Chippen/software aanpassing vraag..

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

29 mei 2013, 21:55

boris_brznjef schreef:Als ik met 30 graden buitentemp de cruisecontrol op 180 doe op de autobahn
Dagelijks zeker? :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

29 mei 2013, 22:42

boris_brznjef schreef:als de gewone Mini al last heeft van relatief hete olie bij hard rijden dan gaat het met tuning en een kleinere pully toch alleen maar meer worden? Als ik met 30 graden buitentemp de cruisecontrol op 180 doe op de autobahn gaat de temp snel omhoog en kan de Mini onvoldoende alles koelen.
Ja hoor, dus jij hebt met 165 - 210 pk een oliekoeler nodig?

En LeeRMR, en Andrea, en 1320 hebben geen oleikoelers nodig, en die rijden 500+

Door het monteren van een oliekoeler, heb je een lagere druk in je oliesysteem, wat ook niet altijd zo gunstig hoeft te zijn.
Ik twijfel nog altijd om hem er eventueel van af te gaan halen. Het voegt zo weinig toe als je niet continu op het circuit rijdt.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

29 mei 2013, 22:53

Toen ik nog niet beter wist ja
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 mei 2013, 23:53

Fijn een kleinere pulley nemen met de bijbehorende mapping (niet op maat) en één graadje koudere bougies. Biggest bang for the buck for daily driving. Dus daarmee niet een uur +200 km/h gaan knallen op de Duitse autobahn of bij 30 graden buitentemperatuur een half uur in het rood jagen op het circuit.

Alleen software is weggegooid geld.
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hardenberg
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 feb 2011, 08:50

30 mei 2013, 18:26

Berthil schreef:Fijn een kleinere pulley nemen met de bijbehorende mapping (niet op maat) .
Oke Berthil dat had ik niet verwacht. wanneer zou jij dan starten met custom software? Bij andere nokkenas, injectoren ?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

30 mei 2013, 19:21

Hayward schreef:
Berthil schreef:Fijn een kleinere pulley nemen met de bijbehorende mapping (niet op maat) .
Oke Berthil dat had ik niet verwacht. wanneer zou jij dan starten met custom software? Bij andere nokkenas, injectoren ?
Bij nokkenas en injectoren is custom mappen een must. Zonder enige twijfel
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

30 mei 2013, 20:51

Daveke-Orranje schreef:
Hayward schreef:
Berthil schreef:Fijn een kleinere pulley nemen met de bijbehorende mapping (niet op maat) .
Oke Berthil dat had ik niet verwacht. wanneer zou jij dan starten met custom software? Bij andere nokkenas, injectoren ?
Bij nokkenas en injectoren is custom mappen een must. Zonder enige twijfel
So i agree
dave_
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Heinkenszand
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2013, 15:59

04 jun 2013, 09:01

Gister de software laten doen,

over 2 weken terug voor de poelie :D

verdere aanpassingen aan de motor ga ik verder niet doen, zit nog te denken aan een inleg filter, of een filterkitje.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”