Cone Open Air Filter Kit (John Cooper Motorsport)

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

Cone Open Air Filter Kit (John Cooper Motorsport)

31 dec 2006, 15:29

Naar aanleiding van het berichtje van MINIJCW over uitverkoop van onderdelen bij John Cooper Motorsport zag ik op hun site een Open air filter voor een redelijke prijs. Heeft iemand ervaring met dit filter of heeft er iemand weleens wat over gelezen? Naast de JCW soundkit die ik heb, wil ik dit filter om een mooiere sound te krijgen.

Is dit trouwens vrij makkelijk om te monteren? Ik ben niet echt een techneut :cry: . Op foto's die ik hier op het forum zag, zou je denken dat het wel meevalt....

Alvast bedankt!

Afbeelding
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

31 dec 2006, 16:20

Als je het alleen voor het geluid doet, dan voldoet het wel.
Het vermogen zal bij koel weer minimaal toenemen.
En bij warm weer sterk afnemen.
Voor vermogenswinst zomer en winter kun je beter voor een gesloten systheem (gescheiden van warme lucht motorruimte) gaan met een beter filter er in. :wink:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

31 dec 2006, 16:26

Ik had er niet bij stilgestaan dat bij warm weer het vermogen sterk afneemt, dan is het niet echt een optie.... ik wil geen vermogen inleveren!
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

31 dec 2006, 18:52

hej, dat is gewoon een bmc filter, kost 68 euro nieuw :)
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

01 jan 2007, 13:13

68 EURO, da's effe wat goedkoper! Ik heb inmiddels het nodige over filters op het forum gelezen en besloten om mijn huidige works filter van de kit er gewoon in te laten zitten.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini
Locatie: Delft
Berichten: 452
Lid geworden op: 22 aug 2006, 12:19

alta

02 jan 2007, 09:45

wat je kunt doen is het huidige papieren filter in de filterhuis vervangen door een permanent filter van k&n of Alta. Ik heb hele goede ervaringen met alta (maar dan wel de alta cold air box< een gesloten doos). De grote rode sponsachtige filter functioneert goed! Alta gebruikt dit sponsmateriaal ook voor een plat filter, die je in filterhuis kunt zetten.

maar, of een plat panelfilter merkbare vermogens winst oplevert, ik betwijfel het (misschien op de meetbank 1 a 2 pk?). Of het geluid luider wordt, ik betwijfel het, want je blijft een gesloten filterhuis houden.

dus: wanneer je wel merkbaar vermogenswinst wilt hebben en een echt racy luchtinlaat geluid, zul je je totale jcw filterhuis moeten vervangen door een gesloten box-systeem van een ander merk (bijv. Alta) dat geen gebruik maakt van panelfilters en wel gebruik maakt van de koude lucht onder je voorraam door een veel grotere opening (dan je huidige jcw).

Dit zijn geen goedkope oplossingen maar wel effectieve.
Veel rijplezier!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

02 jan 2007, 12:58

is geen spons, maar een (honinggraatstructuur)foam. Pipercross gebruikt dit ook.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”