Oliedruklampje lichte weer eens op
- coopergreens
- Enthousiast
- Locatie: Utrecht
Bericht
Met de druk is niks mis volgens Ekris. Ze hebben het gemeten (zeggen ze) en de druk was 4 bar bij 3000 rpm.
Oliedrukmeter is al besteld
Zag alleen op de site van beek dat er ook een drukslang bij de verloopnippel kan. Past een drukzender er anders niet tussen?
Weet iemand de maat van het draad van de originele drukzender? Waarschijnlijk goedkoper dan een verloopstuk waar de originele drukzender nog in kan?
Misschien dat iemand mij kan vertellen wat van deze site misschien past?
http://www.celtemp-services.nl/adapters ... 2_318.html
Oliedrukmeter is al besteld

Zag alleen op de site van beek dat er ook een drukslang bij de verloopnippel kan. Past een drukzender er anders niet tussen?
Weet iemand de maat van het draad van de originele drukzender? Waarschijnlijk goedkoper dan een verloopstuk waar de originele drukzender nog in kan?
Misschien dat iemand mij kan vertellen wat van deze site misschien past?
http://www.celtemp-services.nl/adapters ... 2_318.html
Laatst gewijzigd door coopergreens op 03 okt 2012, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- coopergreens
- Enthousiast
- Locatie: Utrecht
Bericht

Uploaded with ImageShack.us
Het pijltje op de foto wijst de oorzaak aan van de storing op de oliedruksensor.
Het hitteschild van het uitlaatspruitstuk klemt bijna de kabel helemaal af. Warmte zorgt dat het metaal uitzet en kabel zit helemaal klem.
Heb alles vrijgemaakt en opgelost door een m 12 boutje op de pin te zetten die het hitteschild draagt en daardoor 1 cm ruimte gecreëerd
BMW Ekris in Utrecht heeft de auto 4 dagen gehad en dit dus niet kunnen vinden. Mij is het gelukt om het binnen 1 uur op te lossen.
Ekris heeft mij een factuur van 250 euro onder me neus gedouwd en het probleem was niet eens opgelost! Dat zij dit niet hebben gezien vind ik echt onvoorstelbaar en heel amateuristisch!

Uploaded with ImageShack.us
Het pijltje op de foto wijst de oorzaak aan van de storing op de oliedruksensor.
Het hitteschild van het uitlaatspruitstuk klemt bijna de kabel helemaal af. Warmte zorgt dat het metaal uitzet en kabel zit helemaal klem.
Heb alles vrijgemaakt en opgelost door een m 12 boutje op de pin te zetten die het hitteschild draagt en daardoor 1 cm ruimte gecreëerd

BMW Ekris in Utrecht heeft de auto 4 dagen gehad en dit dus niet kunnen vinden. Mij is het gelukt om het binnen 1 uur op te lossen.
Ekris heeft mij een factuur van 250 euro onder me neus gedouwd en het probleem was niet eens opgelost! Dat zij dit niet hebben gezien vind ik echt onvoorstelbaar en heel amateuristisch!
- coopergreens
- Enthousiast
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ga maandag met de foto's naar Ekris en ga ze is vragen welke kabels ze dan wel gecontroleerd hebben
En hoezo ik het zelf wel kan maken binnen het uur en de oorzaak vind en zij niet.......
Volgens Ekris kon je nergens bijkomen zonder het spruitstuk te demonteren
Het waren welgeteld 3 boutjes van de hitteschildjes en de kabel van de sensor was zichtbaar!
Uiteindelijke kosten: 1 uur vrije tijd en 10 cent voor het moertje!
Het hitteschild schuif je over een pin die hem ondersteund, maar als je hem helemaal over de pin schuift komt hij te strak op de kabel. En om problemen te voorkomen en alles heel te laten heb ik hem opgevuld met een boutje. Je hebt ook erg weinig ruimte voor gereedschap zoals een tang oid. dus weg zagen of knippen lukt daar niet.werner schreef:Prutsers zijn het, allemaal.
Met dat M12 boutje snap ik niet helemaal. je had toch ook wat van het aluminium weg kunnen halen
Ga maandag met de foto's naar Ekris en ga ze is vragen welke kabels ze dan wel gecontroleerd hebben

Volgens Ekris kon je nergens bijkomen zonder het spruitstuk te demonteren

Uiteindelijke kosten: 1 uur vrije tijd en 10 cent voor het moertje!
Onze sponsors