hoogte maakt geen verschil volgens mij,
dan zal ik binnen kort maar eens een verensetje bestellen
thanks mannen
Verlagen MINI Cooper (S) R53
- Rein
- Bijna verslaafd
- Locatie: Udenhout
Bericht
Bij mij passen de Rays er ook prima onder met de coendek verlagingsveren van 30mm, loopt nergens aan ook niet met mensen achterin of bij volledige stuuruitslag.
de specs van de velgen
18", 4 gaats PCD100, 7,5J, ET45
en hier de specs van de bandjes
totaalplaatje
de specs van de velgen
18", 4 gaats PCD100, 7,5J, ET45
en hier de specs van de bandjes
totaalplaatje
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nijkerk
- Briatch
- Leerling Mini lid
Bericht
Mini R50 verlagen.. Maar hoe?
Beste mini rijders,
Ik wil graag mijn R50 verlagen. Nu ben ik een beetje aan het kijken op internet en lees verschillende verhalen over verschillende verlagingen. Nu wil ik gaan verlagen doormiddel van een schroefset. Ben er ook al achter dat je voor 180 euro een setje kan kopen en door kan sparen tot 2500 euro +. Nu wil ik niet de goedkoopste maar ook weer niet de duurste. Laten we zeggen tot 1000 euro heb ik er nog wel voor over.
Waar moet de set aan voldoen:
Schroefset (wil zelf mijn rij hoogte kunnen bepalen)
hardheid van de set kunnen regelen.
Verbetering van de wegligging.
optioneel camberplates
Zelf heb ik al wat gevonden van BC racing. Zijn hier mensen bekend met dit merk en wat zijn je ervaringen.
Hoop dat jullie nog wat ideeën hebben.
Gr Brian
Ik wil graag mijn R50 verlagen. Nu ben ik een beetje aan het kijken op internet en lees verschillende verhalen over verschillende verlagingen. Nu wil ik gaan verlagen doormiddel van een schroefset. Ben er ook al achter dat je voor 180 euro een setje kan kopen en door kan sparen tot 2500 euro +. Nu wil ik niet de goedkoopste maar ook weer niet de duurste. Laten we zeggen tot 1000 euro heb ik er nog wel voor over.
Waar moet de set aan voldoen:
Schroefset (wil zelf mijn rij hoogte kunnen bepalen)
hardheid van de set kunnen regelen.
Verbetering van de wegligging.
optioneel camberplates
Zelf heb ik al wat gevonden van BC racing. Zijn hier mensen bekend met dit merk en wat zijn je ervaringen.
Hoop dat jullie nog wat ideeën hebben.
Gr Brian
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Mini R50 verlagen.. Maar hoe?
ga ff bij Beek kijkenBriatch schreef:Beste mini rijders,
Ik wil graag mijn R50 verlagen. Nu ben ik een beetje aan het kijken op internet en lees verschillende verhalen over verschillende verlagingen. Nu wil ik gaan verlagen doormiddel van een schroefset. Ben er ook al achter dat je voor 180 euro een setje kan kopen en door kan sparen tot 2500 euro +. Nu wil ik niet de goedkoopste maar ook weer niet de duurste. Laten we zeggen tot 1000 euro heb ik er nog wel voor over.
Waar moet de set aan voldoen:
Schroefset (wil zelf mijn rij hoogte kunnen bepalen)
hardheid van de set kunnen regelen.
Verbetering van de wegligging.
optioneel camberplates
Zelf heb ik al wat gevonden van BC racing. Zijn hier mensen bekend met dit merk en wat zijn je ervaringen.
Hoop dat jullie nog wat ideeën hebben.
Gr Brian
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Goede set voor niet te veel geld.
Camberplates zitten er al op. Hardheid vertelbaar, los van de hoogte.
Ik ben zeer blij met mijn set! Comfort is beter dan stock en de wegligging al helemaal!
BC schijnt uit dezelfde fabriek te komen, net als XYZ. Echter is D2 beter in NL te verkrijgen en daardoor een lagere prijs.
X2!!marcel700 schreef:D2 schroefset voldoet aan al jou eisen .
Goede set voor niet te veel geld.
Camberplates zitten er al op. Hardheid vertelbaar, los van de hoogte.
Ik ben zeer blij met mijn set! Comfort is beter dan stock en de wegligging al helemaal!
BC schijnt uit dezelfde fabriek te komen, net als XYZ. Echter is D2 beter in NL te verkrijgen en daardoor een lagere prijs.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Briatch
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb nu al verschillende websites bekeken waaronder beek. Nu zie ik daar setjes staan maar dat zegt me nog vrij weinig. Net als v-maxx lekker goedkoop en de 1 zegt top en de ander ruk.
Wat zijn jullie ervaringen met je huidige schroefset? en nog misschien wel beter. wat waren je verwachtingen en wat heb je uiteindelijk gekregen.
gr Brian
Wat zijn jullie ervaringen met je huidige schroefset? en nog misschien wel beter. wat waren je verwachtingen en wat heb je uiteindelijk gekregen.
gr Brian
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Het valt ook om te draaien: wat verwacht je ervan? Rij je er wekelijks mee op het circuit? Of juist veel op binnenwegen? Of wil je alleen maar zo laag mogelijk?
Mijn eisen waren:
- laag
- enigszins comfortabel
- leuk om mee te spelen op slingerweggetjes
- geen circuitgebruik
Ik ben begonnen met een gebruikte KW V1 set, die kostte me ongeveer hetzelfde als een nieuwe V-Maxx set, die ik al overwoog. Een instelbare set klinkt leuk, maar dat doe je in de praktijk alleen de eerste week 2-3x, om het daarna zo te laten. Bij de meeste sets moet je de achterste dempers helemaal uitbouwen om ze te kunnen verstellen.
