Oliedruklampje lichte weer eens op

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
krikkie
4 op een rij!
4 op een rij!
België

03 okt 2012, 21:13

Plaats eerst eens een extra oliedrukmeter (in Bar) , dan kun je perfect zien of er iets mis is, een kabelboom kost handenvol geld
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

03 okt 2012, 21:57

Met de druk is niks mis volgens Ekris. Ze hebben het gemeten (zeggen ze) en de druk was 4 bar bij 3000 rpm.

Oliedrukmeter is al besteld :)

Zag alleen op de site van beek dat er ook een drukslang bij de verloopnippel kan. Past een drukzender er anders niet tussen?

Weet iemand de maat van het draad van de originele drukzender? Waarschijnlijk goedkoper dan een verloopstuk waar de originele drukzender nog in kan?

Misschien dat iemand mij kan vertellen wat van deze site misschien past?

http://www.celtemp-services.nl/adapters ... 2_318.html
Laatst gewijzigd door coopergreens op 03 okt 2012, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2012, 22:08

Origineel is er geen oliedrukmeter te krijgen. Dit moet je zelf maken na het oliefilter :wink:
Wel olietemperatuur, deze wordt dan op de plek van de olieaftapplug geplaatst.
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

06 okt 2012, 15:04

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Het pijltje op de foto wijst de oorzaak aan van de storing op de oliedruksensor.

Het hitteschild van het uitlaatspruitstuk klemt bijna de kabel helemaal af. Warmte zorgt dat het metaal uitzet en kabel zit helemaal klem.

Heb alles vrijgemaakt en opgelost door een m 12 boutje op de pin te zetten die het hitteschild draagt en daardoor 1 cm ruimte gecreëerd :)

BMW Ekris in Utrecht heeft de auto 4 dagen gehad en dit dus niet kunnen vinden. Mij is het gelukt om het binnen 1 uur op te lossen.

Ekris heeft mij een factuur van 250 euro onder me neus gedouwd en het probleem was niet eens opgelost! Dat zij dit niet hebben gezien vind ik echt onvoorstelbaar en heel amateuristisch!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 okt 2012, 17:13

Prutsers zijn het, allemaal :? .
Met dat M12 boutje snap ik niet helemaal. je had toch ook wat van het aluminium weg kunnen halen :wink:
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast

06 okt 2012, 17:39

werner schreef:Prutsers zijn het, allemaal :? .
Met dat M12 boutje snap ik niet helemaal. je had toch ook wat van het aluminium weg kunnen halen :wink:
Het hitteschild schuif je over een pin die hem ondersteund, maar als je hem helemaal over de pin schuift komt hij te strak op de kabel. En om problemen te voorkomen en alles heel te laten heb ik hem opgevuld met een boutje. Je hebt ook erg weinig ruimte voor gereedschap zoals een tang oid. dus weg zagen of knippen lukt daar niet.

Ga maandag met de foto's naar Ekris en ga ze is vragen welke kabels ze dan wel gecontroleerd hebben :D En hoezo ik het zelf wel kan maken binnen het uur en de oorzaak vind en zij niet.......

Volgens Ekris kon je nergens bijkomen zonder het spruitstuk te demonteren :s Het waren welgeteld 3 boutjes van de hitteschildjes en de kabel van de sensor was zichtbaar!

Uiteindelijke kosten: 1 uur vrije tijd en 10 cent voor het moertje!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”