Hallokes...
Gisteren naar een BMW/Mini meeting geweest. Toen ik daar aankwam, beetje file gehad en kort daarna zijn de lampjes van motormanagement en EML gaan branden (2 oranje lampjes boven elkaar). De motor draaide ofdat er een hele scherpe nokkenas inzat, ook als ik gas gaf deed de motor niet meer dan 2000 rpm (noodloop denk ik).
Na stilleggen en starten was de EML storing weg, het ander bleef.
Bij het wegrijden van de meeting terug aanschuiven en dan kreeg de motor het weer. Terug afzetten en starten en de EML storing was weg.
Ik heb dan bij het aanschuiven het toerental tussen 2000 en 3000 gehouden en geen probleem meer gehad. Onderweg naar huis geen problemen, de Mini reed alsof er niets aan de hand was, ging vlotjes in toeren zoals anders.
Vandaag is er iemand langsgeweest met een ODB lezer en die geeft de MAP sensor als oorzaak aan. Volgens die mens zijn die MAP sensoren gevoelig aan hitte, dus kunnen die 'stuk' gaan door het file rijden e.d.
Moet wel erbij zeggen dat ik 2 dagen voor de meeting bijna een kwartier heb stil gestaan met draaiende motor, het hele boeltje vooraan voelde HEEL warm aan toen ik thuis kwam...
Heeft er nog iemand hier dit probleem of soortgelijk probleem gehad???
Mvg,
Gerrit
R53 map sensor probleem?
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Puurs (B)
- AA-16V
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Puurs (B)
Bericht
Gerrit
Heeft de motor dan normaal vermogen boven de 2000 rpm? Want hij bleef even vlot als anders rijden???spenki schreef:Hoi:
Ik denk dat je een defecte bypassklep hebt.
Als je hem in 2 of 3 goed doortrekt gaat ie in de noodloop en gaan die lampjes branden
Gr Roy
Gerrit
Onze sponsors