Haperend gevoel bij langzaam sturen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

Haperend gevoel bij langzaam sturen

08 nov 2010, 20:19

Vandaag viel me op dat als ik instuur bij lage snelheden ik een soort haperend gevoel heb. Net alsof er kiezels op de weg liggen.

Heb al aan de velg lopen sjorren maar de boel zit goed vast. Wat kan het zijn? De stuurbekrachtiging of ophanging? Voor mijn gevoel zit het alleen in lage snelheden erin.

Mini Cooper S R53 uit 2003 (67k km gereden).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

08 nov 2010, 20:22

ik had ook zo een raar gevoel maar toen bleek me runflat lek te zijn :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

08 nov 2010, 20:34

Hm, had laatst wel een bandenspanningsindicatorwaarschuwing (driedubbele woordwaarde). Ik heb wel aan band lopen voelen maar merk niks, hoe weet ik zeker dat ie lek is?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

08 nov 2010, 20:37

wheeler schreef:Hm, had laatst wel een bandenspanningsindicatorwaarschuwing (driedubbele woordwaarde). Ik heb wel aan band lopen voelen maar merk niks, hoe weet ik zeker dat ie lek is?
de melding word een aantal keer herhaald als je hem reset dan komt ie weer terug na zoveel km.

of ie lek is kan je voelen door in het loop vlak te drukken en niet aan de zijkant van de wand want die zijn verstevigd(runflat alleen and)........

groet franklyn
burn rubber not your soul

Afbeelding
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Voorhout
Berichten: 1099
Lid geworden op: 02 apr 2009, 19:15

08 nov 2010, 22:17

wheeler schreef: hoe weet ik zeker dat ie lek is?
Even meten met een bandenspanningsmeter wellicht :wink:

Is sowieso handig om geregeld te doen. Niet blindvaren op het automatische systeem.
Deze geeft zover ik weet alleen een waarschuwing bij plotseling spanningsverlies, niet bij de gebruikelijke langzame afname van de spanning.
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

09 nov 2010, 11:15

Dat wordt dus een bandenspanningsmeter, want heb loopvlak ingedrukt maar merk niks.

Ben er nog niet helemaal gerust om moet ik zeggen maar heb ook geen zin in bezoek aan de (St/D)ealer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

09 nov 2010, 13:06

Of ff naar de draagarmrubbers kijken! Ik heb ze pas laten vervangen door powerflex, echt superstrak nu weer!

Die dingen schijnen erg snel te slijten bij een Mini.
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

09 nov 2010, 14:01

Ik heb sinds ik non runflat banden heb en mijn nrf achterbanden met cupping op de vooras heb gezet, heel erg het idee dat ik bij het wisselen van rijstroken echt de sporen wordt ingetrokken.
Kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

09 nov 2010, 14:01

Ik heb sinds ik non runflat banden heb en mijn nrf achterbanden met cupping op de vooras heb gezet, heel erg het idee dat ik bij het wisselen van rijstroken op de snelweg echt de sporen wordt ingetrokken.
Ligt dat aan dat cuppingverschijnsel op de voorbanden of kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

09 nov 2010, 19:19

Ja dan de speling checken zoals adriaan al zegt..... :)
burn rubber not your soul

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8531
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

09 nov 2010, 21:31

Beardie, volgens het boekje slaat de bandenspanningsmeter alarm als het verschil in bandenspanning meer dan 0.5 bar bedraagt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

09 nov 2010, 23:24

Eerst de banden maar 's oppompen, anders vrijdag bij foodstrip meeting maar even een techneut naar laten kijken ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

15 nov 2010, 10:33

Ik denk dat ik mijn antwoord gevonden heb:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=15

http://www.mini2.com/forum/first-genera ... olumn.html

Binnenkort maar even in de weer met WD40 dus ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Berichten: 2787
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:50

15 nov 2010, 10:49

Aha bekend probleem, hopen dat het weg blijft na het inspuiten.
Het kan zijn, was bij het geval, dat het weer terug komt. Ik heb het gewoon nog een keer ingespoten en het blijft nu weg...

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”