Nederlandse keuring

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

21 jan 2007, 10:52

Gnoekie schreef:
Mini Poeper schreef:Ik vindt het wel grappig: in België mag het niet en wordt er veel meer aan auto's gedaan dan in Nederland.
Waar baseer je dat op? Wij willen keiharde onderbouwde feiten.... :mrgreen:
Oke, oke, dat gevoel heb ik altijd als ik in België rijd.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

21 jan 2007, 11:01

grand_cru schreef:Om dan gezellig péage (autowegentaks) te betalen in Frankrijk? Niet té hypocriet gaan doen hè beste sleurhutfanaten :s
Is niks hypocriet aan...
Je betaalt péage op dat moment om op dat moment van dat stuk weg gebruik te maken, waarbij zelf de keuze maakt om van dat stuk weg gebruik te maken. Gebruik je meer weg, betaal je meer. Bovendien heb je ook nog de keus om via de provinciale route te rijden. In België betaal je volle mep, terwijl je maar een klein gedeelte gebruikt.
Eigenlijk is het nog hypocrieter: ik betaal belasting voor de Nederlandse wegen en daarbij mogen buitenlanders gratis gebruik maken van ons wegennetwerk (in ruil dat wij ook weer van hun wegennetwerk gebruik mogen maken). Komen WIJ in buitenland, moeten we gaan betalen! Die boven slechter zijn dan de onze...

Eigenlijk moeten ze die wegenbelasting Europees gaan heffen. Maar ja hoe ga je dat aanpakken en verdelen?
Zit er ook niet op te wachten dat onze wegen heel slecht worden omdat het budget lager uit zal vallen...

PS Wij hebben helemaal geen caravan, vouwwagen oid. :wink:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10016
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

21 jan 2007, 13:56

en daarbij, is het asfalt op de Peage wegen in Frankrijk van iets betere kwaliteit dan bijvoorbeeld rondom Antwerpen :wink: :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”