R50 Cooper, John Cooper Works Tuningkit icm automaat?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

R50 Cooper, John Cooper Works Tuningkit icm automaat?

05 mei 2012, 11:12

Ik heb de mogelijkheid een originele JCW tuningskit voor onze R50 Cooper te kopen. Op realoem.com en in de inbouwhandleiding wordt echter vermeld dat deze kit niet geschikt/bedoeld is voor een R50 met een automatische versnellingsbak. Kan iemand mij vertellen of dit technisch niet mogelijk is of dat BMW/Mini dit misschien afraadt omdat het beetje extra vermogen/trekkracht misschien schadelijk is voor de automaat? Ik lees in de handleiding dat er ook nieuwe software in de ECU ingeladen moet worden, misschien dat daar dan het probleem ligt? Wie kan mij uitsluitsel geven? Ik zou onze mini namelijk erg graag van deze goodies willen voorzien! :mrgreen:

Realoem-pagina JCW Tuningskit

Handleiding/EBA JCW Tuningskit
Manick
Sponsor

05 mei 2012, 12:18

Hoe veel vermogen win je er mee?

Ik weet dat bij de VAG - Groep sommige eerste generatie DSG automaten
ook heel gevoelig waren voor vermogens/koppel uitbreiding. En daar mee bedoel ik dat ze noodloop/kapot draaien vanwege te veel vermogen/koppel

Ga anders even langs een dealer en vraag het even waarom dit is anders mischien bel je even Beek Auto Racing wie weet weten zij wel waarom wel of niet kan

gr Manick
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 mei 2012, 13:18

Je wint er nauwelijk vermogen door, iets van 10pk volgens mij. Het gaat mij meer om het feit dat het een originele JCW upgrade is. Inmiddels heeft onze R50 een JCW aerokit, JCW remmen, stoelen en nog wat kleine dingetjes, maar ik wil de set graag compleet maken met o.a. de JCW uitlaat en uiteraard het certificaat: dan is het een ''echte'' JCW... :D
Manick
Sponsor

05 mei 2012, 13:34

Tja als je het zo bekijkt

Maar ja is je Mini 3200 euro waard om die cilinderkop te monteren met de rest er bij, kan je mess niet beter chippen, JWC uitlaat en die logos plakken? Want ja 10 pk wat 3200 euro kost is vind ik niet echt value for money

Maar ja je moet zelf weten ik zou het zelf niet doen gezien koste/vermogen plaatje zie

Gr. Manick
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 mei 2012, 16:58

Klopt. De oorspronkelijke prijs ligt zo rond 3000 euro. Nu kan ik die set echter voor iets minder dan de helft krijgen. Nog steeds een hoop geld natuurlijk, maar in ieder geval een stuk aantrekkelijker.
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

23 mei 2012, 20:58

Manick schreef:Tja als je het zo bekijkt

Maar ja is je Mini 3200 euro waard om die cilinderkop te monteren met de rest er bij, kan je mess niet beter chippen, JWC uitlaat en die logos plakken? Want ja 10 pk wat 3200 euro kost is vind ik niet echt value for money

Maar ja je moet zelf weten ik zou het zelf niet doen gezien koste/vermogen plaatje zie

Gr. Manick
Zou het ook mogelijk zijn om dan beide te doen? Chippen en JWC? Dan is het met elkaar toch zo'n 35 PK extra 8) :lol:
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”