Works-kitnummers kunnen achterhalen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 jun 2011, 19:54

FastBunny schreef:
werner schreef:
FastBunny schreef: Op de testbank halen de 210PK versies inderdaad maar 200PK (bij Beek). Echter is het vermoeden dat dit ook deels door het testen op de testbank lager uitvalt dan 'normaal', de extra openingen van het luchtfilter zit namelijk aan de achterkant van het filter bij de openingen onder de voorruit. Hier wordt op de testbank niet direct lucht in geblazen zoals je met rijwind wel zou hebben.

Verder heb je wel gelijk het is niet de goedkoopste vorm van tuning, maar wel eentje die meer waarde heeft dan en waarbij je met trotst de naam John Cooper Works mag dragen ;)
Onzin :p :wink:
Weet ook niet meer wie daarmee kwam, maar dat zei iemand bij één van de Beek dagen... klonk plausibel...Echter na een kleine software aanpassing geeft de 210PK Works wel ineens 218 echte PK's :D
En dan is ie al net wat minder "Works"...... :mrgreen:
Altijd funny als mensen een Works kopen en dan alle Works-onderdelen, stuk na stuk eraf halen
Dan nog een andere uitlaat, luchtfilter en 15% pulley............
:s

Koop dus een S'je 8)
Spaart je veel geld uit en je zal even snel/sneller zijn
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2011, 20:20

Hahaha, je hebt wel gelijk.... Milltek, GTT Hybrid intake en een 17% pulley.

En toch ben ik er retetrots op dat ik een WORKS heb!

Oh ja, de originele WORKS remmen zitten er ook al niet meer op! :s :mrgreen:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2011, 21:42

peter schreef:Hahaha, je hebt wel gelijk.... Milltek, GTT Hybrid intake en een 17% pulley.

En toch ben ik er retetrots op dat ik een WORKS heb!

Oh ja, de originele WORKS remmen zitten er ook al niet meer op! :s :mrgreen:
Maar 225PK :zwaai :s
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jun 2011, 22:19

Oke,

Het idee van 200, 209, 210, 211, 225pk vind ik best interessant. Heb gereden in een 163pk en dat vond ik prettig, een works met 200pk dat ging, voor mijn gevoel, als een geleidelijke krachtsexplosie (contradictio in terminis maar oke) en een 225pk zal een soort motor rijden gevoel kunnen opleveren. Ik ben nu een tijdje het forum dagelijks aan het bekijken. Trouwens waanzinnig goede site. Ik ben lid geweest van een aantal autoclub en de triumph motorclub, maar die kunnen van deze club echt verschrikkelijk veel leren. COMPLIMENT! :icon_top:

Weer terug naar de start van het forum. Is er ergens een verzameling van gegevens/lijst van alle works kitnummers die zijn geplaatst? Het verhaal van een distributeur in Duitsland kan ik wel als logisch ervaren, maar dan nog.

M.b.t. en S via Beek of een works. Ik kan het gevoel van, misschien onterechte, zekerheid bij een workskit niet uit mijn hoofd krijgen. Ik heb het idee, via dit formum opgedaan, dat een works misschien niet het maximale eruit haalt qua vermogen maar dat daardoor ook de kans op slijtage of andere problemen kleiner wordt. :?
Zou ik nu een nieuwe works kopen, ja dan zou ik denk ik de meerprijs als obstakel kunnen gaan zien. Maar bij de aanschaf van een r53 works zie ik het verschil tot een S dermate klein dat het een goede optie lijkt.

Nu ben ik niet technisch, zelfs het tegenovergestelde: bioloog :mrgreen: . Vandaar dat ik blij ben met alle opmerkingen die ik tot nu toe heb gelezen en heb mogen ontvangen. Thanks!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2011, 01:07

Een works slijt niets harder of minder hard dan een S met hetzelfde vermogen.

@Tinus Halfgas, probeer eerst maar is een keer bij me weg te rijden! En door die grote S sticker op je dak ga je ook heus niet harder hoor! >)
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jun 2011, 21:03

Ben vandaag bij de oorzaak van deze post geweest.
De auto was aardig. Geen certificaat, eigenaren die daar totaal niets van wisten?? Het ergste was dat de auto eerder 130pk dan de evt. 200pk had. Een 163pk is in vergelijking met deze veel giftiger.
Ik heb hem dus laten staan. Ik zoek maar weer verder en dan misschien een gewone S. De tocht naar het doel is ook wel leuk maar kost wel veel tijd en "hoofd-energie"
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 jun 2011, 11:05

Hayward schreef:Oke,
Weer terug naar de start van het forum. Is er ergens een verzameling van gegevens/lijst van alle works kitnummers die zijn geplaatst? Het verhaal van een distributeur in Duitsland kan ik wel als logisch ervaren, maar dan nog.
Wellicht dat een dealer dit wel kan opzoeken? Je zou verwachten dat als ze een kit gaan installeren ze ook wel ergens bijhouden welke gemonteerd zijn...

En "too Works or nog too Works' blijft ook persoonlijk. Mijn vriendin en ik wilde van begin af aan een echte Works en zijn er nog steeds heel blij mee. Leuk detail is dat Top Gear ooit de Works hebben getest naast een Hartge en Digitec ...

Maakt het logo en de naam je niet veel uit en wil je meer "bang for your buck" ga dan naar Beek :)
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”