Vandaag viel me op dat als ik instuur bij lage snelheden ik een soort haperend gevoel heb. Net alsof er kiezels op de weg liggen.
Heb al aan de velg lopen sjorren maar de boel zit goed vast. Wat kan het zijn? De stuurbekrachtiging of ophanging? Voor mijn gevoel zit het alleen in lage snelheden erin.
Mini Cooper S R53 uit 2003 (67k km gereden).
Haperend gevoel bij langzaam sturen
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Leeuwarden
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
ik had ook zo een raar gevoel maar toen bleek me runflat lek te zijn 

burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
of ie lek is kan je voelen door in het loop vlak te drukken en niet aan de zijkant van de wand want die zijn verstevigd(runflat alleen and)........
groet franklyn
de melding word een aantal keer herhaald als je hem reset dan komt ie weer terug na zoveel km.wheeler schreef:Hm, had laatst wel een bandenspanningsindicatorwaarschuwing (driedubbele woordwaarde). Ik heb wel aan band lopen voelen maar merk niks, hoe weet ik zeker dat ie lek is?
of ie lek is kan je voelen door in het loop vlak te drukken en niet aan de zijkant van de wand want die zijn verstevigd(runflat alleen and)........
groet franklyn
burn rubber not your soul


- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Voorhout
Bericht
Is sowieso handig om geregeld te doen. Niet blindvaren op het automatische systeem.
Deze geeft zover ik weet alleen een waarschuwing bij plotseling spanningsverlies, niet bij de gebruikelijke langzame afname van de spanning.
Even meten met een bandenspanningsmeter wellichtwheeler schreef: hoe weet ik zeker dat ie lek is?

Is sowieso handig om geregeld te doen. Niet blindvaren op het automatische systeem.
Deze geeft zover ik weet alleen een waarschuwing bij plotseling spanningsverlies, niet bij de gebruikelijke langzame afname van de spanning.
- JorisD
- Be Mini
- Locatie: Den Haag
Bericht
Ik heb sinds ik non runflat banden heb en mijn nrf achterbanden met cupping op de vooras heb gezet, heel erg het idee dat ik bij het wisselen van rijstroken echt de sporen wordt ingetrokken.
Kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
Kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
- JorisD
- Be Mini
- Locatie: Den Haag
Bericht
Ik heb sinds ik non runflat banden heb en mijn nrf achterbanden met cupping op de vooras heb gezet, heel erg het idee dat ik bij het wisselen van rijstroken op de snelweg echt de sporen wordt ingetrokken.
Ligt dat aan dat cuppingverschijnsel op de voorbanden of kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
Ligt dat aan dat cuppingverschijnsel op de voorbanden of kan dat ook aan de draagarmrubbers liggen en hoe kan ik zien of die nog goed zijn?
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Beardie, volgens het boekje slaat de bandenspanningsmeter alarm als het verschil in bandenspanning meer dan 0.5 bar bedraagt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Leeuwarden
Bericht
Ik denk dat ik mijn antwoord gevonden heb:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=15
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... olumn.html
Binnenkort maar even in de weer met WD40 dus
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=15
http://www.mini2.com/forum/first-genera ... olumn.html
Binnenkort maar even in de weer met WD40 dus

Onze sponsors