Clear Coat Finish
$149
Modern internal combustion engines produce a great deal of heat while producing power. To avoid damage due to overheating, a water to air heat exchanger, or radiator, is used to transfer the heat from the metal block and heads to a mixture of antifreeze and water, and out to air moving through the radiator. Effective heat control, then, relies heavily on efficient and consistent flow of cooler air through the radiator.
The MINI's distinctive front end has two openings in front of the radiator, one low in the bumper and one at the front of the clamshell bonnet. Though this would seem to be advantageous for more air flow, the design leaves room for improvement. The openings are separated in the fascia by a solid bumper that blocks a significant portion of the radiator's cooling surface from fast moving, direct air flow. In this case, to move air through the blocked portion of the radiator the design relies on a pressurization of the open area between the bumper and the radiator. Since the area behind the radiator is at a lower pressure, this works in theory. Unfortunately, the theory is not always reality.
At the top of the bumper on the MINI, there is an open gap between the lower inlet area and the grill inlet on the bonnet.
This area allows air to pass freely between the two openings. This could allow for the open area to act as one single pressurized region to force air to flow through the radiator, but in truth it's likely more detrimental to efficient cooling. In the lower section there is a second heat exchanger for the air conditioning. To cool correctly, the air must pass through both, but the longer flow path presents a larger resistance to flow than the section of the radiator not covered by the AC heat exchanger. This leads to an interesting effect that can be seen with fluid flow analysis.
The first simulation was run as the stock setup, with the area open. Upon a quick inspection of the results, several oddities should become readily clear. The first is that there is a section of the radiator where there is no flow (1)! The air that should flow through that part of the radiator (2) is following the path of least resistance, flowing up and over the double thick region and through the single region above leaving a significant portion of the radiator with no cooling air flowing through it. This will reduce the efficiency of the radiator.
Always thinking, M7 has developed the Air Plate Diverter (APD) to help stop the migration of the cooling air from the lower inlet to the upper section of the radiator where it is not needed. The APD separates the two open areas behind the bumper and bonnet, trapping the air. As the simulation shows, with the APD installed the pressure buildup in the lower opening will force the air to move through the entire radiator. There is no more dead spot as there is no longer a path of less resistance for the air to take. The M7 Air Diverter Plate will increase the efficiency of your cooling system.
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

22 nov 2006, 22:00

Ik heb wel al wat spullen van M7 op de MCS gemonteerd en ze leveren goede kwaliteit. Wellicht in de vom van group buy wat te regelen.
Rob
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

22 nov 2006, 22:05

Jullie hebben het hier over de 4 gaten in die "stalen" plaat achter je bumper ?!

vroeg mij al af waarom die daar zaten.... maar ook wat die plaat daar btw doet.....

ik kan mij voorstellen dat dat plaatje de luchtstroom beter verdeeld... als we het over dat plaatje hebben met M7 er op.... maar die prijs? :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kingair
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sint-Truiden
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 sep 2006, 20:54

22 nov 2006, 22:10

Ja het zijn die 4 gaatjes.
Nu of ze echt die 4 pk leveren ....
Moeten we eens testen op de bank.
En ja de prijs ... het is ook carbon en 150.00$ is een goeie 100.00 €
Maar als we misschien zoals ik al voorstelde een group buy doen gaat er wel wat van de prijs af vermoed ik.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

22 nov 2006, 22:24

M7 heeft er altijd een prima en plausibel verhaal bij, daar ontbreekt het de Amerikanen niet aan. Ook de kwaliteit van materiaal e.d. hoor ik nooit klachten over (er ligt ook nog een M7 vliegwiel en 62mm throttle body voor me klaar).

Dit lijkt me echter wat ver gezocht maar er zal zeker een markt voor zijn en mooi staan. Het lijkt me ook nogal afhankelijk van de rij-snelheid. Wat je ook kan doen is de plastic strip verwijderen in de standaard en Aero kit bumper (achter de kleine onderste grill). Die heeft geen functie. Als je die weghaalt kan er gewoon lucht naar de radiator door de gaten. Meer koude lucht is nog altijd de beste koeling i.p.v. luchtstromen omleiden.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

23 nov 2006, 00:00

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”