Merken schroefset absoluut niet

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jul 2012, 11:20

Ben schreef:waarom een schroefset?
Je steld dit meestal maar 1keer in en doet er verder niets mee.
Geef dat meer geld uit voor een normaal veren set en goede dempers
daar heb je meer aan.
Gr Ben
Omdat als je alleen veren neemt voor verlagen de boel erg hard wordt. Bij een schroefset is dit al wel in balans.
Dus neem je schokdempers en veren los zoals jij zegt, dan moet je dus veren en dempers nemen die op elkaar aansluiten. Dit is moeilijk, hoop rekenwerk. Daarbij als het niet goed zit kan je weer opnieuw beginnen.

Sommige hier willen ze auto zo laag dat je niet door de APK komt, dus moet die af-en-toe verhoogd worden. Dat is makkelijker dan de hele poot vervangen.

Daarbij moet je van te voren weten hoever je wilt zakken als je alles los koopt, bij een schroefset kan je nog bijstellen als t nog niet naar wens is.

Dit zijn naar mijn idee de redenen om voor een schroefset te gaan.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 11:21

Ben het er voor een deel wel mee eens, maar zie maar eens een goede vaste set te vinden voor de Mini die de juiste verlaging heeft. Dus zo een 4,5 - 5cm. Vrijwel alle sets gaan maar tot 3cm.

Voor de mijn GTI had ik wel een dergelijke set, waardoor een schroefset niet noodzakelijk was/is.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 12:28

Daarnaast kun je met een goede schroefset de auto ook uit laten wegen, zodat de druk rondom in balans is...
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!

04 jul 2012, 19:33

Dat zijn goede argumenten voor een schroefset maar je rijeigenschappen worden daar dan niet altijd door verbeterd.
Vandaar dat ik daar na vroeg.
Heb zelf een bilsteinset er onder met speciale veren en een setup met de spec van de coopercup.
Ik heb er een achterdeurtje zitten die dat speciaal voor mij heeft gemaakt.
Gr Ben

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”