De mods zijn nu als volgt:
- KW V1 --> betaalbaar, laag, beter comfort dan origineel Sport Plus onderstel
- FK Automotive 15mm spacers --> je hebt aan de voorkant 5mm nodig als je laag wil met de meeste schroefsets, ik ben meteen voor 15mm rondom gegaan, iets meer spoorbreedte en het staat gewoon lekker
- Dr Krumm camberplates --> veel meer grip aan de voorkant, zijn op basis van originele topmounts, dus geen extra lawaai en overleven een paar winters
- Eibach/SPC reactiearmen --> de achterkant van een MINI heeft aardig wat dynamisch camber, dus flink verlagen = veel negatief camber... hiermee kun je dat weer corrigeren, al heb ik 15000km zónder gereden
- Whiteline 20mm achterstabi --> maakt de achterkant een stuk losser, auto stuurt wat scherper in en reacties bij gas los/remmen zijn een stuk heftiger... ik vind het veel leuker, maar sommige situaties moet je wel alert zijn
- OMP bovenste veerpootbrug --> maakt geen heel groot verschil, maar zorgt ervoor dat de vering aan de voorkant wat beter z'n werk kan doen
Heeft me bij elkaar zo'n €1100 gekost aan onderdelen (KW V1 en Dr Krumm camberplates gebruikt gekocht, de rest nieuw) en zorgt voor een enorm leuk sturende auto, waarmee ik alsnog prima via de snelweg op en neer naar de Randstad kan tuffen met 140 op de teller...
Mijn eisen waren:
- laag
- enigszins comfortabel
- leuk om mee te spelen op slingerweggetjes
- geen circuitgebruik
Ik ben begonnen met een gebruikte KW V1 set, die kostte me ongeveer hetzelfde als een nieuwe V-Maxx set, die ik al overwoog. Een instelbare set klinkt leuk, maar dat doe je in de praktijk alleen de eerste week 2-3x, om het daarna zo te laten. Bij de meeste sets moet je de achterste dempers helemaal uitbouwen om ze te kunnen verstellen.
De mods zijn nu als volgt:
- KW V1 --> betaalbaar, laag, beter comfort dan origineel Sport Plus onderstel
- FK Automotive 15mm spacers --> je hebt aan de voorkant 5mm nodig als je laag wil met de meeste schroefsets, ik ben meteen voor 15mm rondom gegaan, iets meer spoorbreedte en het staat gewoon lekker
- Dr Krumm camberplates --> veel meer grip aan de voorkant, zijn op basis van originele topmounts, dus geen extra lawaai en overleven een paar winters
- Eibach/SPC reactiearmen --> de achterkant van een MINI heeft aardig wat dynamisch camber, dus flink verlagen = veel negatief camber... hiermee kun je dat weer corrigeren, al heb ik 15000km zónder gereden
- Whiteline 20mm achterstabi --> maakt de achterkant een stuk losser, auto stuurt wat scherper in en reacties bij gas los/remmen zijn een stuk heftiger... ik vind het veel leuker, maar sommige situaties moet je wel alert zijn
- OMP bovenste veerpootbrug --> maakt geen heel groot verschil, maar zorgt ervoor dat de vering aan de voorkant wat beter z'n werk kan doen
Heeft me bij elkaar zo'n €1100 gekost aan onderdelen (KW V1 en Dr Krumm camberplates gebruikt gekocht, de rest nieuw) en zorgt voor een enorm leuk sturende auto, waarmee ik alsnog prima via de snelweg op en neer naar de Randstad kan tuffen met 140 op de teller...
- Briatch
- Leerling Mini lid
Bericht
Het is inderdaad voor low and show. Go zit er (nog) niet in met een One. Rij veel stadswerk in het centrum van Amsterdam. Ik wil een set die lekker (zover het mogelijk is met die #$ˆ&*ˆ% drempels) laag gaat. betere handeling en een goed comfort. Circuit of trackdays zit er niet in. Ga niet niet continu het uiterste vragen van de set en de Mini.
gr Brian
gr Brian
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Dan zou ik gewoon een goedkope set halen zoals die V-Maxx. Bij voorkeur iets waar je camber plates al bij krijgt, zoals D2 en consorten...
- sanderw
- One wheel wonder
- Locatie: Bergen (nh)
Bericht
Mini verlagen met 18 inch velgen
Dag allen,
ik wil m`n r50 verlagen.
ik heb op advies deze velgen eronder laten zetten
1. te breed 18/225 en loopt aan bij drempels en grote kuilen.
2. lichte gebruikers schade gereden
3. toch nog 1/3 van m`n geld terug gekregen.
4. garage toch nog lapmiddel toegepast banden 215 ipv 225
5. hij loopt nog steeds iets aan bij het verkeerd nemen van een drempel of kuil maar... gelukkig niet meer zo vaak
6. velg staat toch nog recht op de wielkap
Toch wil ik `m verlagen, zie:
Wie kan mij een goed advies daarin geven.
- aantal cm
- soort veren
- merk
Ik hoor het graag
Gr Sander
ik wil m`n r50 verlagen.
ik heb op advies deze velgen eronder laten zetten
1. te breed 18/225 en loopt aan bij drempels en grote kuilen.
2. lichte gebruikers schade gereden
3. toch nog 1/3 van m`n geld terug gekregen.
4. garage toch nog lapmiddel toegepast banden 215 ipv 225
5. hij loopt nog steeds iets aan bij het verkeerd nemen van een drempel of kuil maar... gelukkig niet meer zo vaak
6. velg staat toch nog recht op de wielkap
Toch wil ik `m verlagen, zie:
Wie kan mij een goed advies daarin geven.
- aantal cm
- soort veren
- merk
Ik hoor het graag
Gr Sander
Onze sponsors